Se multiplayer i Modern Warfare 2

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av redmac:

Vet inte, kanske kan bli bra. Tycker spelet har löjlig autoiam (4:an) och måste säga att 5:an är bra mycket roligare. Men time will tell. Hoppas banorna är större så man kan få lite andrum.

Autoaim? Spelar du cod på konsoll?

Vad är det för fel att spela på konsol nu då?:\

Medlem
Skrivet av Crawller:

ser ut som att min dator inte kommer klara detta.

Om det är till nån tröst så kommer det säkerligen vara mer GPU beroende än CPU liksom 4:an är.

OnT: Woohoo! Blir att förhandsboka, 4:an är grymt kul! Och ni som gnäller om nade spam osv kan ju kolla in de moddar som finns.

Inaktiv
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Boldtaar:
Skrivet av Xtars:

helt j*vla awsome

även kul att se att det svenska p-skottet är med på ett hörn oxå eller AT-4 som det heter i övriga världen om jag inte missminner mig:P

Det ser ut som ett svenska p-skottet men de brukar inte skjuter målsökande raketer. lol
För dom som inte vet så är p-skottet ett engångsvapen som skjuter en pansarbrytande granat och sedan slängs.
Men det har ju Hollywood aldrig fattat så varför ska någon annan göra det?

Spårljuspansarspränggranat om jag får be. Så hette ammunitionen när jag använde en sådan senast iaf

Slpsgr 86 (vanligaste projektilen) är just en pansarbrytande granat..

Förövrigt skjuts det normalt inte med skarpa Pskott eller grg (de är gjorda av kompositmaterial och har bärhandtag till skillnad från de helt i stål som det övas med) vid utbildning i fred i Sverige annat än vid speciella tillfällen så jag har svårt att tro att du skjutit slpsgr överhuvudtaget. 20 mm är inte samma sak.. Här är en anledning till varför man inte övar skarpt
[http://www.break.com/index/soldier-misfires-at4.html]

Haha va faen var det på slutet "sticky granade" XD


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Ser ut å bli riktigt nice!

Medlem

När fan ska dom släppa systemkraven till PC?!?!?!?

Jag vill veta om min dator klarar av detta och ifall jag kan boka det nu!

(Gefore 8800GT 512 mb
AMD Athlon X2 6000+ (3ghz)
2 GB Corsair ram 800mhz
Windows XP Professional SP3)


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Frosties:

fattar inte varför folk vill ta bort saker hela tiden som DOM inte kan hantera...

Varför ta bort granater? Lär dig använda dom själv?
Varför ta bort helikopter? Lär dig undvika
osv osv...

eftersom jag uttalade mig om granater så kan jag förklara vad jag menar med mindre nadespam, mindre antal granater.. det är för att varenda jävla runda man lirar i cod4 är lite som lotto huruvida man sprängs i luften inom ett par sekunder för att alla skickar iväg 1-3 granater det första dom gör, och eftersom man slänger granaterna en 60 meter så gör det att man nästan kan slänga dom in i spawn, vilket är imho helt förödande för MP.

Så går det om man spelar Search & Destroy. Byt spelmode, spela HQ eller något.

Annars tycker jag att MW2 ser fint ut. Men kan nog stämma in lite i rösterna som säger "nej, inte mer skit från luften". Ser spännande ut med så otroligt många killstreak-saker. Undra vad mer de kan slänga in?
("10 killstreak, +5 clips" = yes, please.)


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Inaktiv
Medlem

så jävla coolt

Medlem
Skrivet av Remus:

När fan ska dom släppa systemkraven till PC?!?!?!?

Jag vill veta om min dator klarar av detta och ifall jag kan boka det nu!

(Gefore 8800GT 512 mb
AMD Athlon X2 6000+ (3ghz)
2 GB Corsair ram 800mhz
Windows XP Professional SP3)

Du behöver inte vara orolig det är inte Crysis precis. Mera ram och annat grafikkort så kommer du kunna maxa det om det är det du är ute efter.

Medlem

Känns för stressigt , blir helt klart OPF-DR istället.

