Bionic Commando

Medlem
Skrivet av Aaandy:

Gamereactor gav det 6/10 respektive 7/10. Vilken skillnad på betyg ändå.

Nu har inte varken sett eller läst GR's recension av spelet och jag har heller inte spelat spelet, men istället för att stirra dig blind på betyget kolla gärna va de tar upp för negativa respektive positiva punkter om spelet och jämför recensionerna emellan. Så får du kanske lite klarare bild.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Aaandy:

Gamereactor gav det 6/10 respektive 7/10. Vilken skillnad på betyg ändå.

Ja guuuud, att folk skall tycka olika bra om olika saker!

Nu handlade det dock om samma sak..

Förändrar det faktumet att en bedömning av en och samma sak är mycket subjektiv?

Medlem

FZ brukar skriva bra recensioner med bra betyg förutom när det gäller svenskutvecklade spel, då brukar de vara allt för generösa... Har svårt att tro att detta spelet skulle vara "perfekt"

Inaktiv

Spoiler på plus sidan?


signatur

a"C"RED -

Medlem

det var fan oväntat (för min del iallafall)...men kul för grin!

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Aaandy:

Gamereactor gav det 6/10 respektive 7/10. Vilken skillnad på betyg ändå.

Ja guuuud, att folk skall tycka olika bra om olika saker!

Nu handlade det dock om samma sak..

Ja det handlar om samma sak men det är olika recensenter. Alla människor tycker olika och det måste man respektera.

Medlem

Aldrig riktigt litat på FZs recensioner. Om än en bra sida i övrigt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Aaandy:

Gamereactor gav det 6/10 respektive 7/10. Vilken skillnad på betyg ändå.

Ja guuuud, att folk skall tycka olika bra om olika saker!

Nu handlade det dock om samma sak..

Ja det handlar om samma sak men det är olika recensenter. Alla människor tycker olika och det måste man respektera.

Jag sade aldrig att alla skall tycka likadant.

Nej, att det är Grin som gjort spelet räcker för att jag skall undvika det som pesten.

Medlem

Väldigt fint betyg, blir kanske att införskaffa. Frågan är dock hur man ska ha råd med allt när pengarna börjar ta slut.

Medlem

FZ kanske har ingått något slags samarbete med Grin, med tanke på tävlingen och så... Eller så är spelet grymt

Inaktiv

LOL, FZ har alltid varit bäst att resencera spel (min åsikt) Jag har också märkt att det nästan bara är 2-5 personer på Gamereactor som resencerar spel vilket jag tycker är hur dåligt som helst. Hade också för mig att Gamereactor gav ett överdrivet bra betyg åt Wheelman och gudfadern, vilket jag tycker var fel. Innan dess hade jag hört massa, och då menar jag MASSA klagomål på youtube och andra spelsajter att Gudfadern inte var värd en endra krona, samt Wheelman. Jag har också sett att Gamereactor ger ut alltför höga betyg åt spel. Den senaste tiden har de gett ut 7-8/10 till en massa spel och det är nästan hela tiden samma resecent som skriver. Jag vet själv inte hur bra Bionic är men att man nu ska lita på Gamereactors betyg är lite... hmm.. Att de ger ut dåliga betyg till bra spel och tvärtom är däremot dåligt för de som litar på deras betyg och sedan köper spelet, men när de sedan inser hur dåligt det är så kanske de lär sig en läxa. Däremot vill jag också säga att FZ:s resecenter äger, men hursomhelst vi får se hur spelet blir när det kommer ut

Medlem
Skrivet av scodriem:

LOL, FZ har alltid varit bäst att resencera spel (min åsikt) Jag har också märkt att det nästan bara är 2-5 personer på Gamereactor som resencerar spel vilket jag tycker är hur dåligt som helst. Hade också för mig att Gamereactor gav ett överdrivet bra betyg åt Wheelman och gudfadern, vilket jag tycker var fel. Innan dess hade jag hört massa, och då menar jag MASSA klagomål på youtube och andra spelsajter att Gudfadern inte var värd en endra krona, samt Wheelman. Jag har också sett att Gamereactor ger ut alltför höga betyg åt spel. Den senaste tiden har de gett ut 7-8/10 till en massa spel och det är nästan hela tiden samma resecent som skriver. Jag vet själv inte hur bra Bionic är men att man nu ska lita på Gamereactors betyg är lite... hmm.. Att de ger ut dåliga betyg till bra spel och tvärtom är däremot dåligt för de som litar på deras betyg och sedan köper spelet, men när de sedan inser hur dåligt det är så kanske de lär sig en läxa. Däremot vill jag också säga att FZ:s resecenter äger, men hursomhelst vi får se hur spelet blir när det kommer ut

42

Medlem

scodriem: recensent inte resecent.

