Lamplighters League-mottagandet var "en stor besvikelse", säger Paradox VD

Robot
Lamplighters League-mottagandet var "en stor besvikelse", säger Paradox VD

Levde inte upp till förväntningarna.

#paradox, #the-lamplighters-league


Medlem

Förlåt, var tvungen

Medlem

Jag vet att det utförs, men jag känner att väldigt många företag hade tjänat stort på att köra storskaliga user groups både för ui, design och spelvärde.

Väldigt många spel som faller på att den breda massan inte gillar antingen design eller gameplay.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Kanske borde gjort lite mer reklam och kanske tittat på vad som funkar i andra spel i toppskiktet inom genre. Det är så många beslut där man undrar vad de rökte på när de gjorde spelet. Att göra saker annorlunda behöver inte alltid vara nåt positivt.

Medlem

Jag tycker att det är roligt. Jag kommer att spela klart.

Medlem

Det lilla jag testat på game pass var bra. Problemet är väl bara för min del att det nu tävlar mot Star Field, Forza och Meta Quest 3. Annars hade det nog fått betydligt mer fokus från min sida i alla fall

Medlem

Det största problemet jag ser med spelet är att det känns för dyrt samtidigt som att spelet har DLC utöver det. Det har kommit snarlika spel iår av bra kvalité som dessutom är billigare. Sen känns det som att detta spel har lågt omspelningsvärde där den stora skillnaden är vilka agenter man kan rekrytera. Känns inte värt pengarna helt enkelt.

Medlem

Det ser så oerhört mediokert ut, första anblick glider av som från teflon.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tröttnade efter 2 banor. Gillar inte upplägget med rts tills det blir strid, och begränsade förmågor som bara fungerar x antal ggr. Hade hoppats på mer XCOM och mindre Mutant: Road to Eden.

Jävla tur man kunde testa på Gamepass.


signatur

I drank what?

Medlem

Finns stor risk att detta var utvecklarnas sista spel. Branschen är hård just nu och att släppa en sån här megaflopp kan definitivt ta kål på en

Medlem

Dom borde hålla sig till det dom kan, och det dom är bäst på. Världsunika till o med. Eu4 är ett va de bästa spelen som gjorts i min mening.


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Dom borde hålla sig till det dom kan, och det dom är bäst på. Världsunika till o med. Eu4 är ett va de bästa spelen som gjorts i min mening.

Du menar spel som Cities Skylines? Det spelet är deras största framgång både sett till försäljning och populäritet. De gamla grand strategy spelen är mer nischade och säljer begränsat även om det är en trogen fanskara. Stellaris är det hittills mest framgångsrika spelet i den klassen, och det är inte ens historiskt utan SF.

Medlem

Tyckte Lamplighters League såg charmigt och kul ut, tills jag spelade det. Redan efter några banor kändes det riktigt medelmåttigt tyvärr. Fick flashback från ett annat Paradox-spel, Empire of Sin. Där var jag också förtjust i det visuella och beskrivningen vad det skulle vara för spel. När det sedan kom så föll det pladask efter någon timma bara. Cred till Paradox för att de försöker och vågar satsa på lite smalare genrer, synd att det inte fungerade nu heller.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Cane:

Finns stor risk att detta var utvecklarnas sista spel. Branschen är hård just nu och att släppa en sån här megaflopp kan definitivt ta kål på en

Det är en paradoxägd studio, så de sätter de nog på att göra något annat eller ja, gör sig av med folket. Det är hårt nu, det är typ folk som blir av med speljobb varje dag känns det som.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Har helt missat att det finns. Iofs inte så konstigt då jag primärt spelar på PS5 men spelar lite strategi på datorn om jag känner för det.
Kommer det släppas på PS5 senare eller har Phil öppnat plånboken (igen)?

Medlem
Skrivet av Fulci:

Du menar spel som Cities Skylines? Det spelet är deras största framgång både sett till försäljning och populäritet. De gamla grand strategy spelen är mer nischade och säljer begränsat även om det är en trogen fanskara. Stellaris är det hittills mest framgångsrika spelet i den klassen, och det är inte ens historiskt utan SF.