Inaktiv

Som alla redan sagt, så tvi vale för kill-rewards. Finns ingen anledning att balansera spelet mot det vinnande lagets sida. Helikopetern är ett duktigt exempel på det. Men det största rädslan är att dom får för sig att smutsa ner även MW2 med den där j-vla radarn (vilken helt obegripligt även fick uttrymme i world at war). Dom kan även lugna sig lite vad gäller bulletspread. Det var väl iofs inte Infinity Ward som gjorde WAW, men ändå...bulletspread på vissa vapen i WAW ger en ångest.
Hur såg Call of duty-serien ut innan MW, fanns radar och diverse kill-rewards. Mest nyfiken iom att jag inte spelat dom tidigare, och att dom verkar vara hyffsade "tävlingsspel" fortfarande.

Spelet såg å andra sidan rätt skoj ut, lite väl mycket publicvibbar...men vem har sagt att public inte är kul, så länge det finns utrymme att utveckla sin förmåga som spelare av spelet.

Medlem

ser ut att bil najs

Medlem

Svårt att bedömma på den korta trailern, men hoppas och tror att detta blir något


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Gillar att dem lägger till mera costumizing, ju mer man kan modifiera sina vapen, feats och nu även killstreak bonusar gör det desto roligare. finns det 10 vapen att välja på som du även kan modifiera, lägga till ljuddämpare, granatkastare, diverse sikten osv öppnar upp för ett mer uthålligt spel. Personligen älskar jag CoD4 och WaW, singelplayer campaignerna är korta men väldigt roliga, självklart ska man alltid spela på veteran så att man inte kan springa rakt igenom banorna utan måste tänka lite också. Längtar till MW2

Inaktiv
Skrivet av SkinVision:
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Frosties:

fattar inte varför folk vill ta bort saker hela tiden som DOM inte kan hantera...

Varför ta bort granater? Lär dig använda dom själv?
Varför ta bort helikopter? Lär dig undvika
osv osv...

eftersom jag uttalade mig om granater så kan jag förklara vad jag menar med mindre nadespam, mindre antal granater.. det är för att varenda jävla runda man lirar i cod4 är lite som lotto huruvida man sprängs i luften inom ett par sekunder för att alla skickar iväg 1-3 granater det första dom gör, och eftersom man slänger granaterna en 60 meter så gör det att man nästan kan slänga dom in i spawn, vilket är imho helt förödande för MP.

Så går det om man spelar Search & Destroy. Byt spelmode, spela HQ eller något.

Annars tycker jag att MW2 ser fint ut. Men kan nog stämma in lite i rösterna som säger "nej, inte mer skit från luften". Ser spännande ut med så otroligt många killstreak-saker. Undra vad mer de kan slänga in?
("10 killstreak, +5 clips" = yes, please.)

Ja man kan ju även försöka hitta en tactical server, dvs en med regler som säger att man inte får kasta granater inom ett visst antal sekunder av varje start av rundan, finns även dem som har regler som säger att man inte får kasta på måfå dvs att man måste ha sätt eller vet att någon är dit man kastar. lite mer realistisk eftersom IRL så kastar man nog inte bara bort sina granater utan att ha sätt en fiende

Inaktiv

det ser skit bra ut:)

Medlem
Skrivet av Remus:

När fan ska dom släppa systemkraven till PC?!?!?!?

Jag vill veta om min dator klarar av detta och ifall jag kan boka det nu!

(Gefore 8800GT 512 mb
AMD Athlon X2 6000+ (3ghz)
2 GB Corsair ram 800mhz
Windows XP Professional SP3)

Jag har ungefär likadant system...
AMD 64 X2 6000+,
HD4870 512mb,
2048Mb pc8500

... men jag tänkte bara fixa dubbla ram o sen ett HD4850 o köra i crossfire o sen e jag nöjd.

Måste bara få mitt trasiga moderkort utbytt först då den dog i lördags.

Medlem

Jag kan inte ha dubbla ram då jag har XP och inte 64bit Vista....

Jag ska nog kunna köra detta spelet på medium i allt iallafall. Då blir jag nöjd. Där går min gräns. Måste man köra allting på lägsta, då är det dags för en liten uppgradering av datorn enligt mig.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Herregud! Vill ha nu!

