Respawn inspireras mer av Zelda än Dark Souls för striderna i Jedi: Fallen Order

Sida 1 av 2
2019-04-16 07:47
Respawn inspireras mer av Zelda än Dark Souls för striderna i Jedi: Fallen Order

Du kommer behöva tänka taktiskt och metodiskt för att klara av spelets bossar.

#jedi-fallen-order, #respawn-entertainment, #star-wars, #stig-asmussen


2019-04-16 07:52

Så vi kommer springa runt och leta efter nya ljussablar för de som man slås med går sönder hela tiden?

@almblad: Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

2019-04-16 08:16

"Du kommer behöva tänka taktiskt och metodiskt för att klara av spelets bossar."

Låter mer som Dark Souls än Zelda, aldrig någonsin behövt tänka på en boss i Zelda-spelen.

2019-04-16 08:30

Det har vi hört förr. Det skall alltid hypas hur revolutionerande det egna spelets diverse spelsystem kommer vara. Det levereras sällan. Prove it to me. Ingen pre order från EA.

2019-04-16 08:39

Jag tycker dom hade kunnat visa hur "fantatiska" striderna är med en kort gameplay. Det måste inte vara något som avslöjar storyn.. kunde vara ett tech demo.

2019-04-16 08:39

Jag är bitter bara för jag vill ha spelet..

2019-04-16 08:42

Striderna i Dark Souls är extremt tråkiga, så det får vi väl hoppas att det stämmer.

2019-04-16 09:11
Skrivet av Pretorian24:

Jag tycker dom hade kunnat visa hur "fantatiska" striderna är med en kort gameplay. Det måste inte vara något som avslöjar storyn.. kunde vara ett tech demo.

Det finns två scenarion till varför man inte visade gameplay, tror jag. Antingen så är spelet inte ens i alpha-stadie och man stressar nu på för att få kläm på spelet, eller - så sparar man det till E3. Det beror ju lite på hur EAs portfolio för spelhÄsten 2019 ser ut, är det ett relativt svagt år så sparar man det krut man har. FIFA 2020 kommer ju tälja guld, men det kommer knappast vara något som kommer inbringa ståpäls under E3 om det inte skulle vara en total revolution, men det blir nog som vanligt med en liten mindre evolution.

2019-04-16 09:24

"Vilket Star Wars-spel har egentligen haft bäst ljussabelhantering?"

Jedi Academy, utan tvekan. Finns inget annat spel i den nivån.

2019-04-16 09:35
Skrivet av Newklear:

Striderna i Dark Souls är extremt tråkiga, så det får vi väl hoppas att det stämmer.

Tror inte du och jag spelade samma spel.

2019-04-16 09:35
Skrivet av kaealy:

Tror inte du och jag spelade samma spel.

Jag tror ni gjorde det, fast hans åsikt om vad som är kul är inte detsamma som din.

2019-04-16 09:42

Ett star souls spel kunde förvisso vara kul, men jag är ändå glad att inte alla försöker kopiera from soft. De som försökt har ju inte lyckats jättebra.

2019-04-16 09:42
Skrivet av kaealy:

Tror inte du och jag spelade samma spel.

Så du har inte spelat Dark Souls?

NuZ
2019-04-16 11:01
Skrivet av Newklear:

Så du har inte spelat Dark Souls?

DkS är fantastiskt och har mycket bra strider. Men förstår att du inte tycker det är bra när du är dålig på det #gitgud

2019-04-16 11:02
Skrivet av Newklear:

Striderna i Dark Souls är extremt tråkiga, så det får vi väl hoppas att det stämmer.

Wow, jag vet att smaken är som baken, men wow. Några av spelhistoriens coolaste bossar kommer från Soulsborne-spelen enligt mig.

2019-04-16 11:07
Skrivet av NuZ:

DkS är fantastiskt och har mycket bra strider. Men förstår att du inte tycker det är bra när du är dålig på det #gitgud

Väldigt enformigt/repetetivt och klumpiga kontroller... Jag håller mig till annat

Skrivet av Dudinkalv:

Wow, jag vet att smaken är som baken, men wow. Några av spelhistoriens coolaste bossar kommer från Soulsborne-spelen enligt mig.

Vet inte vad du klassar som coolt, men det kan jag verkligen inte hålla med om

NuZ
2019-04-16 11:38
Skrivet av Newklear:

Väldigt enformigt/repetetivt och klumpiga kontroller... Jag håller mig till annat

Vet inte vad du klassar som coolt, men det kan jag verkligen inte hålla med om

Vad menar du med klumpigt? Är ju de tighta controllerna och gothiska stil som spelet är känt för. RB/R1 spammande kortsvärd i all ära men är väldigt djup i varje typ av vapen i spelet. Följsamheten på bossar och fiender osv osv.

2019-04-16 11:38
Skrivet av Newklear:

Väldigt enformigt/repetetivt och klumpiga kontroller... Jag håller mig till annat

Vet inte vad du klassar som coolt, men det kan jag verkligen inte hålla med om

För att nämna några få...

2019-04-16 11:43

Trist med tanke på att Nintendo gameplaymässigt fortfarande är baserade i vad de lyckades få ur hårdvara i mitten på nittiotalet.

2019-04-16 11:46
Skrivet av Dudinkalv:

För att nämna några få...

Jao, då har vi olika smak, helt enkelt

Allt jag ser är generiska NPC:er med stora vapen.

