Xbox Games Showcase + Starfield Direct – detta tror vi visas

Robot
Xbox Games Showcase + Starfield Direct – detta tror vi visas
Medlem

XBOX har guldläge nu att imponera efter en riktigt kass playstation showcase och en svag summers gamefest. H Huruvida de lyckas med detta dock är en annan fråga, deras trackrecord är ju inte bra om man säger så.

Medlem

Microsofts uppvisningar brukar vara bra. Där det brister är när det kommer till att faktiskt få färdigt spelen och släppa dem.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Microsofts uppvisningar brukar vara bra. Där det brister är när det kommer till att faktiskt få färdigt spelen och släppa dem.

Precis, de är vassa på Showcase. Hoppas att det lossnar för utvecklarna nu också.

Medlem

Försöker vara intresserad av Starfield (som så många andra) men det känns sådär.
Däremot ser jag gärna lite gameplay från Indy-spelet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tror inte riktigt på Indiana Jones, man hinner inte göra ett bra spel på 2 år, det är förmodligen minst 2 år kvar till release.

Jag skulle främst hoppas på spelen Xbox presenterade runt releasen av Xbox Series.
PD hoppas jag mest på, men jag är tyvärr pessimistisk.
Gears bör väl inte heller vara omöjligt? 4 år sedan förra.

Fabler känns tyvärr också långt bort, skulle dock vara en väldigt trevlig överraskning ifall man fick se gameplay, men tror inte det.

Medlem

Hoppas inte för mycket på Indiana Jones spelet.
Är det i samma klass som filmen så blir det en superflopp
"This isn’t the goodbye which Harrison Ford deserves!"
Länk:
https://www.rottentomatoes.com/m/indiana_jones_and_the_dial_of_destiny

Medlem

Förra sommaren på XBOX-showcase så visade des upp nytt om Hollow Knight Silksong så ett release datum i år hade varit drömmen

Gen
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Försöker vara intresserad av Starfield (som så många andra) men det känns sådär.
Däremot ser jag gärna lite gameplay från Indy-spelet.

Lockar inte här heller, vi får se vad de bjuder på annars.

Medlem

Håller tummarna för Indiana Jones och Double Fine.

Releasehästryttare

Trailer på Gears tv serien hade ju inte suttit fel

Medlem

Vad tror ni kommer vara "oh and One more thing"? Xbox Kue, Forza Motorsport/Horizon The movie The Game eller ytterligare måste-ha "vi kräver detta till PlayStation också" spel?

Medlem

Håller tummarna med nog med Starfield-info som kommer dissekeras av alla youtubekanaler jag följer så att det räcker nog länge för att hålla mig hypad i 90-ish dagar tills Starfield släpps.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Har stora förhoppningar inför Starfield.
Åtminstone om det kommer i fysisk PC release.
Annars skippar jag det, precis som med Diablo 4.
Våga vägra digitalt.

Medlem

Av vad jag läst när jag googlat så verkar det som den blivit skrotad men hade ändå hoppats på en Keystone, den lilla streamingburken.

Medlem

Jag hoppas att Microsoft kommer tillbaka nu och visar att dom är med i matchen igen. Det skulle vara väldigt roligt. Ser verkligen fram emot att se detta även om jag inte äger någon Xbox. Jag hoppas personligen på att dom skippar visa sport spel så mycket dom bara kan.

Releasehästryttare
Skrivet av ohGr:

Har stora förhoppningar inför Starfield.
Åtminstone om det kommer i fysisk PC release.
Annars skippar jag det, precis som med Diablo 4.
Våga vägra digitalt.

Medlem

Jag hoppas varje gång, på alla spelevent, varje år, på nyheter om Timesplitters..

Ambassadör
Xbox

Xbox har ju öppet mål nu så det är ju bara en fråga om hur snyggt det blir.

Jag tror att vi får se:

  • Starfield

  • Forza Motorsport

  • Avowed

  • Compulsion Games "Project Midnight"

  • Fable

  • Senua's Saga: Hellblade 2

  • Kiln

  • Age of Empires IV Konsol

  • Stoic "Project Belfry"

  • ARA History Untold

  • Halo Season 4

Jag hoppas att vi får se:

  • State of Decay 3

  • Everwild

  • InXile "Project Cobalt"

  • Gears Collection

  • Indiana Jones

  • Zenimax Online's stora projekt.