Medlem
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av redmac:

Vet inte, kanske kan bli bra. Tycker spelet har löjlig autoiam (4:an) och måste säga att 5:an är bra mycket roligare. Men time will tell. Hoppas banorna är större så man kan få lite andrum.

Autoaim? Spelar du cod på konsoll?

Vad är det för fel att spela på konsol nu då?:\

Åh... autoaim och joystick (styrpinne eller vad det nu heter) istället för mus.

Men det kanske bara är jag som aldrig lyckats använda joystick framgångsrikt i ett FPS.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av redmac:

Vet inte, kanske kan bli bra. Tycker spelet har löjlig autoiam (4:an) och måste säga att 5:an är bra mycket roligare. Men time will tell. Hoppas banorna är större så man kan få lite andrum.

Autoaim? Spelar du cod på konsoll?

Vad är det för fel att spela på konsol nu då?:\

Åh... autoaim och joystick (styrpinne eller vad det nu heter) istället för mus.

Men det kanske bara är jag som aldrig lyckats använda joystick framgångsrikt i ett FPS.

Nej du, jag tillhör samma utdöende ras som dej ^^


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Ser tyvärr like tråkigt ut som sin föregångare....
Hoppas dom gör 3-4 gånger så stora kartor med mer sniping och mindre RAMBO JAG KAN TA 100 KULOR I FEJSET som 4an va. bara dom sparar Hardcore så e jag någorlunda nöjd iaf.

Medlem
Skrivet av Alex1987swe:
Skrivet av SkinVision:
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Frosties:

fattar inte varför folk vill ta bort saker hela tiden som DOM inte kan hantera...

Varför ta bort granater? Lär dig använda dom själv?
Varför ta bort helikopter? Lär dig undvika
osv osv...

eftersom jag uttalade mig om granater så kan jag förklara vad jag menar med mindre nadespam, mindre antal granater.. det är för att varenda jävla runda man lirar i cod4 är lite som lotto huruvida man sprängs i luften inom ett par sekunder för att alla skickar iväg 1-3 granater det första dom gör, och eftersom man slänger granaterna en 60 meter så gör det att man nästan kan slänga dom in i spawn, vilket är imho helt förödande för MP.

Så går det om man spelar Search & Destroy. Byt spelmode, spela HQ eller något.

Annars tycker jag att MW2 ser fint ut. Men kan nog stämma in lite i rösterna som säger "nej, inte mer skit från luften". Ser spännande ut med så otroligt många killstreak-saker. Undra vad mer de kan slänga in?
("10 killstreak, +5 clips" = yes, please.)

Ja man kan ju även försöka hitta en tactical server, dvs en med regler som säger att man inte får kasta granater inom ett visst antal sekunder av varje start av rundan, finns även dem som har regler som säger att man inte får kasta på måfå dvs att man måste ha sätt eller vet att någon är dit man kastar. lite mer realistisk eftersom IRL så kastar man nog inte bara bort sina granater utan att ha sätt en fiende

Tyvärr suger dessa servrar då admins oftast är riktiga svin. Spelade mycket cod5 på s.k tactical servers utan hoppa osv. Ägde sönder admins o i stort sett alla andra på servern med snipern fick en ban för att jag campade då äör min fråga vad är relism springa omkring osm en idiot eller sitta stila och vänta på fiendens misstag?

Medlem

Precis. Snipern var lite dålig att använda. Eftersom det i bara ungefär vara stads banor och "korridor" liknande miljöer...

i 5an måste dom ha minst 40% stora banor som kan vara skit bra med sniper.

T ex en stor skog och ett par hus. Det vore riktigt trevligt.

Jag spelade i stort sett bara som sniper men låg ändå top 3 hela tiden.

Tyvärr spelar jag inte 4an längre för jag formaterade datorn för längesen och allting försvann. Stats, vapen, rankningar och allt. Så då orkar jag inte igen. Det är ett riktigt dåligt system..

Så sniper kungen kommer tillbaka i COD MW2!

Förresten så borde Infinity Ward fixa samma system som BF2 hade. Stats och precis allting på internet!

Då är det mästerligt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av Remus:

När fan ska dom släppa systemkraven till PC?!?!?!?

Jag vill veta om min dator klarar av detta och ifall jag kan boka det nu!

