Hoppa tyskjävel!

Medlem

När påstod jag att de inte skämdes för sin parafili? Det är det säkert många som gör, precis som att många homosexuella också gör det, även fast det är inte är en parafili. Det p g a de värderingar vi har i samhället. Det betyder däremot inte att de tycker att det är fel.

Inaktiv

ok, ett par frågor till er som tycker att pedofiler går att bota och att de också är människor som du och jag efter det:

du har en familj och ett par barn. tänk er att du fick reda på att din granne är en dömd pedofil. han har tidigare suttit i fängelse eller varit på psykvård. och de har släppt ut honom för att de anser att den personen är frisk.
skulle du då fortsätta att bo kvar?
skulle du inte vara orolig alls för dina barn? (han är väl helt botad, eller?)
skulle ni fortsatt hälsa på varandra och pratas vid osv som grannar gör?
låta era barn forsätta leka utan föräldrars uppsikt i kvarterets lekpark?

och sista frågan: ifall er granne en vacker dag skulle få återfall och tillslut lyckas våldta en av era barn,.. hur skulle ni handskas med det då? skuldkänslor? vems fel?

den dagen ni får ungar själv tror jag inte ni tänker riktigt likadant. det enda som gäller är att skydda dom från allt ont.

Inaktiv

karma: näe, det finns pedofiler som tycker att det är helt rätt, och det beror också på värderingar de skapat utifrån sina intryck av samhället

cabante: i princip allt du säger/frågar är helt irrelevant för en vettig objektiv diskussion, för allt du gör är att spela på känslor och vill att folk ska tillbaka till 1800-talet och lyncha folk man inte tycker om

det är irrelevant hur jag skulle tänka "den dagen" i "den situationen", antagligen skulle jag vara förbannad som helvete och vilja spöa skiten ur honom, so what?
det finns t ex en anledning till att människor med personlig inblandning inte får utreda vissa kriminella fall osv, för det finns något som kallas JÄV..

ni här som hetsar att man ska mörda pedofiler.. varför är ni inte lika entusiastiska när AFA spöar skiten ur nassar? då är ni rättskaffens människor och pratar om den "våldsamma vänstern"

dubbelmoral!
var lite konsekventa för fan..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

För att svara Cabante lite snabbt. Om det var min granne skulle jag absolut inte behandla honom annorlunda efter att jag fått reda på hans historia, inte heller skulle jag flytta därifrån. Mycket för att jag inte tror på att "en gång dömd - alltid dömd".
Skulle du flytta om ett liknande scenario fanns fast din granne vad dömd för koppleri?

Om nu mina eventuella barn skulle drabbas av det så skulle jag inte få skuldkänslor utan antagligen bygga upp ett enormt hat mot min granne. Sen vet jag inte hur långt det skulle gå...

Inaktiv

otroligt vad stora ni är
prikk, jag vill inte veta vad du ska tänka "den dagen", utan vad du tänker nu.
jimmi, jag tror dig när det har hänt dig.

och varför inte ta frågor där känslor är inblandade, vi är ju trots allt människor. varför inte känna efter då och då istället för att tänka efter.

förstår att folk har olika uppfattning om saker och ting. en del låter hjärnan tala och andra hjärtat, och även där delas känslor.
är väl bra att det finns en balans, istället för en total extrem.
MEN, JAG håller mig på den sidan att pedofiler och våldtäktsmän borde tas betydligt hårdare. De ska vara jävligt glad att jag inte sitter och bestämmer iaf.

Medlem

lite av vitsen med att ha ett rätts-system över huvud taget är väl att brottslingar ska dömas av objektiva domare. tror du att folk som blivit utsatta för ett brott får vara med i domstolen som ska döma brottslingen i fråga?

där spricker lite din argumentation om "tänk om det hade varit du..."

om någon hade snott min cykel, och jag hade fått välja straff fritt, så hade jag givetvis plockat något hårdare än standardstraffet. därför bör jag inte få döma den personen.

Medlem

Orka med pedofil fläckar på gatorna.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv
Skrivet av lave:

lite av vitsen med att ha ett rätts-system över huvud taget är väl att brottslingar ska dömas av objektiva domare. tror du att folk som blivit utsatta för ett brott får vara med i domstolen som ska döma brottslingen i fråga?

där spricker lite din argumentation om "tänk om det hade varit du..."

om någon hade snott min cykel, och jag hade fått välja straff fritt, så hade jag givetvis plockat något hårdare än standardstraffet. därför bör jag inte få döma den personen.

USA gör det

Medlem

får folk som är berörda av brottet sitta med i juryni USA? det var en nyhet för mig...

