Dragons Dogma 2

Releasehästryttare

Ser de flesta som spelar kör meele, är magi och bågskytte sämre?

Medlem
Skrivet av Purjolök:

Precis så kände jag i början på 1'an. Efter ca 15h bara klickade något och sen spelade jag det 100h till och räknar det till ett av de bästa spelupplevelser jag har haft. Med det sagt så tror jag inte det är ett spel för alla. Det är ju lite speciellt och långsamt, vilket passar mig utmärkt 35h in i tvåan so far och det äger ju på alla fronter förutom performance. Men det tar ju ett bra tag innan det kommer igång.

Jag känner samma och har precis börjat spela första spelet på steam deck. Är 6 timmar in och är så jääävla uttråkad av gameplayet och miljöerna. Får se om det tar sig. Lär iaf inte bli att köpa 2an förren det ligger på rea för ca 100lappen

Medlem

Förstår dig, början på 1'an är fan riktigt seg. ^^

Medlem
Skrivet av Purjolök:

Förstår dig, början på 1'an är fan riktigt seg. ^^

Tycker samma här.

Jag hoppade av första gången jag spelade Dragons Dogma 1 på PS3. Jag fann inte det grådassiga startområdet så tilltalande. Det dröjde 5-6 år innan jag tog tag i Dragons Dogma igen på PC. Denna gång använde jag ett par modpaket som förbättrade grafiken, fixade japanska röster & UI:t osv.

Spelet blir 10x roligare sen när storyn "kommer igång" lite (inte för att storyn i sig inte är så viktig). Det är väl mer att man låser upp mer spännande platser, bossar och framförallt nya skills som gör spelet roligare! Det var lite småintressant när man träffa den gamle vise mannen, likaså prinsesse grejset osv. Den gamle vise mannen träffar man väl tidigast 2 timmar in?

Jag ÄLSKAR dock spelet efter man träffat gamle vise mannen. Det blir bara bättre och bättre. Allra bäst gilllar jag slutskedet i spelet. Spelets "end-game". Det finns åtminstone två riktigt mysiga Dungeons med häftiga bossar och så. Dark Arisen labyrinten är bäst!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Heheh, verkar som fler har samma upplevelse som jag då. Segstartat men sen jääääävlar blire åka av <3

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Tycker samma här.

Jag hoppade av första gången jag spelade Dragons Dogma 1 på PS3. Jag fann inte det grådassiga startområdet så tilltalande. Det dröjde 5-6 år innan jag tog tag i Dragons Dogma igen på PC. Denna gång använde jag ett par modpaket som förbättrade grafiken, fixade japanska röster & UI:t osv.

Spelet blir 10x roligare sen när storyn "kommer igång" lite (inte för att storyn i sig inte är så viktig). Det är väl mer att man låser upp mer spännande platser, bossar och framförallt nya skills som gör spelet roligare! Det var lite småintressant när man träffa den gamle vise mannen, likaså prinsesse grejset osv. Den gamle vise mannen träffar man väl tidigast 2 timmar in?

Jag ÄLSKAR dock spelet efter man träffat gamle vise mannen. Det blir bara bättre och bättre. Allra bäst gilllar jag slutskedet i spelet. Spelets "end-game". Det finns åtminstone två riktigt mysiga Dungeons med häftiga bossar och så. Dark Arisen labyrinten är bäst!

Skrivet av Purjolök:

Heheh, verkar som fler har samma upplevelse som jag då. Segstartat men sen jääääävlar blire åka av <3

Fan, nu måste jag ge ettan en chans till.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vad är det för fel på mig, jag har helt tappat suget på Dragons Dogma 2. Vet inte om det är för att;

-de långa sträckorna att gå, fast travel är dyrt då det kostar ett föremål att använda från merchants, man får/hittar några men det är inte så att man kan hålla på o resa fritt
-dag/natt växlingen som blir tråkig då man inte ser något på natten även fast man har lampan
-små tråkig combat, man har inte ens en dodge knapp att använda när monster får för sig att rusa/hoppa på mig...
-campfire items som går sönder när monster avbryter när man ska campa
-hantering av olja till lampan
-dålig optimering som tvingar en att köra "dynamic resolution" för att hålla acceptabel fps aka "konsol experience"
-sidequest buggar och inte går att klara för att man inge körde på ett visst sätt
-Världen är inte allt för rolig, tråkiga miljöer, har kört halva kartan nu, blir det bättre sista halvan?
-Pawns som ramlar av kanterna, drunknar och blir uppätna av det hemska vattenmonstret
-Varför kunde man inte få 3st pawns man har hela tiden som man levlar upp, ja medhjälpare som har en story etc

12
Skriv svar