Utöver dessa så blir det nog en hel del från third party till Game Pass. Silksong, Replaced, Cocoon och Persona-spel t.ex.


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean

Compulsion borde vara mer än redo att visa upp sitt spel. Deras senaste släpptes till Xbox och PlayStation för snart fem år sedan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

"Vi kommer sluta släppa ett nytt COD spel varje år och istället ge full support hela året till det vi nyss släppte" Yaaaay tyckte massan.
"ÖÖööh, nä, vi skiter i att ge full support, och vi insåg att vi inte hade någon lust att släppa expansioner, så vi kommer släppa ett nytt spel varje år i fortsättningen precis som förr" Meeeeen åååååh tyckte massan.
Aldrig mer ett cod spel för min del, men de flesta verkar acceptera det och väljer att köpa nästa spel i år igen, precis som alla andra år.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

"Vi kommer sluta släppa ett nytt COD spel varje år och istället ge full support hela året till det vi nyss släppte" Yaaaay tyckte massan.
"ÖÖööh, nä, vi skiter i att ge full support, och vi insåg att vi inte hade någon lust att släppa expansioner, så vi kommer släppa ett nytt spel varje år i fortsättningen precis som förr" Meeeeen åååååh tyckte massan.
Aldrig mer ett cod spel för min del, men de flesta verkar acceptera det och väljer att köpa nästa spel i år igen, precis som alla andra år.

Vad hade det med topic att göra? 🤷🏼‍♂️

Skribent

Vill ha ett datum på Replaced. Ett av spelen jag ser mest fram emot.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Är det omöjligt att hoppas på något om en nyversion av Age of Mythology?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Xbox har ju öppet mål nu så det är ju bara en fråga om hur snyggt det blir.

Jag tror att vi får se:

  • Starfield

  • Forza Motorsport

  • Avowed

  • Compulsion Games "Project Midnight"

  • Fable

  • Senua's Saga: Hellblade 2

  • Kiln

  • Age of Empires IV Konsol

  • Stoic "Project Belfry"

  • ARA History Untold

  • Halo Season 4

Jag hoppas att vi får se:

  • State of Decay 3

  • Everwild

  • InXile "Project Cobalt"

  • Gears Collection

  • Indiana Jones

  • Zenimax Online's stora projekt.

Utöver dessa så blir det nog en hel del från third party till Game Pass. Silksong, Replaced, Cocoon och Persona-spel t.ex.

Om du har rätt så blir det en riktigt bra show. Bara hålla tummarna efter 2 högst mediokra shower.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Starfield!

Avowed vore även det superkul att få se något ifrån.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ruffles:

Compulsion borde vara mer än redo att visa upp sitt spel. Deras senaste släpptes till Xbox och PlayStation för snart fem år sedan.

Ja, det känns som det är dags snart. De släppte tre stora DLC till WHF också visserligen, och så lite Covid på det men de har också växt ganska mycket så det bör dra ihop sig.

Skrivet av LancelotSwe:

Är det omöjligt att hoppas på något om en nyversion av Age of Mythology?

Man ska aldrig säga aldrig...

Skrivet av PFC Hudson:

Om du har rätt så blir det en riktigt bra show. Bara hålla tummarna efter 2 högst mediokra shower.

För min egen del så är jag övertygad om att det blir bra, mer en fråga om exakt hur bra nu. Det finns så väldigt mycket de kan visa från väldigt många studios. Allt lär ju inte komma på en gång här, det vore ju lite för mycket kanske, men mycket gött blir det garanterat.

En annan fördel med Xbox Showcases är ju att även de mindre tredjepartsgrejerna är mer intressanta tack vare Game Pass. När man vet att det här kan jag testa direkt när det släpps så höjs intresset markant har jag märkt.


signatur

Jump in.

Medlem

För min del är Senua's Saga: Hellblade II, Everwild och Avowed de viktigaste spelen (i nuläget). Sätter de åtminstone två av dessa så stiger i alla fall mitt intresse för att skaffa en Xbox.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Hoppas på att dom levererar en riktigt bra show, känns som vi behöver det innan alla event är över. Dom tidigare showerna var ganska mediokra men med en del intressanta grejor här och där.

Saknar det där man verkligen säger "wow" till, något man verkligen väntat på(Silksong datum osv) eller något helt nytt man inte visste att man verkligen ville ha.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Håller tummarna för att vi får en fortsättning på Fredriks skrev.
Kanske alla tre gör en Fredrik i Studion?

12
Skriv svar