Sen är betyg varierande, ser man ju t.ex på iMDB. Där vissa endast ger 1 eller 10, andra har 5-6 som en okej film medans andra har 7-8 för en okej film. Vem har rätt, vem har fel?

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

scodriem: recensent inte resecent.

Sen är betyg varierande, ser man ju t.ex på iMDB. Där vissa endast ger 1 eller 10, andra har 5-6 som en okej film medans andra har 7-8 för en okej film. Vem har rätt, vem har fel?

Joo, jag vet. Men det jag vill säga är att Gamereactor ger ut sina betyg ''upp och ner'' vilket jag tycker är dåligt jämfört med andra spelsajter som ger betydligt rättare betyg eller hur man nu ska säga det, Och då syftar jag på dåliga och bra spel. Och nu när detta inträffade att många andra spelsajter gav spelet är sådär betyg och andra gav det är lite bättre betyg är upp till recesenten.

Får man fråga den ärade recensenten om hur många timmar speltid man kan förvänta sig? Det är väl ingen kortis som Mirror's Edge hoppas jag?

Medlem
Skrivet av SystemIDentifier:

Får man fråga den ärade recensenten om hur många timmar speltid man kan förvänta sig? Det är väl ingen kortis som Mirror's Edge hoppas jag?

Nu är jag förvisso inte recensenten men vad jag har hört handlar det om 8-10 timmar.

Redaktör
Skrivet av Newt:

FZ kanske har ingått något slags samarbete med Grin, med tanke på tävlingen och så... Eller så är spelet grymt

Att skribenten sätter ett högt betyg betyder en och bara en sak - skribenten tycker att spelet är värt ett högt betyg. INGEN utanför FZ-redaktionen har NÅGON SOM HELST inverkan på våra betyg.

Vi samarbetar inte med Grin på annat sätt än att de står för priserna i tävlingar som vi på FZ-redaktionen arrangerar. Vilket vi även gör med åtskilliga andra utgivare/utvecklare. Ett par talande exempel för att förtydliga att vi är helt fristående:

- Wheelman: Vi gav spelet en tvåa i betyg dan före vi startade en tävling.
- Far Cry 2:: Vi förhandsgranskade det flera gånger och tog in en stor reklamkampanj i samband med premiären. Vi gav spelet en tvåa i betyg.

Jag uppskattar storligen om vi kan lägga ner ALLA antydningar - avsedda eller ej - om att vi eventuellt är köpta. För ärligt talat, vi är fan så oberoende.


signatur
Medlem

tänk på att 5/5 = 10/10.. 8/10 = 4/5 .. Och skillnaden mellan 4/5 och en svag 5/5 är inte mycket.. kan ju va en stark 8/10 oxå.. tolkningsfråga.. 5/5 låter mer än 8/10 eller hur? Men är skillnaden lika stor mellan 5/5 och 4/5? (ja det är det matematiskt) men inte psykologiskt

Medlem
Skrivet av Cane:

FZ brukar skriva bra recensioner med bra betyg förutom när det gäller svenskutvecklade spel, då brukar de vara allt för generösa... Har svårt att tro att detta spelet skulle vara "perfekt"

Wanted fick inte bra betyg. Och det blev utvecklat av Grin.

Och förutom det kan jag faktiskt inte komma på ett enda dåligt svensk-utvecklat spel.

Inaktiv

Jävligt kul och se att den får 5/5!

Medlem
Skrivet av b0ne:

Låter lovande, synd att man inte har en krysslåda :(. Vill inte spela ett sådant här lir på PC'n. inte riktigt samma sak.

Det finns ju usb kontroller


signatur

Rawr

Inaktiv

jag fick hem spelet idag till ps3(not for resale)ett test exemplar
för tidningar/webbsidor som fz tex..jag ska vara helt ärlig,,det är ett
mkt bra spel om man är en liten kille som gillar spindelmannen men
mer än så är det inte..0-10 ger jag det 6,5,,så alla killar som gillar
spindelmannen kommer att älska detta spel,,men att jämföra det med
mirrorsedge skulle jag inte göra,,mirrorsedge är ett spel i annan division..

