John Carmack: Det är inget fel på Call of Duty

Medlem

Bra sagt Carmack. Självklart ska det göras spel som folk vill ha och där är COD ett bra exempel. Sen kommer det då och då revolutionerande spel som höjer ribban. Jag tycker det är en bra mix av spel där ute.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LariosoDog:

Köper inte det där att allt kan säljas med mördande reklam. Låter mer som hatare som inte vill att det skall vara bra.

Försäljningsresultatet beror inte enbart på produkten. Reklam...

Så otroligt sant

Ni har uppenbarligen mer tilltro till vad reklam enbart kan göra.

Jag menar att reklam kan förbättra försäljning på en bra produkt - inte skräp.
Köper inte det alls!.

Ni är ett gäng som bara vill att det ska vara dåligt - men det är det inte.
Eller att omyndigförklara spelarna som köper - medelst att dom är idioter som bara går på reklam.

En dålig produkt får inte sådan spridning.

Även bra produkter kan misslyckas med massiv reklam - men då om timingen är fel. För långt före sin tid eller liknande.

Kollade ni in hur IBM försökte drämma ihjäl MS Windows med sitt OS2 Warp(eller vad det hette).
Helt j-a sanslöst massiv kampanj. Många datorer skeppades med OS2 som standard.

Men det var ingen dålig prodult - bara timingen var fel.

Men det finns undantag till regeln och det är produkter där placeboeffekten är stor och där människors vilja att det skall vara bra spelar in - tänker på bantningsprodukter och naturläkemedel. De verkar komma undan med vad som helst.

Försäljningsresultatet beror inte enbart på produkten. Reklam...

Har aldrig velat omyndigförklara de som köper, men man gör reklam på så många fler sätt än bara sätta ut annonser etc. Man får folk att säga att spelen är bra och sprider det ryktesväg och en massa andra jippon och mer än ofta läggs det ut mer pengar på marknadsföring av produkten snarare än produkten själv och det gäller för princip allting som slår igenom idag (inte bara spel).

Vi kan ju säga såhär: Reklam får oss pröva på produkten och sen om den är bra eller inte avgör om den säljer väldigt mycket. Call of Duty har väl sålts bra tack vare både bra reklam och för att det är ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LariosoDog:

Köper inte det där att allt kan säljas med mördande reklam. Låter mer som hatare som inte vill att det skall vara bra.

Försäljningsresultatet beror inte enbart på produkten. Reklam...

Så otroligt sant

Ni har uppenbarligen mer tilltro till vad reklam enbart kan göra.

Jag menar att reklam kan förbättra försäljning på en bra produkt - inte skräp.
Köper inte det alls!.

Ni är ett gäng som bara vill att det ska vara dåligt - men det är det inte.
Eller att omyndigförklara spelarna som köper - medelst att dom är idioter som bara går på reklam.

En dålig produkt får inte sådan spridning.

Även bra produkter kan misslyckas med massiv reklam - men då om timingen är fel. För långt före sin tid eller liknande.

Kollade ni in hur IBM försökte drämma ihjäl MS Windows med sitt OS2 Warp(eller vad det hette).
Helt j-a sanslöst massiv kampanj. Många datorer skeppades med OS2 som standard.

Men det var ingen dålig prodult - bara timingen var fel.

Men det finns undantag till regeln och det är produkter där placeboeffekten är stor och där människors vilja att det skall vara bra spelar in - tänker på bantningsprodukter och naturläkemedel. De verkar komma undan med vad som helst.

Försäljningsresultatet beror inte enbart på produkten. Reklam...

Den läskunnige ser att det inte var det jag skrev.

Citerar mig själv:

"Jag menar att reklam kan förbättra försäljning på en bra produkt - inte skräp."

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Bra sagt Carmack. Självklart ska det göras spel som folk vill ha och där är COD ett bra exempel. Sen kommer det då och då revolutionerande spel som höjer ribban. Jag tycker det är en bra mix av spel där ute.

Hur mycket revolutionerande tror du att du får om alla större utvecklare väljer att gå mainstream?


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LariosoDog:

Köper inte det där att allt kan säljas med mördande reklam. Låter mer som hatare som inte vill att det skall vara bra.

Försäljningsresultatet beror inte enbart på produkten. Reklam...

Så otroligt sant

Ni har uppenbarligen mer tilltro till vad reklam enbart kan göra.

Jag menar att reklam kan förbättra försäljning på en bra produkt - inte skräp.
Köper inte det alls!.

Ni är ett gäng som bara vill att det ska vara dåligt - men det är det inte.
Eller att omyndigförklara spelarna som köper - medelst att dom är idioter som bara går på reklam.

En dålig produkt får inte sådan spridning.

Även bra produkter kan misslyckas med massiv reklam - men då om timingen är fel. För långt före sin tid eller liknande.

Kollade ni in hur IBM försökte drämma ihjäl MS Windows med sitt OS2 Warp(eller vad det hette).
Helt j-a sanslöst massiv kampanj. Många datorer skeppades med OS2 som standard.

Men det var ingen dålig prodult - bara timingen var fel.

Men det finns undantag till regeln och det är produkter där placeboeffekten är stor och där människors vilja att det skall vara bra spelar in - tänker på bantningsprodukter och naturläkemedel. De verkar komma undan med vad som helst.

Försäljningsresultatet beror inte enbart på produkten. Reklam...

Den läskunnige ser att det inte var det jag skrev.

Citerar mig själv:

"Jag menar att reklam kan förbättra försäljning på en bra produkt - inte skräp."

Du skrev många saker, bland annat:

Skrivet av LariosoDog:

Ni är ett gäng som bara vill att det ska vara dåligt - men det är det inte.
Eller att omyndigförklara spelarna som köper - medelst att dom är idioter som bara går på reklam.

Samt:

Skrivet av LariosoDog:

Köper inte det där att allt kan säljas med mördande reklam. Låter mer som hatare som inte vill att det skall vara bra.

För att använda dina egna ord:

Skrivet av LariosoDog:

Den läskunnige ser att det inte var det jag skrev.

Så ger jag dig återigen:

Försäljningsresultatet beror inte enbart på produkten. Reklam...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag håller med om att man inte bör hata något bara för att det är populärt, men är inte lite av problemet med CoD-serien inte hur populär den är utan att den är så populär att det influerar andra spelserier att ta ett kliv i samma riktning (Medal of Honor, Crysis, Bad Company, etc)?

Jag menar, att folk köper spelen pekar visserligen på att de kortsiktigt får ut något av dem men jag tror att det leder till mindre mångfald på spelmarknaden på längre sikt, vilket jag inte tror att många är så förtjusta i.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Carmack säger bara att indie-utvecklarna ska sluta vara pretto och tro att de är bättre än COD-skaparna, han har aldrig sagt att man ska lägga ner med kreativitet helt

Det verkar vara precis det många vill i den här tråden:
att på ett kreativt sätt lägga ner COD.

Skriv svar