Inaktiv

USA tycker abort till våldtagna och därav gravida 13-åringar är mord (självklart bara vissa delstater, som ditt inlägg också syftade på)

tror inte jag direkt tittar dit för moraltips


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Mig personligen kvittar det vilken sexuell störning eller läggning man har så länge inte någon oskyldig tar skada av det. I detta fallet hade pedofilen en störning för att våldta och hans sexuella läggning gjorde att offret blev ett barn. Precis som en homosexuell skulle våldta en annan man.

Skrivet av prikk:

ni här som hetsar att man ska mörda pedofiler.. varför är ni inte lika entusiastiska när AFA spöar skiten ur nassar? då är ni rättskaffens människor och pratar om den "våldsamma vänstern"

Kanske för att AFA inte är ett dugg bättre än nassarna själva medans offret för en våldtäkt sannolikt inte förtjänat det.

Själv har jag inte hetsat för dödsstraff och jag vill inte ha dödsstraff av en enda anledning;
Risken att någon oskyldig döms till döden.

Inaktiv
Skrivet av lave:

får folk som är berörda av brottet sitta med i juryni USA? det var en nyhet för mig...

syftar mer på att jurry systemet är för enkelt att manipulera då det är vanliga meniskor som bestämmer om en person ska straffas eller inte, och beroende på deras erfarenhet så kan vissa se rött medans anndra ser att bevisen inte håller tex...

men nu går det lite OT

Medlem

Hur ser det ut i Sverige ThreeZool? Kan du inte berätta för mig hur det ser ut i en svensk tingsrätt, för sist jag kollade så hade vi 3 nämndemän i tingsrätten och 1 ordförande där, och i HovR 3 juristdomare och 2 nämndemän. Skönt att våra lekmän inte går att manipulera.

Medlem
Skrivet av prikk:

karma: näe, det finns pedofiler som tycker att det är helt rätt, och det beror också på värderingar de skapat utifrån sina intryck av samhället

cabante: i princip allt du säger/frågar är helt irrelevant för en vettig objektiv diskussion, för allt du gör är att spela på känslor och vill att folk ska tillbaka till 1800-talet och lyncha folk man inte tycker om

det är irrelevant hur jag skulle tänka "den dagen" i "den situationen", antagligen skulle jag vara förbannad som helvete och vilja spöa skiten ur honom, so what?
det finns t ex en anledning till att människor med personlig inblandning inte får utreda vissa kriminella fall osv, för det finns något som kallas JÄV..

ni här som hetsar att man ska mörda pedofiler.. varför är ni inte lika entusiastiska när AFA spöar skiten ur nassar? då är ni rättskaffens människor och pratar om den "våldsamma vänstern"

dubbelmoral!
var lite konsekventa för fan..

Hycklare? Är inte det en sån som är i mot vad dom gjorde på "1800-talet" där dom "lyncha folk man inte tycker om". Men samtidigt vill spöa skiten ut svenskar med patriotiska åsikter?

Inaktiv

var sa jag att jag ville spöa skiten ur svenskar med patriotiska åsikter (shit, intressant omskrivning av nassar btw)?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

ot: jag tycker också det var fel skrivet, i min mening att vara patriot är inte att vara nazze:)
annars så..

Inaktiv

tacka fan för det


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

USA tycker abort till våldtagna och därav gravida 13-åringar är mord (självklart bara vissa delstater, som ditt inlägg också syftade på)

tror inte jag direkt tittar dit för moraltips

hehe, jag citerar George Carlin, världens roligaste komiker:

"The same people who made up the Death Penalty made up The Sanctity of life, arent we versitile!"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

kalla det vad du vill, patritoter, nassar, skinbollar, det är ju sånna vänsterflum vill spöa på heller har jag fel pgr andra åsikter?. Poängen var att inte kasta pil i kuvösen.

Medlem
Skrivet av prikk:

ni här som hetsar att man ska mörda pedofiler.. varför är ni inte lika entusiastiska när AFA spöar skiten ur nassar? då är ni rättskaffens människor och pratar om den "våldsamma vänstern"

dubbelmoral!
var lite konsekventa för fan..

Nazism är en politisk inställning (om än värdelöst och endast drar till sig ensamma finniga fjantar) och politiska inställningar, oavsett värdering, är tillåtet i sverige. När AFA spöar på nazister (eller nazister spöar på invandrare) så reagerar folk på att de genomför sin "politik" med våld och DET är inte tillåtet i sverige.

Pedofili är inte en politisk inställning och direkt olagligt. Jag hatar både pedofiler, nazister och AFA, men av olika anledningar.

