Nya Doom ser ut att bli helvetiskt snyggt

Medlem
Skrivet av fatcamp:

Sa inte Carmack att ID Soft lärde sig en läxa efter Rage fiaskot att dom aldrig mer skulle göra spelet till konsoller sen porta den till PCn istället göra den till pc sen porta över då han sa det var så otroligt mycket lättare och fick bättre prestanda för pcn, typ alla konstiga buggar med texturer och sånt har jag för mig han sa var för att det var svårt att optimera spelet till pcn för dom gjorde spelet först till konsollerna. Detta spel ser ut som om det är gjort till konsol sen portat till pc. Måste säga att ID spel har alltid imponerat mig med grafik förutom senaste tiden. Helt ärligt så tyckte jag ej att doom 3 var något speciellt när det kom förutom just grafiken och nu när dom ej har det så är ej vill ha känslan lika stor, dock kommer jag skaffa det ändå.

John Carmack har inte jobbat på Id sedan 2013 så de bryr sig nog inte jättemycket om vad han har sagt.

Medlem

Trist......
By the way så instämmer jag i att FZ har ett dåligt bildvisningssystem; jag vill kunna se bilderna i fullskärmsstorlek och bläddra med tangenterna. Detta är minimikrav som finns i varje anständig WordPress-galleri-pluggin så det borde man ju kunna fixa till en spelsida där bilderna är så centrala.

Medlem

Kass art design.

Medlem

Hur kan man med dagens teknik släppa videos som inte är riktigt 1080 eller högre upplösning?
Dessa videos som FZ länkar till, det är ju inte ens 720p, utan troligtvis 480p som dom fluffat upp till 720p, om dom inte är extremt komprimmerade(varför?). Ser ju ut som skit och man ser ju knappt detaljer, är som dålig filmjölk över klippen.

Medlem
Skrivet av Moonbus:

Trist......
By the way så instämmer jag i att FZ har ett dåligt bildvisningssystem; jag vill kunna se bilderna i fullskärmsstorlek och bläddra med tangenterna. Detta är minimikrav som finns i varje anständig WordPress-galleri-pluggin så det borde man ju kunna fixa till en spelsida där bilderna är så centrala.

Skrivet av rot:

Som ett stort fan av DOOM är jag inte speciellt imponerad, doomguy beter sig mer som Duke Nukem och miljöerna är mer Rage med demoner, som mest ser ut att komma från något mer fantasy-aktigt, än rymd och helvete. Sen speciellt snyggt i dagens standard är det ju inte, ser ut ungefär som Doom 3 med Sikkmod.

Paus när man tar upp en vapenmeny är inte speciellt hektiskt, quick time events till helvete, macho finishing movies med fälla och finta demoner, dubbelhoppa och något neon vektorskit som läcker överallt till ett knaprande elektro? Något är det, men inte DOOM.

Men jag kanske är gammal och bitter, det var bättre förr, och allt det där. Ack och ve.

Snackar du om ? De är definitivt doom, har du sett brutal doom ? Det är det som de inspirerats en hel del av. Känns som dem faktiskt lyckats med en kompromiss av att ha trovärdiga miljöer och lite olika momentum på spelet samt en mindre överhängande story.
Seriöst vissa blir aldrig nöjda, trots att ni som grät så dant över att d3 var kasst. Nu suspensdelen borta... härnäst blir de väl en flat yta med bara massa monster så blir de lika trist som serious sam.. men de är väl de de flesta tror är bra speldesign.. *suck*

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Måste säga att det ser lite för serious sam aktigt ut dock och inte särskilt läskigt alls... tyckte doom3 e3 filmen gav mig mera gåshud än denna.. och jag antar det inte kommer behövas en ficklampa va? det är ju lite välj ljust och orange aktigt ton över det hela...

Håller helt med, är även en av de få som faktiskt uppskattade d3 och hur de tog en ny vision på doom in i framtiden. Men nu fick alla gnällspikar som de ville och trots det så är de inte nöjda. Jag är fortfarande imponerad att de inte verkar vara för mycket serious sam utan ändå en mörk design, men skräck, spänning och klaustrofobi med mera verkar ju vara som bortblåst.

Medlem

Ser fett ut. Kolla den längre filmen på deras youtube kanal.
Där visas även en lång sekvens från "Hell".
https://www.youtube.com/watch?v=QiinO9JPUGw

Ser fett nice ut


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

rot
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Moonbus:

Trist......
By the way så instämmer jag i att FZ har ett dåligt bildvisningssystem; jag vill kunna se bilderna i fullskärmsstorlek och bläddra med tangenterna. Detta är minimikrav som finns i varje anständig WordPress-galleri-pluggin så det borde man ju kunna fixa till en spelsida där bilderna är så centrala.

Skrivet av rot:

Som ett stort fan av DOOM är jag inte speciellt imponerad, doomguy beter sig mer som Duke Nukem och miljöerna är mer Rage med demoner, som mest ser ut att komma från något mer fantasy-aktigt, än rymd och helvete. Sen speciellt snyggt i dagens standard är det ju inte, ser ut ungefär som Doom 3 med Sikkmod.

Paus när man tar upp en vapenmeny är inte speciellt hektiskt, quick time events till helvete, macho finishing movies med fälla och finta demoner, dubbelhoppa och något neon vektorskit som läcker överallt till ett knaprande elektro? Något är det, men inte DOOM.

Men jag kanske är gammal och bitter, det var bättre förr, och allt det där. Ack och ve.

Snackar du om ? De är definitivt doom, har du sett brutal doom ? Det är det som de inspirerats en hel del av. Känns som dem faktiskt lyckats med en kompromiss av att ha trovärdiga miljöer och lite olika momentum på spelet samt en mindre överhängande story.
Seriöst vissa blir aldrig nöjda, trots att ni som grät så dant över att d3 var kasst. Nu suspensdelen borta... härnäst blir de väl en flat yta med bara massa monster så blir de lika trist som serious sam.. men de är väl de de flesta tror är bra speldesign.. *suck*

Fast nu pratade vi om DOOM, inte Brutal Doom.

Att man inte är nöjd beror på att gamla DOOM tydligen hedras, något som inte är helt sant i det material som visats. Cyberdemon är ju ett fullkomligt skämt och avrättningar har aldrig varit en del av serien. Gears of War klumpigheten är inte heller något som passar in. Som sagt, Doom 4 är något, men det är inte DOOM.

Stort fan av Doom 3 annars, även om det inte har med det här att göra.

12
Skriv svar