Världens bästa skurk – 32-delsfinaler (del 3)

Medlem

Purple Tentacle är en fantastisk skurk från ett fantastiskt spel (DOTT alltså). Kul att den fick vara med på ett hörn.

Skribent

Dog vinner över Kefka? Vad är det som händer?!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Dog vinner över Kefka? Vad är det som händer?!

Det är som när L-blocket i Tetris vann som bästa spelkaraktär i gamefaqs stora turnering för 15+ år sedan. Om Dog nu vinner hela denna turnering så är det rätt åt er som inte diskade denna skämtnominering från start. Och bara för det kommer jag också rösta på Dog från och med nu.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Vilken förolämpning mot Kefka, men det kan han ha.

Medlem

Dog var den enda jag röstade på som vann sin duell… Hur Alma kunde förlora förstår jag icke!

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Dog var den enda jag röstade på som vann sin duell… Hur Alma kunde förlora förstår jag icke!

Alma är väl bra.
Men fler har spelat MGS.
Bossfighten är en av tidernas mest minnesvärda/kända.

Och i mitt fall så spelade jag aldrig FEAR 2 eöler 3. Så Alma ...jag minns mest bara ett par jump scares.

Medlem

Alma, Alma, Alma.. du är den enda flicka som gjort mig kladdig i kallingarna.. på baksidan. Sorgligt att det skulle sluta så här ☹️

I övrigt var det tråkigt att Dutch försvann. I mitt tycke en av de mest välskrivna och komplexa karaktärerna på mycket länge. Visst är hans ondska lite mer subtil än många andra på listans men hans body count torde ändå vara ganska imponerande genom åren.

Medlem

Mycket märkliga resultat såhär långt tycker jag. Psycho Mantis borde kammat hem sin plats med en sisådär 98% av rösterna. 😎


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Att Dog och Xenomorph vinner mot två riktiga skurkar är lite tråkigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lite trångt att Alma förlorade hon var rätt så cool men eftersom hon är flicka med övermäktiga spök krafter så antar jag att det måste räknas som Woke. Men det var en bra tid när man kunde uppskatta sånt utan att det var (brainwashed) politiskt.

12
Skriv svar