Want help from Swedish people

Medlem

Bonecrusher: stockholm is a really nice city, especially spring/summer. People tend to relax abit and open up more when it gets warmer and we can throw of our winter clothing.
We have alot of water surrounding us which gives open spaces and more perspective to the different parts of the city.
There is so much you could see here, in the end it depends on how long your planning to stay and what your intrested to see.

If your into stockholm you should search abit on the net to figure out what you would like to do here.
Found this link, dont know if it might help ya: Stockholmtown


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Hultsfredfestivalen

Swedish youth-culture at it's best. 4 days of no regrets.

Inaktiv

what..? are stockholm a good city, naaaaaa, NEVER :evil:

the good thing is .. nothing, ?

visit gothenburg instead (!!?)


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Dont miss "Munspelsjannis" at "plattan" near T-Centralen, lol.

Inaktiv

är det så han kallas? jag trodde först det var någon från senaste idol, men han verkar ju faktiskt ha något mer talang än så...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av Bonecrusher:
Skrivet av Hwergelmer:

red: Nån mer än jag som tycker det är lite underligt att vår turkiske vän lyckats pricka in "allmänt prat". Paranoid som jag är misstänker jag en komplott

"one more still I as think that am slightly strange to our Turkish friend succeed censure into "general talk" paranoia as I am suspect I action conspiracy" ?

no, there is not a conspiracy

Skrivet av Famest:

Undrar vad vår kära turkiske vän tjänar på det här om han ändå är svensk egentligen^^

"Wonder how our dear Turkish friend serve at that here if he yet is Swedish actually"

Hey, please do not blame me

If forum users don't think me as real, there are some sites for info and photos of me:
http://bonecrusher.sosyomat.com/
http://bonecrusherr.stumbleupon.com/about/

Skrivet av m0rfar:

Swedish english dictionary: http://lexin2.nada.kth.se/sve-eng.html

thank you, this is really a good site. It even supports turkish.
http://lexin.nada.kth.se/sve-tur.html

way to go my friend!

Skrivet av lave:

the festival "way out west" in gothenburg have kick-ass band list, but is slightly overpriced (120? for two day festvial).

its not overpriced if you really dig those bands and also how often do you think bands like eagles of death metal play in sweden? (not often)

anyway if you decide to go on "way out west" i really think you should see the swedish band the hives and of course eagles of death metal (which is not death metal they are more tenacious d:ish)


signatur

Bengebolle

Medlem

Bonecrusher, btw, I'm half turkish, but I don't speak turkish, I speak albanian however XD

Medlem

kolla Bonecrusher profil/foruminlägg..

Inaktiv

Om han nu är turk, så kan han ju alltid besöka tensta/rinkeby - på så sätt slipper han ju snacka svenska?


signatur

mr a of clan mr

Inaktiv
Skrivet av acron:

Om han nu är turk, så kan han ju alltid besöka tensta/rinkeby - på så sätt slipper han ju snacka svenska?

HAHAHAHA precis det jag menade, han kan snacka turkiska !

Medlem
Skrivet av huxflux:

kom igen nu, sluta snacka bullshit. Killen vill ju åka hit som turist eftersom han finner skandinavien intressant och frågar efter tips. Varför pratar man främlingsfientlighet i den här tråden?

Hur vill ni bli behandlade när ni åker utomlands?

Om jag ville åka till USA och någon amerikan skriver "åk till Minnestota, där finns det mycket svenskar - då behöver du inte ens prata engelska" skulle jag aldrig på 1000 år uppfatta det som "främligsfientlighet"...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

läser du abz inlägg igen så märker du kanske att den är nedsättande. Det är inte helt klockrent att säga att du som är turk kan ju träffa dina "kompisar" i ghettot till någon som vill möta en ny kultur.

Jag tycker samtidigt att hela diskussionen om främlingsfientlighen är onödig i en tråd där en kille ber om allmänna tips när han planerar att åka till Sverige.

Jag skulle iaf få en bitter smak och känna att det här är ett land som jag ska passa mig för med min bakgrund. Det kanske är hela poängen? Det här är ett främlingsfientligt land som han ska passa sig för?

Ursäktar mig i så fall och säger, vad vänligt av er att varna honom.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

läser du abz inlägg igen så märker du kanske att den är nedsättande. Det är inte helt klockrent att säga att du som är turk kan ju träffa dina "kompisar" i ghettot till någon som vill möta en ny kultur.

Jag tycker samtidigt att hela diskussionen om främlingsfientlighen är onödig i en tråd där en kille ber om allmänna tips när han planerar att åka till Sverige.

Jag skulle iaf få en bitter smak och känna att det här är ett land som jag ska passa mig för med min bakgrund. Det kanske är hela poängen? Det här är ett främlingsfientligt land som han ska passa sig för?

Ursäktar mig i så fall och säger, vad vänligt av er att varna honom.

Du har rätt, en diskussion för en annan tråd.
abz... vad är det?:)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

En medlem.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

12
Skriv svar