Sen kan man ju diskutera om det borde va tillåtet med öppna nazist organisationer eller ej, men det är en helt annan diskussion.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

fel, pedofili är inte olagligt
pedofil är nånting man blir/är ofrivilligt (med enstaka undantag antar jag.. finns ju NAMBLA å såna nötter)

poängen med mitt resonemang var att folk hoppar förbi alla moraliska lagar och värderingar ni har bara för att ni bestämmer er för att hata en viss person av vissa anledningar, men när några andra nötter får spö så slutar ni spotta och svära, tar på er kostymen igen, och politiskt korrekt fördömmer detta hot mot demokratin!
vad händer med hotet mot humanismen då? vår gemensamma moral att det är fel att ta någons liv?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

fel, pedofili är inte olagligt
pedofil är nånting man blir/är ofrivilligt (med enstaka undantag antar jag.. finns ju NAMBLA å såna nötter)

poängen med mitt resonemang var att folk hoppar förbi alla moraliska lagar och värderingar ni har bara för att ni bestämmer er för att hata en viss person av vissa anledningar, men när några andra nötter får spö så slutar ni spotta och svära, tar på er kostymen igen, och politiskt korrekt fördömmer detta hot mot demokratin!
vad händer med hotet mot humanismen då? vår gemensamma moral att det är fel att ta någons liv?

Har någon här applåderat när ett gäng nazister slagit ner vänsterfolk? Jag tror inte det. Varför skulle vi då göra det när AFA prylar nazister? För att det passar din moral bättre gissar jag.

Inaktiv

tog ett verkligt exempel av när några spöat upp en grupp människor som är allmänt hatade
sluta missa poängen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Hur ser det ut i Sverige ThreeZool? Kan du inte berätta för mig hur det ser ut i en svensk tingsrätt, för sist jag kollade så hade vi 3 nämndemän i tingsrätten och 1 ordförande där, och i HovR 3 juristdomare och 2 nämndemän. Skönt att våra lekmän inte går att manipulera.

Till skillnad från USA så är dom utbildade va jag vet, men om inte så rätta mig gärna...

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Karmalicious:

Hur ser det ut i Sverige ThreeZool? Kan du inte berätta för mig hur det ser ut i en svensk tingsrätt, för sist jag kollade så hade vi 3 nämndemän i tingsrätten och 1 ordförande där, och i HovR 3 juristdomare och 2 nämndemän. Skönt att våra lekmän inte går att manipulera.

Till skillnad från USA så är dom utbildade va jag vet, men om inte så rätta mig gärna...

Nej, nämdemännen är inte juridisk utbildade, lekmän är ju lekmän, oskolade. De är vanliga människor som du och jag.
Nämdemännen är där för att se till att avgöranden ligger i linje med den allmänna rättsuppfattningen, ungefär som juryn i USA.
Sedan skiljer det sig i högre instanser i Sverige, men 40% av rösterna är fortfarande lekmäns.

Det går att läsa mer om hur den svenska domstolen fungerar på www.dom.se Kanske något som borde finnas med i samhällskunskapen på gymnasiet.

evh
Medlem
Skrivet av Greger:

ja pedofiler har fan inte mycket att leva för, fast man får inte glömma att även dom är människor ju

..... I en kista 3 meter under jorden.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Det går att läsa mer om hur den svenska domstolen fungerar på www.dom.se Kanske något som borde finnas med i samhällskunskapen på gymnasiet.

Det finns med i den gymnasiala samhällsundervisningen. Och i SO:n på högstadiet.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Karmalicious:

Hur ser det ut i Sverige ThreeZool? Kan du inte berätta för mig hur det ser ut i en svensk tingsrätt, för sist jag kollade så hade vi 3 nämndemän i tingsrätten och 1 ordförande där, och i HovR 3 juristdomare och 2 nämndemän. Skönt att våra lekmän inte går att manipulera.

Till skillnad från USA så är dom utbildade va jag vet, men om inte så rätta mig gärna...

Nej, nämdemännen är inte juridisk utbildade, lekmän är ju lekmän, oskolade. De är vanliga människor som du och jag.
Nämdemännen är där för att se till att avgöranden ligger i linje med den allmänna rättsuppfattningen, ungefär som juryn i USA.
Sedan skiljer det sig i högre instanser i Sverige, men 40% av rösterna är fortfarande lekmäns.

Det går att läsa mer om hur den svenska domstolen fungerar på www.dom.se Kanske något som borde finnas med i samhällskunskapen på gymnasiet.

i stand corrected.

fatttar inte hur icke juridiskt utbildade personer kan dömma anndra personer, helt sjukt.

Medlem

Men du har ju själv en uppfattning om hur t ex pedofiler som döms för övergrepp mot barn ska tas hand om. Tycker du inte att den rösten ska vara värd något för att du inte har en juridisk examen.

Inaktiv

att icke-jurister är med i rättsystemet är väl för att en "allmän opinion" ska sitta med och ha något att säga till om..
man kan ju bara hoppas att det är inte är mordhetsare och/eller religiösa galningar


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Skriv svar