Världens bästa skurk – 32-delsfinaler (del 3)

Robot
Världens bästa skurk – 32-delsfinaler (del 3)

Tredje omgången av 32-delsfinalarena är avgjord.

#världens-bästa-skurk


Releasehästryttare

Suger att ni döljer allas svar!

Medlem

Spännande att man inte får se resultat!

Medlem

Kul att se hur det fortsätter!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av Devan:

Suger att ni döljer allas svar!

Det är efter stor efterfrågan och gör det hela mer spännande. När resultaten presenteras får vi se hur folk röstade. Se del två som också hade dolda resultat medan folk röstade men som nu visas.

Medlem

Att "Dog" får vara med känns ju bara som att ideérna på skurkar tog slut.

Medlem

Om Purple Tentacle går vidare här äter jag upp min hatt. Trots att det hade varit en välförtjänt seger ser jag det inte riktigt som sannolikt. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Om Purple Tentacle går vidare här äter jag upp min hatt. Trots att det hade varit en välförtjänt seger ser jag det inte riktigt som sannolikt. ^^

Purple tentacle är faktiskt en riktigt bra skurk och hade gladeligen sett den som vinnare här men eftersom det kanske inte är så många som känner till karaktären blir det nog extremt svårt mot välkända Bowser, tyvärr.

Skribent
Skrivet av Keneay:

Purple tentacle är faktiskt en riktigt bra skurk och hade gladeligen sett den som vinnare här men eftersom det kanske inte är så många som känner till karaktären blir det nog extremt svårt mot välkända Bowser, tyvärr.

Håller med, Purple Tentacle är en klassisk och riktigt bra skurk för alla oss gamla peka och klicka-rävar. Fick min röst, men blir nog svårt att hävda sig mot Bowser (som förvisso är en skaplig boss han med).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Keneay:

Purple tentacle är faktiskt en riktigt bra skurk och hade gladeligen sett den som vinnare här men eftersom det kanske inte är så många som känner till karaktären blir det nog extremt svårt mot välkända Bowser, tyvärr.

Skrivet av Mattias Frost:

Håller med, Purple Tentacle är en klassisk och riktigt bra skurk för alla oss gamla peka och klicka-rävar. Fick min röst, men blir nog svårt att hävda sig mot Bowser (som förvisso är en skaplig boss han med).

I feel like I could....... like I could.... TAKE ON THE WORLD!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Oj, möte mellan Sovereign och Ärtan i första rundan! Vilka tungviktare!

Sovereign är nog min favorit genom alla tider, så jag håller tummar och tår för att den(?) går vidare. Men något säger mig att Arthas kommer att dra det längsta strået här?

(Är det bara jag som tycker att Arthas är lite för lik Kerrigan? Good guy som blir korrumperad och därefter blir ultimate evil.)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Minns när jag spelade Far Cry 3. Alla pratade om Vaas och hur cool han var. Jag kanske spelade en annan version för jag såg bara en fjant. Det som gjorde mer intryck på mig var miljöerna och hur kul det var att hitta tornen och klättra upp i. Liquid Snake däremot, det är en minnesvärd skurk. Snacka om galenskaper.

Testpilot

Om inte Arthas eller Vaas tar hem hela kompotten blir jag mäkta besviken, givet vilka de andra alternativen är


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Skrivet av Alienshade:

Att "Dog" får vara med känns ju bara som att ideérna på skurkar tog slut.

Hädelse! Dog är den ultimata skurken. Synd bara att han matchades direkt med Kefka, mina två favoriter! Blev ett tufft val mellan två elakingar som är kända för sitt hånskratt, men Dog är ändå hånskrattsoriginalet.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Minns när jag spelade Far Cry 3. Alla pratade om Vaas och hur cool han var. Jag kanske spelade en annan version för jag såg bara en fjant. Det som gjorde mer intryck på mig var miljöerna och hur kul det var att hitta tornen och klättra upp i. Liquid Snake däremot, det är en minnesvärd skurk. Snacka om galenskaper.

