The Wolf Among Us: Episode 1 – Faith

Robot
The Wolf Among Us: Episode 1 – Faith

Telltale gör sig redo att berätta en ny historia. The Wolf Among Us är inget nytt The Walking Dead, istället har det sin unika känsla, sin egen värld. Och vi älskar det.

#the-walking-dead-a-telltale-games-series, #the-wolf-among-us-a-telltale-games-series-3, #the-wolf-among-us-episode-1-faith, #telltale-games


Medlem
The Wolf Among Us: Episode 1 – Faith

Låter grymt. The walking dead var ett mästerverk utan dess like!

Medlem

hur många säsonger kommer det att finnas?

Medlem
Skrivet av Bamia:

hur många säsonger kommer det att finnas?

5 stycken.

Inaktiv

Jäkligt roligt spel, tyvärr är det i det kortaste laget. Jag brukar alltid tycka att spel är för långa men blev förvånad när episoden slutade. 2 timmars gameplay tror jag.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av Bamia:

hur många säsonger kommer det att finnas?

5 stycken.

ahh då kommer jag vänta tills alla e släppta som jag gjorde med the walking dead

Medlem

Är det bara jag som inte alls gillar den här typen av strid i spel?

MEG
Medlem

Kul att Telltale lyckas igen, kan dock inte låta bli att längta till nästa Walking Dead.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Gött! När man får tummen ur och avklarat Walking Dead så blir det att ta en svängom med The Wolf Among Us, gärna om den kommer med i jul-rean på steam

KoP
Medlem

.edit.

felpostad.

Medlem

Telltales ansiktsuttryck missar för mig. Känns o-organiskt, som att varje rörelse går på räls.

Medlem

Har precis kollat igenom en walktrough och något mästerverk är det då inte. Visst är dialogen oftast toppklass. Stämningen är suverän. Musiken passar perfekt. Karaktärerna är fantastiska.

Problemet med dessa spel är att man väljer man "fel" i konversationerna... så kan spelet bli sjukt irriterande. Sen förstår jag inte vad som är så speciellt med "striderna"/interaktionen. Även fast tanken är god, blir det oftast bara ett tvångsmoment där man måste trycka på vissa knappar för att gå vidare. Även fast handlingen utgörs vid logiska tillfällen är det ändå ett märkligt sätt att interagera i ett spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

KoP
Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av Bamia:

hur många säsonger kommer det att finnas?

5 stycken.

*episoder (5 st)

5 hela säsonger tror jag det inte blir (om det hela inte blir extremt framgångsrikt).

Köpte förövrigt season passet efter att ha spelat igenom första episoden. Ge mig mer!

Medlem

Åh vad roligt!

Jag formligen älskade deras Walking Dead och vill ha mer från det här företaget!
Och nu fick man det, wei


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Köpte det och lirade i fredags. Vissa saker störde mig lite, såsom att karaktärer svär för svärandets skull utan att det känns naturligt, men annars så var det ruggigt bra. Starkare öppning än WD än så länge iaf.


signatur

Videomupp

Medlem

Håller det samma standard som episode 1 så kommer The Wolf Among Us förmodligen bli bättre än The Walking Dead (som jag älskade).

Spelar igenom det här:


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Gurre94:

Låter grymt. The walking dead var ett mästerverk utan dess like!

Och den enklaste achivement/trophy listan genom tiderna haha. Allt man behöver göra är att spela igenom episoderna så får man Platinum / högsta achivment när spelet är slut


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av Fentron:

Är det bara jag som inte alls gillar den här typen av strid i spel?

Jag kom raka vägen från Beyond till The Wolf och då kändes det som en befrielse. Däremot hackade mitt spel ibland så att det missade mina knapptryckningar. Grundläggande tyckte jag dock att det var rätt bra, det gav en intensitet till striderna som jämfört med många andra liknande system var bra.

Medlem

Har man mer valmöjlighet än i TWD, eller är det samma sak att man bara har illusionen av att göra val som spelar roll?

Medlem

Det låter lovande att en bra serie blir spel i tecknad stil. Jag stör mig ofta på karaktärerna i spel och film, gjorda av serier, inte blir som jag känner igen från serien ifråga. Jag tänker nog vänta till alla episoder har kommit ut och köpa allt i ett. Jag gjorde det med TWD. Kändes bra att spela allt på en gång. Kan jag rekommendera om man orkar vänta

Inaktiv
Skrivet av magma:

Har precis kollat igenom en walktrough och något mästerverk är det då inte. Visst är dialogen oftast toppklass. Stämningen är suverän. Musiken passar perfekt. Karaktärerna är fantastiska.

Problemet med dessa spel är att man väljer man "fel" i konversationerna... så kan spelet bli sjukt irriterande. Sen förstår jag inte vad som är så speciellt med "striderna"/interaktionen. Även fast tanken är god, blir det oftast bara ett tvångsmoment där man måste trycka på vissa knappar för att gå vidare. Även fast handlingen utgörs vid logiska tillfällen är det ändå ett märkligt sätt att interagera i ett spel.

se spelet som en interaktiv film. Om man fokuserar mest på storyn och mindre på spelmekaniken så njuter man mer av det : )

Medlem

Kan bara hålla med, gillar spelet starkt

Råder folk att plocka upp serien, finns att plocka upp i samlade volymer om ~10 på sorterade boksajter

FM-guru
F.d. Sisyr

Håller helt med. Fantastisk första episod som bådar väldigt gott.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Telltales ansiktsuttryck missar för mig. Känns o-organiskt, som att varje rörelse går på räls.

Om detta hade varit The Walking Dead hade jag hållit med dig. Men i detta fallet så är ansiktsuttrycken fantastiska! De ser genuina ut, de rör sig från det ena till det andra på ett bra sätt, etc.

Allt som allt så tycker jag att The Wolf Among Us första avsnitt slår The Walking Deads första avsnitt med hästlängder! Och jag gillade TWD E1 skarpt!

Längtar stenhårt till episode två!

Medlem

Vad hände med säsong 2 av TWD?

Medlem
Skrivet av Acriax:

Har man mer valmöjlighet än i TWD, eller är det samma sak att man bara har illusionen av att göra val som spelar roll?

Dem har sagt att dina val har mer påverkan i detta spelet.

Medlem

Helt lysande. Passar mig bättre än TWD som förvisso också var ett mästerverk. Bigby satte sig direkt, älskar mångsidigheten i karaktärerna.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

OML
Medlem

Grymt spel, superskön stämning. Jag tycker dock att man inte får lika mycket frihet som i TWD.

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Vad hände med säsong 2 av TWD?

Det kommer att släppas om 1-2 månader troligtvis.

Medlem

Helt klart en underbar första episod! Taggad inför nästa Visst att TWD var bra, men än så länge känns det här mycket bättre!

123
Skriv svar