Nyxi släpper en Gamecube-inspirerad Switch-kontroll

Robot
Nyxi släpper en Gamecube-inspirerad Switch-kontroll

Och påstår att den aldrig kommer att drabbas av "drift".

#Nyxi


Medlem
Citat:

vilket enligt Nyxi innebär att de aldrig kommer att utveckla den förhatliga "drift"

Stämmer detta så ta alla mina pengar i världen! Det har förvisso Nintendo redan gjort genom alla köp av nya joy cons jag behövt göra


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Magnetbaserade Hall Effect-joysticks är grymma, man kan köpa sånna till Steam Deck'en och byta ut original pinnarna på den också.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Det är konstigt att det inte är standard. Men tillverkarna vill väll sälja nya kontroller antar jag. Den enda standardkontrollen som jag vet har sådan joystick är dreamcast kontrollen. Men den är ju över 20 år gammal. Någon som vet om det har använts i någon annan handkontroll?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det är konstigt att det inte är standard. Men tillverkarna vill väll sälja nya kontroller antar jag. Den enda standardkontrollen som jag vet har sådan joystick är dreamcast kontrollen. Men den är ju över 20 år gammal. Någon som vet om det har använts i någon annan handkontroll?

Kontrollen räcker längre än garantin så finns ingen anledning till att använda bättre teknik... Tyvärr.

Medlem

Trodde ALDRIG jag skulle köpa en Switch. Kör BotW och Metroid i 4K. Men den här.. fyfan. GameCube-kontrollen var magi.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kontrollen räcker längre än garantin så finns ingen anledning till att använda bättre teknik... Tyvärr.

Så är det. Men det är tråkigt att kvalitet idag inte är detsamma som hållbart. Det börjar kännas lite omodernt och sunkigt när allt ska vara förbrukningsvaror. Lite 80- 90-tal sådär. Jaja.. Man får väl dra fram verktygslådan och byta själv när det är dags.

Medlem

Hade Wavebird när det begav sig. Kändes så häftigt att bara sätta in en liten mottagare i konsolens kontrollport och sen kunna sitta i soffan och inte oroa sig för att sladden inte räcker till eller att någon skulle gå förbi. Spelade mycket Wave Race: Blue Storm med den. Åh barndomsminnen!

It's not a lake, it's an ocean

Riktigt cool!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Undrar hur D-paden är.

Jag har Nyxi Joy pad pro men D-Paden är värdelös.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Undrar hur D-paden är.

Jag har Nyxi Joy pad pro men D-Paden är värdelös.

Läste att 8bitdo skulle släppa en variant med hall effekt. Hoppas det kommer en pro 2 med hall effekt också. Den har grymt bra d-pad för plattformsspel.

Medlem
Skrivet av Lovan:

Läste att 8bitdo skulle släppa en variant med hall effekt. Hoppas det kommer en pro 2 med hall effekt också. Den har grymt bra d-pad för plattformsspel.

Man kan hoppas de gör en version som är splittad för att fästas på Switch.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Lovan:

Läste att 8bitdo skulle släppa en variant med hall effekt. Hoppas det kommer en pro 2 med hall effekt också. Den har grymt bra d-pad för plattformsspel.

Har en sådan. Men tycker den är en ganska bra bit sämre än en vanlig Pro Controller. Min reguljära pro controll köpte jag på Switchens release 2017 och den har funkat prima sedan dess...så har lite svårt att klaga på dess kvalitet faktiskt.

1
Skriv svar