Respawn inspireras mer av Zelda än Dark Souls för striderna i Jedi: Fallen Order

Robot
Respawn inspireras mer av Zelda än Dark Souls för striderna i Jedi: Fallen Order

Du kommer behöva tänka taktiskt och metodiskt för att klara av spelets bossar.

#jedi-fallen-order, #respawn-entertainment, #star-wars, #stig-asmussen


Quake-konnässsör

Så vi kommer springa runt och leta efter nya ljussablar för de som man slås med går sönder hela tiden?

Skägg.
10 Chambers

@almblad: Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!


signatur
Medlem

"Du kommer behöva tänka taktiskt och metodiskt för att klara av spelets bossar."

Låter mer som Dark Souls än Zelda, aldrig någonsin behövt tänka på en boss i Zelda-spelen.

Medlem

Det har vi hört förr. Det skall alltid hypas hur revolutionerande det egna spelets diverse spelsystem kommer vara. Det levereras sällan. Prove it to me. Ingen pre order från EA.

Medlem

Jag tycker dom hade kunnat visa hur "fantatiska" striderna är med en kort gameplay. Det måste inte vara något som avslöjar storyn.. kunde vara ett tech demo.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag är bitter bara för jag vill ha spelet..


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Striderna i Dark Souls är extremt tråkiga, så det får vi väl hoppas att det stämmer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Pretorian24:

Jag tycker dom hade kunnat visa hur "fantatiska" striderna är med en kort gameplay. Det måste inte vara något som avslöjar storyn.. kunde vara ett tech demo.

Det finns två scenarion till varför man inte visade gameplay, tror jag. Antingen så är spelet inte ens i alpha-stadie och man stressar nu på för att få kläm på spelet, eller - så sparar man det till E3. Det beror ju lite på hur EAs portfolio för spelhÄsten 2019 ser ut, är det ett relativt svagt år så sparar man det krut man har. FIFA 2020 kommer ju tälja guld, men det kommer knappast vara något som kommer inbringa ståpäls under E3 om det inte skulle vara en total revolution, men det blir nog som vanligt med en liten mindre evolution.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"Vilket Star Wars-spel har egentligen haft bäst ljussabelhantering?"

Jedi Academy, utan tvekan. Finns inget annat spel i den nivån.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Striderna i Dark Souls är extremt tråkiga, så det får vi väl hoppas att det stämmer.

Tror inte du och jag spelade samma spel.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror inte du och jag spelade samma spel.

Jag tror ni gjorde det, fast hans åsikt om vad som är kul är inte detsamma som din.


signatur

I drank what?

Medlem

Ett star souls spel kunde förvisso vara kul, men jag är ändå glad att inte alla försöker kopiera from soft. De som försökt har ju inte lyckats jättebra.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror inte du och jag spelade samma spel.

Så du har inte spelat Dark Souls?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dunder:

Så du har inte spelat Dark Souls?

DkS är fantastiskt och har mycket bra strider. Men förstår att du inte tycker det är bra när du är dålig på det #gitgud


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Dunder:

Striderna i Dark Souls är extremt tråkiga, så det får vi väl hoppas att det stämmer.

Wow, jag vet att smaken är som baken, men wow. Några av spelhistoriens coolaste bossar kommer från Soulsborne-spelen enligt mig.

Medlem
Skrivet av NuZ:

DkS är fantastiskt och har mycket bra strider. Men förstår att du inte tycker det är bra när du är dålig på det #gitgud

Väldigt enformigt/repetetivt och klumpiga kontroller... Jag håller mig till annat

Skrivet av Dudinkalv:

Wow, jag vet att smaken är som baken, men wow. Några av spelhistoriens coolaste bossar kommer från Soulsborne-spelen enligt mig.

Vet inte vad du klassar som coolt, men det kan jag verkligen inte hålla med om


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dunder:

Väldigt enformigt/repetetivt och klumpiga kontroller... Jag håller mig till annat

Vet inte vad du klassar som coolt, men det kan jag verkligen inte hålla med om

Vad menar du med klumpigt? Är ju de tighta controllerna och gothiska stil som spelet är känt för. RB/R1 spammande kortsvärd i all ära men är väldigt djup i varje typ av vapen i spelet. Följsamheten på bossar och fiender osv osv.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Dunder:

Väldigt enformigt/repetetivt och klumpiga kontroller... Jag håller mig till annat

Vet inte vad du klassar som coolt, men det kan jag verkligen inte hålla med om

För att nämna några få...

Inaktiv

Trist med tanke på att Nintendo gameplaymässigt fortfarande är baserade i vad de lyckades få ur hårdvara i mitten på nittiotalet.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

För att nämna några få...

Jao, då har vi olika smak, helt enkelt

Allt jag ser är generiska NPC:er med stora vapen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Jao, då har vi olika smak, helt enkelt

Allt jag ser är generiska NPC:er med stora vapen.