Håller med. Riktigt antiklimax hur man sedan också mötte honom i strid. Vad det allt? De där flummiga dröm/drog sekvenserna som de envisas med även i senare far cry är så meningslösa för handlingen.
Det jag minns mest från Far cry 3 är Hoyt och Citra. Vaas var bara en liten mini skurk, till och med Dennis Rogers är mer minnesvärd i mina ögon.

Geeks Gaming

Hoppas framförallt på xenomorphen, Vaas och tentacle i denna rundan

Medlem
WHAT! ?!

Donkey Kong & Hunden från Duck hunt är väll inga skurkar heller? 🤔lite förvirrad här, Jag vet DK var en skurk i org spelen men på DKC,DK64 osv var DK en God Gorilla. Lite förvirrad som sagt Ond från God.


signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Donkey Kong & Hunden från Duck hunt är väll inga skurkar heller? 🤔lite förvirrad här, Jag vet DK var en skurk i org spelen men på DKC,DK64 osv var DK en God Gorilla. Lite förvirrad som sagt Ond från God.

Men det är ju inte samma Donkey Kong i DKC-spelen och framåt som i originalspelen från 80-talet. Det framgår klart och tydligt i DKC att den nya Donkey Kong med Kurt Olsson-frisyr är den gamla skurkaktiga Donkey Kongs barnbarn. Hunden från Duck Hunt borde däremot diskas direkt. Bara för att den var irriterande i spelet gör den inte till en skurk, kom igen liksom.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Vaas kända tal fick mig att tänka på Skull Face från Metal Gear Solid V: The Phantom Pain; en av få gånger där en skurk faktiskt lyckats få mig att resonera och sympatisera. Där kan vi snacka bra tal.
Synd att han inte ens kom med i listan, men samtidigt förståeligt när vi redan har Liquid Snake och Psycho Mantis.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Att "Dog" får vara med känns ju bara som att ideérna på skurkar tog slut.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Sovereign är förmodligen den bästa spelskurken någonsin.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Dödgrävaren
Skrivet av Yatagarasu:

Om inte Arthas eller Vaas tar hem hela kompotten blir jag mäkta besviken, givet vilka de andra alternativen är

Bästa skurken är redan ute så resten av omröstningen är bara ett spel för galleriet! Riggat! RIGGAT SÄGER JAG!!

*gråt*

ZF
Medlem

Den riktiga skurken i Duck Hunt är P2.

Hunden var bara löken på ankan.

Medlem

Arthas har bland de bästa character developments inom gaming. Kommer ihåg än idag hur han sakta blev korrupt i Warcraft 3 och får fortfarande rysningar av Lich King trailern när hans far talar till honom som ung i bakgrunden när han är går som Lich King i Northrend

Medlem

Konstig lineup med bowser mot tentakeln, det är ju set up to fail typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blir nog inga större överraskningar denna omgång men man vet aldrig. Blir mer spännande nästa omgång.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Det är artiklar som denna som gör att jag verkligen uppskattar er journalistik. Riktigt bra jobbat och det ska bli spännande att se resultatet 👍🏻

Skrivet av Matrosen:

Det är artiklar som denna som gör att jag verkligen uppskattar er journalistik. Riktigt bra jobbat och det ska bli spännande att se resultatet 👍🏻

Det är kanske inte någon större journalistisk gärning att dra igång en omröstning för att hålla communityn på tårna, men... Medhåll om att det är en rolig idé!

Och med det sagt: DOG! DOG! DOG! (som i hunden alltså, jag önskar inte att någon ska dö)

Onödigt att stryka över förlorare i slutspelsträdet man ser ju vilka som gått vidare ändå, men svårt att se vilka som förlorade när överstrykning görs.

Medlem

Tycker de va lite taskigt att sätta Gaunter mot Pyramid Gaunter tar ju segern mot de flesta o att pyramid åkte ut så fort tyckte jag va lite tråkigt.

12
Skriv svar