(Gefore 8800GT 512 mb
AMD Athlon X2 6000+ (3ghz)
2 GB Corsair ram 800mhz
Windows XP Professional SP3)

Har en 6400 amd
4gig 800 mhz
8800 gts 512
o xp sp3
(nästan samma väll)
o hade allt på Cod 4 på max så detta ska väll bli nåt liknande? är väll samma motor o så...

Vad körde du på för inställningar i Cod 4?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

*fniss*

Ja du CivilAction... jag har blivit permanent bannad från servrar i cod4 när jag piskat Admins rumpa röd. Då får man någon kommentar om att man måste fuska (för ingen kan vara bättre än admin), sedan bannas man. För det mesta temporärt... men ibland permanent. Men så är det i andra FPS också, så inget nytt under solen. Har mer med admins mognad och erfarenhet att göra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av DenGamlaSkolan:

Som alla redan sagt, så tvi vale för kill-rewards. Finns ingen anledning att balansera spelet mot det vinnande lagets sida. Helikopetern är ett duktigt exempel på det. Men det största rädslan är att dom får för sig att smutsa ner även MW2 med den där j-vla radarn (vilken helt obegripligt även fick uttrymme i world at war). Dom kan även lugna sig lite vad gäller bulletspread. Det var väl iofs inte Infinity Ward som gjorde WAW, men ändå...bulletspread på vissa vapen i WAW ger en ångest.
Hur såg Call of duty-serien ut innan MW, fanns radar och diverse kill-rewards. Mest nyfiken iom att jag inte spelat dom tidigare, och att dom verkar vara hyffsade "tävlingsspel" fortfarande.

Spelet såg å andra sidan rätt skoj ut, lite väl mycket publicvibbar...men vem har sagt att public inte är kul, så länge det finns utrymme att utveckla sin förmåga som spelare av spelet.

Mycket mindre casual var Cod innan MW, vCod var ju t.o.m PC exklusivt och även 2an var helt okej för PC tävlings lirande. Fanns inga perks / attatchments etc i retail versionen som behövde moddas ut för clan matcher utan man limitade mest granater, gjorde ett ready-up mode och lite andra små tweaks. (Pam-Mode hette det då) Vapnen hade ordentlig rekyl speciellt i ettan , och bolt-action rifles var oftast one shot kill även HS betydde one-shot kill. (Bolts/Snipers i MW1,WaW är useless , ta en pistol från 1000 meter verkar funka lika bra)

Hur skeptiskt jag än var till 4ran måste jag säga att jag ändå njöt, jag gillar knappt den moderna eran och än mindre alla perks, dock får MW2 det att vattnas i munnen och det blir ett givet köp precis som med alla andra cod spel. Modifikationerna tar hand om alla såna saker för folk som gillar clan matcher så det är inga större problem att få det balanserat.

AC130 idèn fanns ju redan i MW1 då det finns filer och scripts för att det ska fungera i MP, dock skrotades det antagligen för att de hade för lite tid att balansera det i ettan.

Medlem

Såg riktigt läckert ut. Ser verkligen fram emot detta spel

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag kan inte ha dubbla ram då jag har XP och inte 64bit Vista....

Jag ska nog kunna köra detta spelet på medium i allt iallafall. Då blir jag nöjd. Där går min gräns. Måste man köra allting på lägsta, då är det dags för en liten uppgradering av datorn enligt mig.

Du kan visst ha dubbla ram? Vart har du fått att du inte kan ha dubbla ram ifrån? Grejen med 32 bitar mot 64 bitar är att på 32 bitars får du oftast bara ut 3gb av ramet, du får aldrig ut 4gb men kan få ut lite mer. Beror på ett flertal olika faktorer på hur mycket du får ut.

Ram är förövrigt inte dyrt så det är värt det även om du kör 32 bitars, sen finns alltid Win7 RC 64 bits om man vill utnyttja 4gb ram (om du köper en 2gb sticka till).

Sen så har Modern Warfare 2 en uppdaterad version av CoD4 motorn så det kommer inte att bli så mycket mera krävande, det är även mer gpu beroende än cpu beroende och ett 8800GT presterar ju på ett ungefär som ett 4830 vilket är ett kort som har bra prestanda i dagsläget.

Skriv svar