Medlem
Skrivet av scodriem:
Skrivet av Håkan:

scodriem: recensent inte resecent.

Sen är betyg varierande, ser man ju t.ex på iMDB. Där vissa endast ger 1 eller 10, andra har 5-6 som en okej film medans andra har 7-8 för en okej film. Vem har rätt, vem har fel?

Joo, jag vet. Men det jag vill säga är att Gamereactor ger ut sina betyg ''upp och ner'' vilket jag tycker är dåligt jämfört med andra spelsajter som ger betydligt rättare betyg eller hur man nu ska säga det, Och då syftar jag på dåliga och bra spel. Och nu när detta inträffade att många andra spelsajter gav spelet är sådär betyg och andra gav det är lite bättre betyg är upp till recesenten.

Det handlar väl egentligen bara om att du inte tycker lika som gamereactors recensenter. Men du är ju uppenbarligen inte ensam om att stirra dig blind på betyg...

Medlem

mja wanted var ju kort och inge vidare bra, dock fick det högt betyg, sen nu det här?

Medlem
Skrivet av Boomer:

Detta är säkert ett jättebra spel, men jag tycker att FZ borde ha flera personer som testar ett spel och skriver recensioner på det, så att man kan få olika personers åsikter. Finns visserligen andra sidor man kan läsa på också, men jag liter inte på dom för fem öre.

Sååå.... Din poäng är alltså att du inte litar på andra spelsidor och deras recensenter, utan bara på FZ... och då litar du inte på deras recensenter utan tycker att de ska ha fler... som du antagligen inte litar på?

Kan inte problemet vara att du inte litar på någon, mer än vad FZ ger för betyg?

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av SystemIDentifier:

Får man fråga den ärade recensenten om hur många timmar speltid man kan förvänta sig? Det är väl ingen kortis som Mirror's Edge hoppas jag?

Nu är jag förvisso inte recensenten men vad jag har hört handlar det om 8-10 timmar.

Inte för att gnälla men är inte 8-10 timmar rätt undermåligt?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Trevligt betyg


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

hmm, tycker ändå att fz överdrev med betyget, jag har inget emot spelet och så, känns dock att fz favoriserade den, gav den lite extra creds bara pga att spelet har en Svensk skapare ( dock är det en en gångs känsla då wanted inte fick så bra betyg trotts att den var utvecklad av GriD) ja säger inte att spelet är dålig, den är helt okej, men inget mer i mina ögon, ingen nyskapande, "sving-gameplay" finns redan i spel som spider-men och grafiken är helt okej, men bra grafik kan inte lyfta upp spelet i denna sammanhang enligt mig, kan inte såga något om storyn då jag inte har läst på så mycket, dock älskade jag Bionic Commando Rearmed, blev en sjukt bra remake av en goding dock så så skulle storebroshan "bara" få en 6a eller en 7a ut av mig


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Cane:

FZ brukar skriva bra recensioner med bra betyg förutom när det gäller svenskutvecklade spel, då brukar de vara allt för generösa... Har svårt att tro att detta spelet skulle vara "perfekt"

Wanted fick inte bra betyg. Och det blev utvecklat av Grin.

Och förutom det kan jag faktiskt inte komma på ett enda dåligt svensk-utvecklat spel.

Det fick 3/5 vilket jag anser vara alldeles för högt för det skräpspelet ( tror de flesta håller med).

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av SystemIDentifier:

Får man fråga den ärade recensenten om hur många timmar speltid man kan förvänta sig? Det är väl ingen kortis som Mirror's Edge hoppas jag?

Nu är jag förvisso inte recensenten men vad jag har hört handlar det om 8-10 timmar.

Inte för att gnälla men är inte 8-10 timmar rätt undermåligt?

Kan tyckas men detta är mer eller mindre standard idag. Gears of War 1 & 2, Lost Planet, Killzone 2 mfl går utan problem att spela igenom under 10h. Sedan är det ju upp till dig som spelare, är man utforskarsugen och gärna bekantar sig med omgivningarna och prövar på olika strategier för att se vilken som är mest effektiv ökar naturligtvis tiden. 8-10 timmar är alltså effektivt spelande. Men håller med. Längden på spelen har blivit kortare om man jämför med spelen från förr. Det är det ingen tvekan om. Dock har man tillfört olika detaljer för att öka omspelningsvärdet, som t.ex upplåsning av extra material och bonus föremål till MP-delarna av spelen.

Skriv svar