True


signatur

Allätare

Medlem

köpte och testade ett litet tag, performance var ganska dåligt och scenariona var lite beiga, kanske blir bättre senare men är så många andra spel nuförtiden som har högre prioritet så vart en refund.

Tror ett sånt här spel är ett praktexempel på ett projekt som kanske borde ledas av ett mindre team med en mindre budget och släppas för 19.99 euro. Det är sån nischad genre utanför jättar som XCOM, och dom som gillar det älskar det, och dom behöver inte massor med stylistiska saker osv. Så ett mindre projekt med en idé som nöjer sig med mindre marginaler hade nog varit bättre.

Medlem

Gillade utvecklarnas tidigare spel, Battletech b la men det här var väl aldrig riktigt häftigt på förhand heller.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Dom borde hålla sig till det dom kan, och det dom är bäst på. Världsunika till o med. Eu4 är ett va de bästa spelen som gjorts i min mening.

Japp, grand strategy är det de borde fokusera mer på.

Skrivet av Fulci:

Du menar spel som Cities Skylines? Det spelet är deras största framgång både sett till försäljning och populäritet. De gamla grand strategy spelen är mer nischade och säljer begränsat även om det är en trogen fanskara. Stellaris är det hittills mest framgångsrika spelet i den klassen, och det är inte ens historiskt utan SF.

Hearts of Iron 4 är spelet med flest spelare och har haft högre snitt än alla andra Paradox-spel en lång tid tillbaka. Stellaris har en högre peak än EU4 när det släpptes men också där ligger EU4 på ett högre snitt i antal spelare under de flesta månader de senaste åren. Högst peak av alla har Crusaders King 3.

Medlem
Skrivet av Thane:

Japp, grand strategy är det de borde fokusera mer på.

Hearts of Iron 4 är spelet med flest spelare och har haft högre snitt än alla andra Paradox-spel en lång tid tillbaka. Stellaris har en högre peak än EU4 när det släpptes men också där ligger EU4 på ett högre snitt i antal spelare under de flesta månader de senaste åren. Högst peak av alla har Crusaders King 3.

Det var ändå rätt nära siffror för spelare, försäljning är en annan sak. Dessutom har det har gått rätt dåligt för deras grand strategy spel på senare tid, Victoria 3 - 66%, Imperator Rome - 59%. CK3 har 92% men personligen tyckte jag det var segt och tråkigt, blev inte mer än 20 timmar.

Det är bra att Paradox expanderar till nya områden. Cities Skylines har sålt enormt bra, även om det inte är en egen studio. Det kommer nya spel som satsar på att ta över kronan från andra populära serier, som t.ex. deras Sims-konkurrent Life by You. Nu är det nog inte lika lätt som att göra en vettig stadsbyggare, får se hur det går.

Tycker dessutom Paradox borde satsa mer på CRPG. Succen som BG3 haft visar att det finns en marknad om man gör det bra. Men det kanske kostar för mycket för dem.

Medlem

Hur som helst hoppas vi nog alla att det går bra för det fina paradox!


signatur

Allätare

Medlem

Star Trek Infinite från Paradox verkar inte så bra, mycket buggar och låga betyg initialt. Det är precis släppt.
https://store.steampowered.com/app/1622900/Star_Trek_Infinite...

5/10 på IGN
https://www.ign.com/articles/star-trek-infinite-review

Nu är det en mindre Paradox release, men premissen verkade helt ok om vi fått ett bra Star Trek strategispel baserat på Stellaris.

Medlem

Måste bara tillägga att jag kanske lät lite negativ mot GS spelen, men det är jag inte. Paradox behöver förstås fortsätta med dem, det är många bra spel och har en trogen fanskara. Svåraste hindret där är väl att fansen är rätt konservativa. Om Paradox t.ex. gör ett nytt HOI är det en svår balans mellan att utveckla spelet och inte få fansen att bli negativa typ "HOI4 är mycket bättre på allt".

1
Skriv svar