Bright Memory: Infinite — Indie Next-Gen titel från ensam utvecklare!

Testpilot
Bright Memory: Infinite — Indie Next-Gen titel från ensam utvecklare!

Nu den 11.e November släpps äntligen Bright Memory: Infinite, ett action-FPS/Hack-n-slash som är utvecklat i Unreal Engine 4 med fullgott RTX-stöd i alla dess former, detta utöver DLSS.

Det som är imponerande här är att det är en ensam liten utvecklare som sedan 2015 tagit fram spelet!
Ursprungliga Bright Memory släpptes redan i Mars 2020. För den som äger denna titel kommer Infinite att vara en gratis uppgradering och läggs automatiskt till i biblioteket när det släpps om ett par dagar – Passa på att införskaffa det redan nu, kostar mindre än en pizza (8 euro)

In addition to RT Reflections, Bright Memory: Inifinite will also support RT Global Illumination, RT Ambient Occusion, RT Shadows, RT Caustics, NVIDIA DLSS. - Bright Memory: Infinite RTX Trailer Unleashed

Jag är inte ensam om att vara imponerad av denna utvecklare och spelet i sig, detta då Jensen "läderjacka" Huang (Nvidia grundare och VD) själv valde att använda spelet som en demo och ge en liten shout-out till utvecklaren under en konferens på scen för RTX-Mobile i bärbara datorer.

Tänkte jag lägger in lite video-länkar och bilder, hoppas sedan att någon mer än jag får upp ögonen för detta projekt även här på FZ (startat en likadan tråd på SweClockers)

Videos (trailers, intervju mm):

PC release trailer:

RTX-showcase:

Officiell trailer:

Jensen på scen och intervju med utvecklaren:

Bilder:


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Moderator | Testpilot

Det där ser galet nice ut, tack!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar