Gratis spel - Allmän tipstråd

Medlem

Edit:
Veckans spel hos Epic är Deus Ex:: Mankind Divide och det lär nog bli problem att lägga till detta spelet när fler får kännedom om det. Brukar ske när storspel som detta är gratis hos Epic.
https://store.epicgames.com/en-US/p/deus-ex-mankind-divided-4...

Men det är inte det enda spelet, man får även spelet The Bridge och det här spelet har jag kört en hel del, fann det vara ett spel som började enkelt men blev rejält svårare mot slutet. Det handlar om tidsmanipulation .
"The Bridge is a logic puzzle game that forces the player to reevaluate their preconceptions of physics and perspective. It is Isaac Newton meets M.C. Escher. Manipulate gravity to redefine the ceiling as the floor while venturing through impossible architectures."
https://store.epicgames.com/en-US/p/the-bridge

Medlem

Veckans gratis spel hos Epic Store släpps idag ca kl 17.00

Call of the wild the angler
https://store.epicgames.com/en-US/p/call-of-the-wild-the-angl...

Finns även 3st addons att lägga till:
https://store.epicgames.com/en-US/all-dlc/call-of-the-wild-th...
Call of the Wild: The Angler™ - Winter Vehicle Cosmetics Pack
Call of the Wild: The Angler™ - Wilderness Cosmetics Pack
Call of the Wild: The Angler™- Classic Tackle Pack

Atom Eve
https://store.epicgames.com/en-US/p/atom-eve-ff090d

Medlem
Medlem

Hammerting gratis hos GOG:

https://www.gog.com/en/game/hammerting


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Såg att The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition och gamla goda Thief är gratis from imorgon 4/4 och till 11/4 hos Epic

Medlem
Skrivet av Toaster:

Såg att The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition och gamla goda Thief är gratis from imorgon 4/4 och till 11/4 hos Epic

Thief...Ett bortslösat tillfälle. :'(

Medlem
Skrivet av Raid25:

Thief...Ett bortslösat tillfälle. :'(

Förklara dig

Medlem
Skrivet av Toaster:

Förklara dig

Det är inte gamla goda Thief som ges bort, utan nedgraderingen från 2014.

Medlem
Skrivet av Toaster:

Förklara dig

Som Culliford sade: Det var nya "Thief" jag menade. Rebooten var inget att hänga i granen. Med lite mer passion, lite tweaks och respekt för orginalet så kunde dom ha fått till det bra.

Medlem

Ghostrunner är gratis på Epic fram till 18/4
https://store.epicgames.com/en-US/p/ghostrunner

Medlem
Skrivet av Raid25:

Som Culliford sade: Det var nya "Thief" jag menade. Rebooten var inget att hänga i granen. Med lite mer passion, lite tweaks och respekt för orginalet så kunde dom ha fått till det bra.

Det var faktiskt helt okay. Ännu bättre andra genomspelningen jag gjorde i år så man accepterade det inte var gamla thief. Ärligt talat är det bättre på de flesta vis.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fallout 76 gratis om du har ett Amazon Prime medlemskap. Logga in på Prime Gaming och claima det. Fram tills 24/5!

Trevligt men hör inte hemma i tråden

Medlem
Skrivet av Loxus:

Trevligt men hör inte hemma i tråden

Hurså? Epic spel är gratis om du har Epic, GoG om du har GoG, etc. Att tipsa om gratisspel som du får behålla efter du claimat är väl det tråden är till för?

Om någon nu råkar ha Prime och inte visste, så är det ett gratisspel. Jag säger inte åt någon att skaffa Prime.
Från moderatorn: "EDIT: Denna tråd gäller endast spel som vanligtsvis kostar men som en viss period går att få gratis via exempelvis Steam, Epic, GOG eller liknande tjänster. // uberpwnage"

Prime gaming är en liknande tjänst.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hurså? Epic spel är gratis om du har Epic, GoG om du har GoG, etc. Att tipsa om gratisspel som du får behålla efter du claimat är väl det tråden är till för?

Om någon nu råkar ha Prime och inte visste, så är det ett gratisspel. Jag säger inte åt någon att skaffa Prime.
Från moderatorn: "EDIT: Denna tråd gäller endast spel som vanligtsvis kostar men som en viss period går att få gratis via exempelvis Steam, Epic, GOG eller liknande tjänster. // uberpwnage"

Prime gaming är en liknande tjänst.

Inte direkt då det kostar pengar att vara medlem i Prime.
Det är typ som att säga, Gears 5 är gratis på Gamepass för medlemmar.......

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hurså? Epic spel är gratis om du har Epic, GoG om du har GoG, etc. Att tipsa om gratisspel som du får behålla efter du claimat är väl det tråden är till för?

Om någon nu råkar ha Prime och inte visste, så är det ett gratisspel. Jag säger inte åt någon att skaffa Prime.
Från moderatorn: "EDIT: Denna tråd gäller endast spel som vanligtsvis kostar men som en viss period går att få gratis via exempelvis Steam, Epic, GOG eller liknande tjänster. // uberpwnage"

Prime gaming är en liknande tjänst.

Epic, Gog och Steam är inte tjänster du behöver betala för att använda och alltså är Prime inte en liknande tjänst.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Inte direkt då det kostar pengar att vara medlem i Prime.
Det är typ som att säga, Gears 5 är gratis på Gamepass för medlemmar.......

Gamepass får du inte behålla något om du säger upp medlemskapet. Du får behålla Fallout 76 även om du säger upp Prime. Ytterst haltande liknelse.

Ni behöver inte ta hem det om ni inte vill. Men det kunde vara av intresse för folk som har Prime.