2019-04-16 11:55
Skrivet av Newklear:

Jao, då har vi olika smak, helt enkelt

Allt jag ser är generiska NPC:er med stora vapen.

De ser ju dock inte generiska ut överhuvudtaget då det enda spelen du kan se liknande karaktärer är just Dark Souls-serien. Visst att man tycker olika men deras utseende är ju otroligt unikt om man jämför med nästan vilket spel som helst, med få undantag. En "generick NPC" skulle ju bara vara en vanlig människa i det spelets värld. T ex den är fina herren.

Folk överdriver för mycket med sina åsikter alltför ofta, tyvärr.

2019-04-16 12:00

@Newklear:

Vad tycker du är spel med bra kontroller och rolig gameplay, i denna typ av genre?

Personligen blir det inte mycket bättre än Dark Souls-serien, men skulle vara kul att se vad du tycker. Man får tycka precis som man vill, men att säga att kontrollerna i spelen är klumpiga är i min mening, helt fel. Både objektivt och subjektivt. Jag kan tycka att ett spel kan suga, men jag kan fortfarande se vad det gör bra.

Att tycka att spelet är dåligt och har tråkig gameplay, visst. Klumpiga kontroller, nej.

2019-04-16 12:02
Skrivet av Fezk:

@Newklear:

Vad tycker du är spel med bra kontroller och rolig gameplay, i denna typ av genre?

Personligen blir det inte mycket bättre än Dark Souls-serien, men skulle vara kul att se vad du tycker. Man får tycka precis som man vill, men att säga att kontrollerna i spelen är klumpiga är i min mening, helt fel. Både objektivt och subjektivt. Jag kan tycka att ett spel kan suga, men jag kan fortfarande se vad det gör bra.

Att tycka att spelet är dåligt och har tråkig gameplay, visst. Klumpiga kontroller, nej.

Nu är jag inte Newklear, men folk som tycker Dark Souls har dåliga kontroller tycker oftast inte om att den är långsam och "klumpig". De vill oftast ha mer och snabbare rörelser i den mån där man nästan kan rulla och undvika attacker precis som man vill. I Dark Souls kan du inte detta på grund av stamina, om du har tung armor på dig och annat. Vissa tycker då att det blir klumpigt att slåss då de inte kan undvika attacker på ett snabbt och enkelt sätt (vilket man kan om man bara förbereder sig rätt).

Likt många andra som gillar serien så älskar jag kontrollerna, de är tajta, responsiva och i det stora hela är det oftast ditt eget fel om du dör, just för att du styr din karaktär fel, samt att du använder dig av fel utrustning.

2019-04-16 12:13
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag inte Newklear, men folk som tycker Dark Souls har dåliga kontroller tycker oftast inte om att den är långsam och "klumpig". De vill oftast ha mer och snabbare rörelser i den mån där man nästan kan rulla och undvika attacker precis som man vill. I Dark Souls kan du inte detta på grund av stamina, om du har tung armor på dig och annat. Vissa tycker då att det blir klumpigt att slåss då de inte kan undvika attacker på ett snabbt och enkelt sätt (vilket man kan om man bara förbereder sig rätt).

Likt många andra som gillar serien så älskar jag kontrollerna, de är tajta, responsiva och i det stora hela är det oftast ditt eget fel om du dör, just för att du styr din karaktär fel, samt att du använder dig av fel utrustning.

Mjamje, vet inte riktigt.

Dark Souls kontroller är fortfarande inte "klumpiga" bara för man tycker det är långsamt. Men förstår vad du menar, det är en viss limitering p.g.a staminan. Han kanske körde med 'fat-rolling' hela tiden? ;P

Men jag vet inte om jag börjat gilla Sekiro's kontroller bättre, och där är det utan stamina, man får röra sig precis som man vill. Det kanske vore något för Newklear.

Och det vore även vara något för Jedi: Fallen Order, ta inspiration från Sekiro istället för Dark Souls när det kommer till svärdstrider och parering.

Skrivet av anon_326400:

Trist med tanke på att Nintendo gameplaymässigt fortfarande är baserade i vad de lyckades få ur hårdvara i mitten på nittiotalet.

Jag tror att han lika gärna hade kunnat säga "Batman: Arkham" vad det gäller Metroidvania-stuket. Få nya förmågor, använd nya förmågor för att bli bättre i striderna. Typ.

2019-04-16 12:38

Varför inte Jedi Outcast och Academy!?
Hör utan tvekan till de bättre stridssystem som gjorts.

2019-04-16 12:46
Skrivet av Sapiens:

Varför inte Jedi Outcast och Academy!?
Hör utan tvekan till de bättre stridssystem som gjorts.

Japp, bättre får man leta efter. Blir det som force unleashed så lär det inte bli ett köp. Men arcade tilltalar säkerligen massan vilket då blir lite tråkigt för oss som gillar själen i jedi knight.

2019-04-16 12:51
Skrivet av Sapiens:

Varför inte Jedi Outcast och Academy!?
Hör utan tvekan till de bättre stridssystem som gjorts.

Håller med, och gärna att bosssssstriderna erbjuder stor dynamik. Från att man klassiskt slåss med sablar, dogfightas i X-wing, till att man bular varandra med knytnävarna.
Hoverbike med dynamiskt skytte vore fint med.

2019-04-16 13:29

Hade ju helst sett att de inspirerats av Jedi Knight 2 och Jedi Academy.

Sida 1 av 2