Lamplighters League-mottagandet var "en stor besvikelse", säger Paradox VD
Jag vet att det utförs, men jag känner att väldigt många företag hade tjänat stort på att köra storskaliga user groups både för ui, design och spelvärde.
Väldigt många spel som faller på att den breda massan inte gillar antingen design eller gameplay.
1338 - One Step Above
Det största problemet jag ser med spelet är att det känns för dyrt samtidigt som att spelet har DLC utöver det. Det har kommit snarlika spel iår av bra kvalité som dessutom är billigare. Sen känns det som att detta spel har lågt omspelningsvärde där den stora skillnaden är vilka agenter man kan rekrytera. Känns inte värt pengarna helt enkelt.
Dom borde hålla sig till det dom kan, och det dom är bäst på. Världsunika till o med. Eu4 är ett va de bästa spelen som gjorts i min mening.
Du menar spel som Cities Skylines? Det spelet är deras största framgång både sett till försäljning och populäritet. De gamla grand strategy spelen är mer nischade och säljer begränsat även om det är en trogen fanskara. Stellaris är det hittills mest framgångsrika spelet i den klassen, och det är inte ens historiskt utan SF.
Tyckte Lamplighters League såg charmigt och kul ut, tills jag spelade det. Redan efter några banor kändes det riktigt medelmåttigt tyvärr. Fick flashback från ett annat Paradox-spel, Empire of Sin. Där var jag också förtjust i det visuella och beskrivningen vad det skulle vara för spel. När det sedan kom så föll det pladask efter någon timma bara. Cred till Paradox för att de försöker och vågar satsa på lite smalare genrer, synd att det inte fungerade nu heller.
Finns stor risk att detta var utvecklarnas sista spel. Branschen är hård just nu och att släppa en sån här megaflopp kan definitivt ta kål på en
Det är en paradoxägd studio, så de sätter de nog på att göra något annat eller ja, gör sig av med folket. Det är hårt nu, det är typ folk som blir av med speljobb varje dag känns det som.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Du menar spel som Cities Skylines? Det spelet är deras största framgång både sett till försäljning och populäritet. De gamla grand strategy spelen är mer nischade och säljer begränsat även om det är en trogen fanskara. Stellaris är det hittills mest framgångsrika spelet i den klassen, och det är inte ens historiskt utan SF.
True
Allätare
köpte och testade ett litet tag, performance var ganska dåligt och scenariona var lite beiga, kanske blir bättre senare men är så många andra spel nuförtiden som har högre prioritet så vart en refund.
Tror ett sånt här spel är ett praktexempel på ett projekt som kanske borde ledas av ett mindre team med en mindre budget och släppas för 19.99 euro. Det är sån nischad genre utanför jättar som XCOM, och dom som gillar det älskar det, och dom behöver inte massor med stylistiska saker osv. Så ett mindre projekt med en idé som nöjer sig med mindre marginaler hade nog varit bättre.
Dom borde hålla sig till det dom kan, och det dom är bäst på. Världsunika till o med. Eu4 är ett va de bästa spelen som gjorts i min mening.
Japp, grand strategy är det de borde fokusera mer på.
Du menar spel som Cities Skylines? Det spelet är deras största framgång både sett till försäljning och populäritet. De gamla grand strategy spelen är mer nischade och säljer begränsat även om det är en trogen fanskara. Stellaris är det hittills mest framgångsrika spelet i den klassen, och det är inte ens historiskt utan SF.
Hearts of Iron 4 är spelet med flest spelare och har haft högre snitt än alla andra Paradox-spel en lång tid tillbaka. Stellaris har en högre peak än EU4 när det släpptes men också där ligger EU4 på ett högre snitt i antal spelare under de flesta månader de senaste åren. Högst peak av alla har Crusaders King 3.
Japp, grand strategy är det de borde fokusera mer på.
Hearts of Iron 4 är spelet med flest spelare och har haft högre snitt än alla andra Paradox-spel en lång tid tillbaka. Stellaris har en högre peak än EU4 när det släpptes men också där ligger EU4 på ett högre snitt i antal spelare under de flesta månader de senaste åren. Högst peak av alla har Crusaders King 3.
Det var ändå rätt nära siffror för spelare, försäljning är en annan sak. Dessutom har det har gått rätt dåligt för deras grand strategy spel på senare tid, Victoria 3 - 66%, Imperator Rome - 59%. CK3 har 92% men personligen tyckte jag det var segt och tråkigt, blev inte mer än 20 timmar.
Det är bra att Paradox expanderar till nya områden. Cities Skylines har sålt enormt bra, även om det inte är en egen studio. Det kommer nya spel som satsar på att ta över kronan från andra populära serier, som t.ex. deras Sims-konkurrent Life by You. Nu är det nog inte lika lätt som att göra en vettig stadsbyggare, får se hur det går.
Tycker dessutom Paradox borde satsa mer på CRPG. Succen som BG3 haft visar att det finns en marknad om man gör det bra. Men det kanske kostar för mycket för dem.
Star Trek Infinite från Paradox verkar inte så bra, mycket buggar och låga betyg initialt. Det är precis släppt.
https://store.steampowered.com/app/1622900/Star_Trek_Infinite...
5/10 på IGN
https://www.ign.com/articles/star-trek-infinite-review
Nu är det en mindre Paradox release, men premissen verkade helt ok om vi fått ett bra Star Trek strategispel baserat på Stellaris.
Måste bara tillägga att jag kanske lät lite negativ mot GS spelen, men det är jag inte. Paradox behöver förstås fortsätta med dem, det är många bra spel och har en trogen fanskara. Svåraste hindret där är väl att fansen är rätt konservativa. Om Paradox t.ex. gör ett nytt HOI är det en svår balans mellan att utveckla spelet och inte få fansen att bli negativa typ "HOI4 är mycket bättre på allt".