Bright Memory: Infinite — Indie Next-Gen titel från ensam utvecklare!
Nu den 11.e November släpps äntligen Bright Memory: Infinite, ett action-FPS/Hack-n-slash som är utvecklat i Unreal Engine 4 med fullgott RTX-stöd i alla dess former, detta utöver DLSS.
Det som är imponerande här är att det är en ensam liten utvecklare som sedan 2015 tagit fram spelet!
Ursprungliga Bright Memory släpptes redan i Mars 2020. För den som äger denna titel kommer Infinite att vara en gratis uppgradering och läggs automatiskt till i biblioteket när det släpps om ett par dagar – Passa på att införskaffa det redan nu, kostar mindre än en pizza (8 euro)
In addition to RT Reflections, Bright Memory: Inifinite will also support RT Global Illumination, RT Ambient Occusion, RT Shadows, RT Caustics, NVIDIA DLSS. - Bright Memory: Infinite RTX Trailer Unleashed
Jag är inte ensam om att vara imponerad av denna utvecklare och spelet i sig, detta då Jensen "läderjacka" Huang (Nvidia grundare och VD) själv valde att använda spelet som en demo och ge en liten shout-out till utvecklaren under en konferens på scen för RTX-Mobile i bärbara datorer.
Tänkte jag lägger in lite video-länkar och bilder, hoppas sedan att någon mer än jag får upp ögonen för detta projekt även här på FZ (startat en likadan tråd på SweClockers)
Videos (trailers, intervju mm):
PC release trailer:
RTX-showcase:
Officiell trailer:
Jensen på scen och intervju med utvecklaren:
Bilder:
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >
B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >