Datorbutiken återuppstår!
Datorbutiken återuppstår med ny ägare!
http://sweclockers.com/nyhet/8620-datorbutikencom_ateruppstar..._
Kul för oss som har bonuspoäng och lite konkurrens är ju bara bra förr oss!
||||||||||||
||||||||||||
Hur hanterar ni de gamla kunderna. Det finns många som blivit av med pengar via exempelvis förskottsbetalning, är det något ni kommer att ta ansvar för?
– Det kan vi tyvärr inte göra. Det är Shoppingsajterna (Datorbutikens gamla ägare /reds. anm.) och konkursförvaltaren som arbetar med att ersätta kunder som förlorat pengar.
Det där lät inte bra.
Hoppas att bonus"poängen" är kvar iaf för er som har köpt mycket.
Hur hanterar ni de gamla kunderna. Det finns många som blivit av med pengar via exempelvis förskottsbetalning, är det något ni kommer att ta ansvar för?
? Det kan vi tyvärr inte göra. Det är Shoppingsajterna (Datorbutikens gamla ägare /reds. anm.) och konkursförvaltaren som arbetar med att ersätta kunder som förlorat pengar.
Det där lät inte bra.
Hoppas att bonus"poängen" är kvar iaf för er som har köpt mycket.
Klart dom inte kan ta över någons fakturor utan att även ta över inventarier som täcker dessa. Helt förståeligt imo.
Dock låter deras koncept att köra på som vanligt inte vidare bra. Sker det inte en stor nyemission och de påvisar bra siffror under de två första kvartalen kommer iaf jag att hålla mig borta från db, det finns ju trots allt bättre konkurrenter.
Hur hanterar ni de gamla kunderna. Det finns många som blivit av med pengar via exempelvis förskottsbetalning, är det något ni kommer att ta ansvar för?
? Det kan vi tyvärr inte göra. Det är Shoppingsajterna (Datorbutikens gamla ägare /reds. anm.) och konkursförvaltaren som arbetar med att ersätta kunder som förlorat pengar.
Det där lät inte bra.
Hoppas att bonus"poängen" är kvar iaf för er som har köpt mycket.
Klart dom inte kan ta över någons fakturor utan att även ta över inventarier som täcker dessa. Helt förståeligt imo.
Dock låter deras koncept att köra på som vanligt inte vidare bra. Sker det inte en stor nyemission och de påvisar bra siffror under de två första kvartalen kommer iaf jag att hålla mig borta från db, det finns ju trots allt bättre konkurrenter.
nä precis, ska dom köra vidare på samma kassa support, så kan dom snart hälsa hem igen..
R.I.P The_maxx
Jag förstår inte egentligen hur svårt det kan vara att bygga upp en bra Support? Kan inte företagen lägga ut några extra tusen/miljoner på en bra support med fri frakt, bra personal m.m, garanti och alla väntetider?
Support är väl ändå viktigast om man t.ex köper en dator i detta fall, eller?
Jag förstår inte egentligen hur svårt det kan vara att bygga upp en bra Support? Kan inte företagen lägga ut några extra tusen/miljoner på en bra support med fri frakt, bra personal m.m, garanti och alla väntetider?
Support är väl ändå viktigast om man t.ex köper en dator i detta fall, eller?
support kostar mycket pengar och marginalerna är rätt små i hårdvarubranschen, man säljer delar till tusentals användare varje månad och när hopar en massa ärenden efter varandra så kommer saker bli liggande ett tag.
Man kan ju klart säga att man får det man betalar för. Vill man ha bra support kostar även komponenterna mer.
thank you, come again