Men visst, fortsätt klaga, så fortsätter jag tipsa.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ni behöver inte ta hem det om ni inte vill. Men det kunde vara av intresse för folk som har Prime. Men visst, fortsätt klaga, så fortsätter jag tipsa.

Du får tipsa om det i en annan tråd i så fall. Denna är för HELT gratis spel. Från trådens inledningsbeskrivning:

Citat:

Gratis är gratis, dvs inga prenumerationer, inga betaltjänster, inga köp X få Y på köpet, eller liknande.

Medlem

Krävs någon form av kostnad över huvud taget för att få spelet så hör det inte hit. I detta fall så kostar Fallout 76 59kr, som är kostnaden för Prime.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Gamepass får du inte behålla något om du säger upp medlemskapet. Du får behålla Fallout 76 även om du säger upp Prime. Ytterst haltande liknelse.

Ni behöver inte ta hem det om ni inte vill. Men det kunde vara av intresse för folk som har Prime.

Men visst, fortsätt klaga, så fortsätter jag tipsa.

Tja, vill du bli avstängd så. Offtopic är inte tillåtet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Hurså? Epic spel är gratis om du har Epic, GoG om du har GoG, etc. Att tipsa om gratisspel som du får behålla efter du claimat är väl det tråden är till för?

Om någon nu råkar ha Prime och inte visste, så är det ett gratisspel. Jag säger inte åt någon att skaffa Prime.
Från moderatorn: "EDIT: Denna tråd gäller endast spel som vanligtsvis kostar men som en viss period går att få gratis via exempelvis Steam, Epic, GOG eller liknande tjänster. // uberpwnage"

Prime gaming är en liknande tjänst.

Som många andra sagt; måste man betala för någon form av medlemskap för att få tag i gratisspelen så hör de inte hit. Tråden handlar inte om spel som på alla olika sätt är gratis, utan det handlar just om att de ska vara gratis att få hem utan att man ska behöva betala en enda krona i grunden (eller någon annan form av hinder utom de exempel som gavs).

Prime (såvida jag inte missat något) kräver i grunden att du betalar en månadskostnad för att ha tillgång till allt innehåll. Man kan säkerligen regga sig gratis och dra hem något spel och säkert få behålla dem, men då är man utanför vad poängen med tråden är då Prime i stort inte är en gratistjänst att använda sig av.

Skrivet av Mirage:

Men visst, fortsätt klaga, så fortsätter jag tipsa.

Det kan du glatt skippa i denna tråden om det är den där typen av tips du ska ge. Alternativt att du gör en egen där man får länka vilket gratisspel som helst.

Åter till topic nu allihopa!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har aldrig betalat för prime gaming, har haft det flera gånger som "free trial" men alltid avslutat inom en månad.
Samma sak denna gång, fick Fallout 76 gratis och kommer avsluta prime gaming sen, man får ju behålla spelet eftersom man får en key till det (Microsoft Store spel dock, urk).

Moderator | Testpilot
Skrivet av shelter:

Jag har aldrig betalat för prime gaming, har haft det flera gånger som "free trial" men alltid avslutat inom en månad.
Samma sak denna gång, fick Fallout 76 gratis och kommer avsluta prime gaming sen, man får ju behålla spelet eftersom man får en key till det (Microsoft Store spel dock, urk).

Även om det är så att man får en nyckel man skulle kunna aktivera på Steam så hör det fortfarande inte hit. Syftet med tråden är att det ska vara enkelt och lättilgängligt utan att det ska kräva något mer än att vi har ett konto hos Steam, Epic, GOG och liknande.

När det går så långt att man måste skapa ett nytt konto hos exempelvis Prime Gaming (som kräver betalkort) och måste komma ihåg att säga upp medlemskapet så går utanför ramarna för den här tråden.

Amazon Prime-medlemmar i Sverige får:
- 30 dagars gratis provperiod, sedan 59 SEK per månad
- Gratis spel varje månad
- Snabb gratis frakt på utvalda produkter och obegränsad videostreaming från Prime Video

Ett möjligt undantag skulle vara om man exempelvis kan få ett gratisspel hos Humble Bundle genom att bara ha ett konto hos dem. Inga betalkort och du får en Steamnyckel rätt så omgående genom att gå till spelets sida på deras plattform. Det är inte helt olikt att registrera ett konto på Steam, navigera till spelets sida och klicka hem gratisspelet (som vanligen kostar såklart).

Med allt det sagt anser jag inte att reglerna för tråden är så avancerade att vi ska behöva sitta och diskutera dem mer än vad vi redan gjort. Läs första inlägget en gång till om ni känner er osäkra. Har ni några frågor eller funderingar om upplägget kan ni kontakta mig via PM.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Vet inte om det är fel tråd men har en kod till fallout 76 till pc via Microsoft store och xbox (kräver live). Ta den som vill. De fanns gratis via prime gaming.

Pc: YRM694RH7RGWC7RJRFD96H6QZ

Xbox: 4XT9JR46XR7QTFCQHY7G79DWZ

Edit: se post nedan

Skrivet av fakemail:

Vet inte om det är fel tråd men har en kod till fallout 76 till pc via Microsoft store och xbox (kräver live). Ta den som vill. De fanns gratis via prime gaming.

Pc: YRM694RH7RGWC7RJRFD96H6QZ

Xbox: 4XT9JR46XR7QTFCQHY7G79DWZ

Pc koden Redan aktiverad, Klockan 09:10 enligt Microsoft.

Medlem
Skrivet av fakemail:

Tack tack

Skriv svar