Minecraft - Livet i pixlar

Medlem
Minecraft - Livet i pixlar

Nu är det snart drygt en månad sen jag köpte Minecraft, ett spel som bjuder på många underhållningstimmar. Innan sa jag för mig själv att jag aldrig skulle köpa det, mestadels för grafiken, och för att det verkade mållöst och tomt och kändes gammalt.

Men till min förvåning så slog det mig på fingrarna. Nu har jag börjat tröttna litegranna, mest eftersom jag spelar SP, och dels för att det ganska fort blev en minegrind. Jag har vart i netherworld, jag har byggt mig min lilla gruva, sovrum, designat om hela min lya, trädgård, etc.

Så nu är frågan, hur återupplivar jag glöden i spelet? Vad finns det för mods som är värda att installera? Tipsa om vad jag ska bygga etc, så ska jag försöka göra det och slänga upp en video i bloggen! Oh and btw, finns det något humm om när fullversionen släpps?

#blogg


signatur

Life is short , play more

Medlem
Minecraft - Livet i pixlar

Du startar upp en ny värld och skaffar nya mål. Minecraft är bara roligt om man har ett mål som man ska uppfylla.

Medlem

Bygg en hamn! Något av det roligaste jag har byggt i Minecraft.

Medlem

Det är precis som Jozo säger, tänk alltid ut ett nytt projekt innan du är klar med det gamla. Om du kan leva med tiden som kommer försvinna helt spårlöst det vill säga.

Medlem

Kommer väl inom en snar framtid kommer achievments dessutom, och multiplayer ökar tiden man spenderar på det något ofantligt ^^ Så rekommenderar starkt att starta en server med ett par kompisar (själv aldrig gillat helt öppna servrar då det alltid blir för mycket folk där)

Medlem

Jag bjuder på glass om du bygger en mini Hyrule-värld.

Medlem

Haha yeah right


signatur

Life is short , play more

1
Skriv svar