Dummaste sätt ni skadat er på?

Medlem
Dummaste sätt ni skadat er på?

Vad är det dummaste sättet ni skadat er på?

Lyckades peta mig i ögat med glasögonskalmen när jag stolt skulle visa upp mina skyddsglasögon på jobbet.

Petade så bra att det rann lite blod i ögonvrån och värker ordentligt.
Efter en timme på telefon med 1177 och Ögonakuten så är det visst inte akut farligt men måste åka in få det kollat på morgonen direkt och införskaffa smörjande salva för natten från apoteket,

Det som tog mest skada är nog hedern eftersom folk såg mig... jag är expert på skada mig på ovanliga sätt.
Självklart är jag även skyddsombud!

Förra veckan fick jag ärr på bröstkorgen efter att ha försökt gosa med en vildkatt på Kreta...

Förra året skar jag upp tungan på sugkaramell....

.... snälla, trösta mig med era dumheter

Stoppat handen i en jädrans ICA pappkasse och skurit mig i fingret (flera gånger)

Medlem

En gång när jag diskade ställde jag en vass kniv med eggen uppåt i torkstället. Dagen efter när jag skulle plocka undan den rena disken viftade jag till med armen, högg in kniven ett par centimeter i armen. Blev rejält djup och blödde som tusan. Rev sönder en rentvättad t-shirt, och knöt hårt runt armen. Åkte till sjukan, och fick limma ihop såret.

Det här hände ungefär 30-45 minuter innan jag skulle åka och jobba, så jag fick ringa min kollega och säga att jag tyvärr inte kunde komma och byta av honom för jag hade huggit mig själv med en kniv...

Medlem

Skulle hugga kniven i avokadokärna för att ta bort den så där smidigt man sett på youtube, högg mig hyfsat djupt i vänster pekfinger istället.

Medlem

Sprang vid poolkanten som grabb och gjorde ett svandyk... Problemet var att jag missade poolen Fick sy ett enda stygn under hakan haha!

Har en del till, men dom sparar vi till en annan dag!

Medlem

För nån vecka sen. Sågade mig i tummen med cirkelsåg. Skulle klyva en bräda och när det bara var lite kvar så besluta jag för att hålla i brädan med ena handen i luften.
Vad hände jo sågen nöp, hoppa upp på brädan och for full fart bakåt.
Kapade toppen lite snett, tog inget i ben.
Resultatet en sargad topp på tummen och trasig nagel, har dock läkt bra som tur är


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ca 20 år sedan, veckorna innan studenten på gymnasiet. Med lite alkohol i kroppen (inga mängder, men några öl) sitter jag och en klasskompis på en stor vippbräda. Han hoppar av brädan, delen jag sitter på åker snabbt ner och eftersom jag är lite lullig så är jag inte beredd. Lyckas landa med mitt knä under mig. Ont och svullet och trasigt. Än idag, så här lång tid senare, så känner jag av det när jag cyklar eller använder kopplingen i bilen. Värt.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Åt en halv påse av något surt jävla godis i bilen på väg hem från jobbet och började tokblöda från tungan.
Hade svårt att äta/dricka i typ två dagar och ont i säkert en vecka efter...Helt rubbat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Ca 20 år sedan, veckorna innan studenten på gymnasiet. Med lite alkohol i kroppen (inga mängder, men några öl) sitter jag och en klasskompis på en stor vippbräda. Han hoppar av brädan, delen jag sitter på åker snabbt ner och eftersom jag är lite lullig så är jag inte beredd. Lyckas landa med mitt knä under mig. Ont och svullet och trasigt. Än idag, så här lång tid senare, så känner jag av det när jag cyklar eller använder kopplingen i bilen. Värt.

Oof, din post fick mig att minnas en överförfriskad kväll för också säkert 20 år sedan. Ute på krogen och skulle helt sonika slå en bakåtvolt på uteserveringen men drog rakt in i ett bort vilket slutade i en kavalkad av glasflaskor, ölburkar och bakåtvoltande 18åringar. Sjukt nog blev jag inte utslängd XD
Skrapade sönder ena handen och tummen vilket inte gjorde så ont under kvällen (fyllan) men varbildningen jag vaknade till dagen efter var inte trevlig...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

För nån vecka sen. Sågade mig i tummen med cirkelsåg. Skulle klyva en bräda och när det bara var lite kvar så besluta jag för att hålla i brädan med ena handen i luften.
Vad hände jo sågen nöp, hoppa upp på brädan och for full fart bakåt.
Kapade toppen lite snett, tog inget i ben.
Resultatet en sargad topp på tummen och trasig nagel, har dock läkt bra som tur är

Tur att det gick bra. Sågar är inte att leka med och det kan gå riktigt fel fort som tusan. Vanligaste olyckan på arbetsplatser

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Tur att det gick bra. Sågar är inte att leka med och det kan gå riktigt fel fort som tusan. Vanligaste olyckan på arbetsplatser

