Uncharted- och Bioshock-författarna snackar skapande

Robot
Uncharted- och Bioshock-författarna snackar skapande

Irrational Games Ken Levine och Naughty Dogs Amy Hennig tar sig en längre pratstund om vad det innebär att skriva spelhistorier. Helt klart lyssningsvärt.

#irrational-games, #bioshock, #bioshock-infinite, #system-shock, #naughty-dog, #uncharted


Medlem
Uncharted- och Bioshock-författarna snackar skapande

Ken Levine skrev inte BioShock 2. Vilket är en av anledningarna till att det spelet blev så mycket sämre i mitt tycke.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av AkirA:

Ken Levine skrev inte BioShock 2. Vilket är en av anledningarna till att det spelet blev så mycket sämre i mitt tycke.

Personligen så tyckte jag Bioshock 2 var en onödig uppföljare, visst de var ett helt ok spel men den kändes inte nödvändig.

System Shock 3 känns nödvändig dock ;).

Medlem

Första halvan av System shock var strålande. Andra halvan kändes som om de bara ville få klart spelet snabbast möjligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lyssnade igeom hela. Tycker detvar intressant att höra dem prata om sina uppgifter men.... MEN... överlag kändes det hela rätt ointressant. Ja jag lyssnade igenom det, men det mesta de sade var uppenbart. Jag väntade på någgra guldkorn eller djupare insikt någonstans, men tyvärr, jag lärde mig inte mycket. Nåväl, jag är en självutnämnd luttrad surgubbe så bli inte förvånade om NI får ut en hel del av detta. Ok? Alla vänner fortfarande?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Kharif:

System Shock 3 känns nödvändig dock ;).

Ja!

Skrivet av Tybalt:

Första halvan av System shock var strålande. Andra halvan kändes som om de bara ville få klart spelet snabbast möjligt.

Du menar System Shock 2 nu eller ettan?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av AkirA:

Ken Levine skrev inte BioShock 2. Vilket är en av anledningarna till att det spelet blev så mycket sämre i mitt tycke.

Personligen så tyckte jag Bioshock 2 var en onödig uppföljare, visst de var ett helt ok spel men den kändes inte nödvändig.

Sant, BioShock var början och slutet i ett. BioShock 2 var för mycket mjölkning i mitt tycke. Skön atmosfär och så vidare, men än dock onödig.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av jonis:
Skrivet av Kharif:

System Shock 3 känns nödvändig dock ;).

Ja!

Älskar SS serien, jädrar vad man var skraj när man körde de som liten :).

Skrivet av AkirA:

Sant, BioShock var början och slutet i ett. BioShock 2 var för mycket mjölkning i mitt tycke. Skön atmosfär och så vidare, men än dock onödig.

Inte för spelet var dåligt, men jag fick aldrig samma känsla som Bioshock 1, fastnade inte alls på samma sätt.

1
Skriv svar