Ergonomisk stol samt skrivbord

Medlem
Ergonomisk stol samt skrivbord

Hej kära FZ-medlemmar!

Hoppas att ni har en härlig dag!

Det har blivit dags för mig att uppdatera nuvarande skrivbord + datorstol. Jag har tidigare haft en Kinnarps kontorsstol (glömt modelnamn) som inte varit lika ergonomsik som jag är i behov av. Kort story:

185 cm lång
Har tyvärr en historik (över 12 år sedan) av tränings- och ätstörning --> var sjuk så länge att kroppen tog en stor skada, vilket känns nu. Väger än idag lite, vilket beror på störd ämnesomsättning + dysfunktionella tarmar (även det en långvarig skada av tidigare problem...).

Har tittat på Arozzi Vernazza Gaming Stol och gillar vad jag läser. Dock ska jag även testa, för det är en sak att läsa, en annan att sitta, känna, testa med mera.

Jag önskar ett höj- och sänkbart skrivbord.

Jag spelar tyvärr för lite, men jag sitter ofta och länge med bokmanus. Jag äger ingen gamingdator, utan har en MacBook Pro 15".

Jag behöver ej ha det värsta, utan fokus är på kvalitet men gärna prisvänligt. Vad har ni för tips? Kanske någon som har en stol att sälja och själv uppgradera?

Skrivbord som ska vara höj- och sänkbart samt stol. Ergonomi är mycket viktigt.

Tar tacksamt emot alla tips och tricks!

Högaktningsfullt,
Sofokles

Medlem

Ska inte tipsa på stol och bord här men rekommenderar verkligen att sätta eventuella skärmar på gasarmar som skruvas i just bordet, så att du kan ställa in de(m) optimalt.
Väldigt många som missar att ställa in just bilden i en bekväm höjd när man växlar mellan stående och sittande.
Tycker webhallen har många rimligt prissatta.

Medlem

Tack!

Ska kolla upp detta!

Mvh

1
Skriv svar