Japp. Jag tänker när man slarvar så har man tur att det inte går åt skogen och man kan inte ha tur alltid 😅
Extra besvärligt hade det varit om jag skadat mig värre eftersom jag rivit ut hela mitt kök och en tvättstuga som jag bygger om. Så jag har kunnat fortsätta jobba


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Två saker jag tänker på som jag gjorde som liten:

Ena var att försöka cykla med styret bakofram (Resulterade i att den lilla skitungen flög med ansiktet över styret och slog i marken med läppen före... pappa brukar beskriva det som rena rama blodbadet)

Andra var när jag var lite äldre o gick i idrottsskola, och skulle försöka åka linbana från en bergskant. När jag åkte över bergskanten blev jag rädd och sträckte ut ena armen, vilket resulterade i att jag snittade upp huden precis ovanför pulsådern i armvecket. Jag har än idag ett fint ärr där


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Soulless:

Oof, din post fick mig att minnas en överförfriskad kväll för också säkert 20 år sedan. Ute på krogen och skulle helt sonika slå en bakåtvolt på uteserveringen men drog rakt in i ett bort vilket slutade i en kavalkad av glasflaskor, ölburkar och bakåtvoltande 18åringar. Sjukt nog blev jag inte utslängd XD
Skrapade sönder ena handen och tummen vilket inte gjorde så ont under kvällen (fyllan) men varbildningen jag vaknade till dagen efter var inte trevlig...

Haha, tänk vad tråkigt skadefria vi skulle vara utan alkohol😂


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Som ung så var temperamentet ganska kort. Slog knytnäven i bordet när jag blev arg över nån skitsak i nåt spel. Bröt lillfingret och fick ha gips i nån månad.

Ramlade i skidbacken när jag skulle lära ungarna åka för ett par år sen. Gick så pass illa att levern och en njure "krossades". Hände 1a april, kul skämt liksom. Den skidsemestern spenderades på sjukhus. Men det läkte ganska fort och jag klarade mig utan några komplikationer förutom en jävla massa smärta hehe.

Medlem

Skällde ut en kärring som nästan cyklade på mig när jag gick av bussen, sedan direkt efter så gick jag in i en stolpe och slog upp ögonbrynet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sommaren 2015 så hade jag sprungit en ovanligt lång morgonrunda och benen kändes som gelé. Efteråt stod jag i badkaret och tog en dusch, och halkade. Och bröt axeln. Under dom kommande 3-4 veckorna när någon frågade vad jag hade gjort så fick jag svara "duschade".

För 3-4 år sedan så tappade jag en extern hårddisk, på lilltån och bröt den. Kämpigt att vara datanörd.

Medlem

Hoppa med en ny cykel en gång i tiden, med flipflops. Tyvärr var det en downhill med ganska många grova skruvar, jag landa inte helt hundra och skar upp halva framsidan av underbenet på högerben
Var rätt coolt, gjorde ont men syntes inget så tänkte: gött, lycka!
Sen kom det ett minimalt fint rött sträck sen sprack hela skinnet upp å forsa blod
Sprang in i cykelbutiken å fixa med handdukar å skit sen in till akuten. Good times!

Medlem

På jobbet satt jag med benen i kors för länge. Reste mig upp och började gå, Men hade ena foten "somnat" så den var livlös. När då kroppens tyngd kom över den i steget så föll jag ihop över foten och stukade den illa. Det var så ocoolt det kan bli.

Medlem

Slog vad med en kompis när jag var 14 att jag kunde släcka en lyckstolpe med ett hårt knytnävsslag.
Bröt handen.
Visste det skulle gå illa men är inte den som är den 👊

Medlem

...skar mig i ögat med ett värmeljus.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Välte en glasskål på jobbet jag skulle rädda men lyckades trycka ned handen i glasskärvorna .. Blev några stygn :/

Medlem

Körde elspark på fyllan. Fastnade i ett hål i gatan och flög som en vante. Krossade armbågen och har idag 11 skruvar som håller ihop möget.

När jag var mindre så lekte jag med en fällkniv när jag satt på toaletten. Fällde ihop den mot låret genom att trycka den slöa sidan mot låret. Råkade ha den på fel håll så skar upp hela låret och fick åka till akuten. Ett av mina mest imponerade ärr idag!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jobbade i min ungdom med att tillverka kabel. På maskinen sögs pvc pellets upp av en dammsugarlik slang med ett metallrör som stacks ner bland dessa pvc pellets. Skulle kontrollera att den sög upp ordentligt så jag sträckte mig ner och nära metallröret (som är elektriskt isolerat av plasten, och fungerade som den roliga bandgeneratorn från skolan).

Fick en ljusbåge på ca 10 cm på nästippen (ni som vet, vet ungefär spänningen på en tio cm ljusbåge). Blev sittande ett bra tag på golvet med tårar i ögonen tills världen lugnade ner sig.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skällde ut en kärring som nästan cyklade på mig när jag gick av bussen, sedan direkt efter så gick jag in i en stolpe och slog upp ögonbrynet.