De ser ju dock inte generiska ut överhuvudtaget då det enda spelen du kan se liknande karaktärer är just Dark Souls-serien. Visst att man tycker olika men deras utseende är ju otroligt unikt om man jämför med nästan vilket spel som helst, med få undantag. En "generick NPC" skulle ju bara vara en vanlig människa i det spelets värld. T ex den är fina herren.

Folk överdriver för mycket med sina åsikter alltför ofta, tyvärr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Dunder:

Vad tycker du är spel med bra kontroller och rolig gameplay, i denna typ av genre?

Personligen blir det inte mycket bättre än Dark Souls-serien, men skulle vara kul att se vad du tycker. Man får tycka precis som man vill, men att säga att kontrollerna i spelen är klumpiga är i min mening, helt fel. Både objektivt och subjektivt. Jag kan tycka att ett spel kan suga, men jag kan fortfarande se vad det gör bra.

Att tycka att spelet är dåligt och har tråkig gameplay, visst. Klumpiga kontroller, nej.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fezk:

@Newklear:

Vad tycker du är spel med bra kontroller och rolig gameplay, i denna typ av genre?

Personligen blir det inte mycket bättre än Dark Souls-serien, men skulle vara kul att se vad du tycker. Man får tycka precis som man vill, men att säga att kontrollerna i spelen är klumpiga är i min mening, helt fel. Både objektivt och subjektivt. Jag kan tycka att ett spel kan suga, men jag kan fortfarande se vad det gör bra.

Att tycka att spelet är dåligt och har tråkig gameplay, visst. Klumpiga kontroller, nej.

Nu är jag inte Newklear, men folk som tycker Dark Souls har dåliga kontroller tycker oftast inte om att den är långsam och "klumpig". De vill oftast ha mer och snabbare rörelser i den mån där man nästan kan rulla och undvika attacker precis som man vill. I Dark Souls kan du inte detta på grund av stamina, om du har tung armor på dig och annat. Vissa tycker då att det blir klumpigt att slåss då de inte kan undvika attacker på ett snabbt och enkelt sätt (vilket man kan om man bara förbereder sig rätt).

Likt många andra som gillar serien så älskar jag kontrollerna, de är tajta, responsiva och i det stora hela är det oftast ditt eget fel om du dör, just för att du styr din karaktär fel, samt att du använder dig av fel utrustning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag inte Newklear, men folk som tycker Dark Souls har dåliga kontroller tycker oftast inte om att den är långsam och "klumpig". De vill oftast ha mer och snabbare rörelser i den mån där man nästan kan rulla och undvika attacker precis som man vill. I Dark Souls kan du inte detta på grund av stamina, om du har tung armor på dig och annat. Vissa tycker då att det blir klumpigt att slåss då de inte kan undvika attacker på ett snabbt och enkelt sätt (vilket man kan om man bara förbereder sig rätt).

Likt många andra som gillar serien så älskar jag kontrollerna, de är tajta, responsiva och i det stora hela är det oftast ditt eget fel om du dör, just för att du styr din karaktär fel, samt att du använder dig av fel utrustning.

Mjamje, vet inte riktigt.

Dark Souls kontroller är fortfarande inte "klumpiga" bara för man tycker det är långsamt. Men förstår vad du menar, det är en viss limitering p.g.a staminan. Han kanske körde med 'fat-rolling' hela tiden? ;P

Men jag vet inte om jag börjat gilla Sekiro's kontroller bättre, och där är det utan stamina, man får röra sig precis som man vill. Det kanske vore något för Newklear.

Och det vore även vara något för Jedi: Fallen Order, ta inspiration från Sekiro istället för Dark Souls när det kommer till svärdstrider och parering.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_326400:

Trist med tanke på att Nintendo gameplaymässigt fortfarande är baserade i vad de lyckades få ur hårdvara i mitten på nittiotalet.

Jag tror att han lika gärna hade kunnat säga "Batman: Arkham" vad det gäller Metroidvania-stuket. Få nya förmågor, använd nya förmågor för att bli bättre i striderna. Typ.


signatur
Medlem

Varför inte Jedi Outcast och Academy!?
Hör utan tvekan till de bättre stridssystem som gjorts.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Varför inte Jedi Outcast och Academy!?
Hör utan tvekan till de bättre stridssystem som gjorts.

Japp, bättre får man leta efter. Blir det som force unleashed så lär det inte bli ett köp. Men arcade tilltalar säkerligen massan vilket då blir lite tråkigt för oss som gillar själen i jedi knight.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Varför inte Jedi Outcast och Academy!?
Hör utan tvekan till de bättre stridssystem som gjorts.

Håller med, och gärna att bosssssstriderna erbjuder stor dynamik. Från att man klassiskt slåss med sablar, dogfightas i X-wing, till att man bular varandra med knytnävarna.
Hoverbike med dynamiskt skytte vore fint med.

Medlem

Hade ju helst sett att de inspirerats av Jedi Knight 2 och Jedi Academy.

12
Skriv svar