Datorbutiken återuppstår!

Medlem
Datorbutiken återuppstår!

Datorbutiken återuppstår med ny ägare!

http://sweclockers.com/nyhet/8620-datorbutikencom_ateruppstar..._

Kul för oss som har bonuspoäng och lite konkurrens är ju bara bra förr oss!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Gud älskar oss!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Fan va trevligt. Va riktigt tråkigt att se att dom gick i konkurs först.
Hoppas de nya ägarna kan bringa nytt liv till ett härligt företag.

00a
Medlem

Hoppas på att de får det gå runt.

Avstängd

Yay! Det är goda nyheter!

Medlem

Good News!


signatur

Rawr

Inaktiv

Hur hanterar ni de gamla kunderna. Det finns många som blivit av med pengar via exempelvis förskottsbetalning, är det något ni kommer att ta ansvar för?

– Det kan vi tyvärr inte göra. Det är Shoppingsajterna (Datorbutikens gamla ägare /reds. anm.) och konkursförvaltaren som arbetar med att ersätta kunder som förlorat pengar.

Det där lät inte bra.

Hoppas att bonus"poängen" är kvar iaf för er som har köpt mycket.

Medlem

inte speciellt förvånad och kunde gissa att nån köper upp datorbutiken, det är ju en fungerade butik förövrigt. Fick säkert det för en billig peng.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur hanterar ni de gamla kunderna. Det finns många som blivit av med pengar via exempelvis förskottsbetalning, är det något ni kommer att ta ansvar för?

? Det kan vi tyvärr inte göra. Det är Shoppingsajterna (Datorbutikens gamla ägare /reds. anm.) och konkursförvaltaren som arbetar med att ersätta kunder som förlorat pengar.

Det där lät inte bra.

Hoppas att bonus"poängen" är kvar iaf för er som har köpt mycket.

Klart dom inte kan ta över någons fakturor utan att även ta över inventarier som täcker dessa. Helt förståeligt imo.

Dock låter deras koncept att köra på som vanligt inte vidare bra. Sker det inte en stor nyemission och de påvisar bra siffror under de två första kvartalen kommer iaf jag att hålla mig borta från db, det finns ju trots allt bättre konkurrenter.

Inaktiv

Trevligt. Go datorbutiken.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

JAAAAAAAAAAAAAAAAA! Nu kan jag beställa mer minne direkt från Sverige. Nu blev jag väldigt glad.

Medlem
Skrivet av Tetris||:
Skrivet av showerguy:

Hur hanterar ni de gamla kunderna. Det finns många som blivit av med pengar via exempelvis förskottsbetalning, är det något ni kommer att ta ansvar för?

? Det kan vi tyvärr inte göra. Det är Shoppingsajterna (Datorbutikens gamla ägare /reds. anm.) och konkursförvaltaren som arbetar med att ersätta kunder som förlorat pengar.

Det där lät inte bra.

Hoppas att bonus"poängen" är kvar iaf för er som har köpt mycket.

Klart dom inte kan ta över någons fakturor utan att även ta över inventarier som täcker dessa. Helt förståeligt imo.

Dock låter deras koncept att köra på som vanligt inte vidare bra. Sker det inte en stor nyemission och de påvisar bra siffror under de två första kvartalen kommer iaf jag att hålla mig borta från db, det finns ju trots allt bättre konkurrenter.

nä precis, ska dom köra vidare på samma kassa support, så kan dom snart hälsa hem igen..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Trevligt


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Jag förstår inte egentligen hur svårt det kan vara att bygga upp en bra Support? Kan inte företagen lägga ut några extra tusen/miljoner på en bra support med fri frakt, bra personal m.m, garanti och alla väntetider?

Support är väl ändå viktigast om man t.ex köper en dator i detta fall, eller?

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag förstår inte egentligen hur svårt det kan vara att bygga upp en bra Support? Kan inte företagen lägga ut några extra tusen/miljoner på en bra support med fri frakt, bra personal m.m, garanti och alla väntetider?

Support är väl ändå viktigast om man t.ex köper en dator i detta fall, eller?

support kostar mycket pengar och marginalerna är rätt små i hårdvarubranschen, man säljer delar till tusentals användare varje månad och när hopar en massa ärenden efter varandra så kommer saker bli liggande ett tag.

Man kan ju klart säga att man får det man betalar för. Vill man ha bra support kostar även komponenterna mer.


signatur

thank you, come again

Medlem

Det är klart att de vill pråla ut lagerna för att sedan åter gå i konkurs; finns där pengar att tjäna kan djävulen uppstå hur många gånger som helst...

Medlem

Tänk på att nya datorbutiken är inte samma sak som gamla. Det är nya ägare och saker kommer skötas annorlunda även om de nu siktar på att vara så lika de gamla som möjligt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

saker kanske kommer skötas annorlunda det vet vi ju inte jag skulle uppmana till försiktighet iaf första månaderna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om de siktar på att vara lika dåliga som förut kommer det att bli konkurs igen. Det var inte bara den dåliga marknaden som sänkte dem...

1
Skriv svar