Skedde olyckan med ögonbrynet direkt i samband med utskällningen? Hela situationen låter ganska kul, men själv hade man blivit bitter om det hände en själv haha

Skribent

I somras hade jag en liten 40-års fest och smashade burgare med pommes plus ett gäng förrätter. När en förrätt var klar (baconlindade dadlar) så tog jag på mig två grytvantar och tog ur plåten ur ugnen, serverade förrätten, kastade i pommes i plåten och sedan tog jag såklart på mig grytvantar... Nej det gjorde jag inte utan greppade tag i den 200 grader varma plåten med bara händerna.

Brände till rätt rejält på främst båda pekfingrarna, en liten yta inne i handen och på tumarna. Körde kallvatten o.s.v. direkt så blev inte så farligt, förutom några stora brännblåsor - men det kändes där och då kan jag meddela!

För den nyfikne så kan jag meddela att jag räddade plåten så alla fick sina pommes till burgarna.

Medlem

Försökte öppna en kokosnöt genom att hålla fast den med ena handen och såga med en fogsvans med den andra. Sågen hoppade och jag sågade mig i tummen. Det var rätt dumt.

Till saken hör att jag först övervägde att använda vinkelslipen. Var nog tur att jag valde sågen trots allt.

Medlem

Vet inte om det var så dumt av mig, men lite, och det är det ondaste jag haft så antar det passar in här. Fosterfamiljen jag växte upp i var på semester i Bilund (Legoland i Danmark) och vi bodde på camping i närheten. På campingen fanns en "hoppboll" (hoppborg utan väggar, vet inte vad de kallas?) som vi lallade runt lite på jag och halvbrorsan. Så plötsligt ser jag hur han går av och jag förstår inte varför. Tydligen har en tredje person klättrat upp och ska börja hoppa. Och han hoppar rejält. Voltar och gör sig till. När han gör sin högsta volt och landar så flyger jag åt helv*te. Landar på lilltån. Har så ont så jag tror den gått av, skriker att brorsan måste hjälpa mig leta efter den. Efter ett tag sansar jag mig och kollar på foten för jag hittar ingen tå liggandes på marken. Den sitter som tur är kvar. Men det gör fortfarande helvetiskt ont. Mina fosterföräldrar har hört mitt skrik och kommer springandes. De ber någon ringa efter ambulans, men tydligen är Danmark ett u-land så de har ingen utan istället är det någon som får tag på en taxi åt oss. Vi åker till sjukhuset och får vänta lite. Ser en man komma ut från toan och säger han bajsade blod. Jag var livrädd och trodde vi alla skulle dö. Men hinner inte tänka mer på det för så plötsligt kommer en läkare och tar in mig i ett rum. Först pratar han bräkigaste Danskan någon antagligen någonsin hört med föräldrarna, för att sen vända sig till mig och prata "len" Svenska som han förstås kan. Haha. Så han röntgar foten men har för mig att han säger jag inte kan gipsa så får bandage istället. Detta hände när jag var mycket ung (typ 7) så kan ha varit gips jag fick men tror inte det. Dagen efter blev jag skjutsad i barnvagn runt på Legoland för jag kunde givetvis inte gå i vilket fall. Men vill minnas det var en väldigt solig och trevlig dag ändå!

Sen en annan sak som hände på samma camping var att de hade en inhängnad med en get där. Jag ville klappa den men de sa åt mig att inte gå in. Men det hjälpte föga då den istället hoppade över och när jag var i närheten sprang den fram och stångade mig så jag ramlade omkull. Fick inte jätteont i vilket fall så det var mest kuriosa från ett minne som dök upp när jag tänkte tillbaka på resan

Medlem

Alltid spelat innebandy (fram till det jag nu ska berätta), men så för ca 5 år sen, så ska jag ta en löpning förbi en motståndare. Sagt och gjort så går hela knät sönder. Främre korsbandet och spricka i menisken. Hopp! 8 månader var man hemma.

Medlem

Lyckades dra vänster axel ur led typ i sömnen för många år sedan.
Minns att jag hade en otroligt märklig dröm där jag satt fast någonstans och inte kunde ta mig loss, minns att en superstark klaustrofobisk känsla sköljde över mig också.
Vaknade rätt hastigt och upplevde fortfarande att jag satt fast på något sätt.
Sov med armen ganska högt och under kudden på den tiden. Och på något sätt lyckades jag i förvirring och panik när jag försökte "ta mig loss" vrida armen i helt fel vinkel så att den gick ur led fullständigt. Den smärtan var inte det roligaste jag upplevt och jag fick sitta med armen så i typ 40 minuter innan ambulansen dök upp.

Chefredaktör
Skrivet av Kane:

...skar mig i ögat med ett värmeljus.

Wtf?
Här vill man ju veta liiiite mer...

123
Skriv svar