Situation Xbox kan ge Playstation 6 en match

Robot
Situation Xbox kan ge Playstation 6 en match
Medlem

Håller med. Konkurrensen skulle definitivt bli mer spännande om vi fick lite mer innovation. Jag vet inte om vi ens behöver vänta till nästa generation på en bärbar Xbox. Vill de satsa på bärbart nästa generation skulle det vara bra övning att släppa en Series S-kompatibel bärbar redan den här generationen.

Medlem

Håller med. Dock dammar PS5an ganska rejält nu den också. Den väntar på GTA6. Spelar just nu på den nyinhandlade Wii U´n istället samt på datorn i vanlig ordning.

Alltså oj vad fina och genuint roliga spel jag missat som inte haft nintendo sen gamecube-tiden. Super mario 3d world! Så genuint roligt och hela familjen+vänner har inga som helst problem att vara med oavsett om vi spelar mario eller andra spel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Håller med. Konkurrensen skulle definitivt bli mer spännande om vi fick lite mer innovation. Jag vet inte om vi ens behöver vänta till nästa generation på en bärbar Xbox. Vill de satsa på bärbart nästa generation skulle det vara bra övning att släppa en Series S-kompatibel bärbar redan den här generationen.

Inte mig emot!


signatur
Medlem

Min dröm kring enheterna är att dockan har extra kräm, så det blir typ series s i bärbart format och series x i docka format. Vore guld.

Medlem

Xbox mössan får sex av fem brödrostar

Medlem

Håller verkligen alla tummar för en bärbar/hybrid Xbox! Den skulle jag köpa utan att blinka

Dex
Medlem

Har dock också varit väldigt mycket rykten om att Sony ska släppa en handhållen om något år precis som Xbox så blir säkert "penismätning" där istället för dom vanliga konsolerna.

Men lite roligare med lite nytt i alla fall även om både Switch och Steamdeck redan har innoverat det mesta

Medlem

Är en bärbar Xbox ett försök till att utmana Apple igen också? Typ Xbox Surface? Fast mer inriktning spel.

Medlem

Kan dom bara göra ETT Halo 10/10 spel igen så tar dom över självaste fortnite utan en ens en fight så enkelt är det bara

Medlem

Kommer det en bärbar Xbox så kan det nog bli min första sedan 360-tiden. En sådan skulle för mig vara väldigt intressant som faktiskt mest nyttjar min steam deck för spel nu för tiden.

Medlem

Nintendo valde för länge sedan att lämna penismätningen, och gick från nedgång till uppgång, sen krasch, för att till sist lyfta sig som Fenix ur askan.

Medlem

Egentligen finns det ingen anledning för Microsoft att släppa en egen bärbar PC (som Steam Deck eller ROG Ally). Vad de behöver göra är att uppdatera Windows 11 och göra en Xbox launcher som funkar lika bra som Steam OS och Steam Big Picture. Sen kan de använda dessa förbättringar för att göra samma sak på konsol-sidan. För Microsoft behöver inte tillverka Xbox heller. Asus, MSI och Lenovo skulle kunna göra konsoler lika bra som de gör bärbara. Och det gör de väldigt bra idag. Vad Microsoft behöver är att se till så alla kör Windows, köper spel på Xbox Store och/eller prenumererar på Game Pass.

Resultatet hade varit att utgivare hade kunna släppa spel till PC, konsol och bärbart med minimala anpassningar. Detta hade kunnat locka tillbaka utgivare och gjort Xbox till en plattform som täcker flera format. För spelare räcker det med att köpa spelet en gång på Xbox Store. Detta hade nog räckt som argument för många spelare att välja Xbox.

Medlem
Skrivet av Dex:

Har dock också varit väldigt mycket rykten om att Sony ska släppa en handhållen om något år precis som Xbox så blir säkert "penismätning" där istället för dom vanliga konsolerna.

Men lite roligare med lite nytt i alla fall även om både Switch och Steamdeck redan har innoverat det mesta

Och resultatet av detta stavas PlayStation Portal? 😅

Medlem

Suverän läsning och spekuleringen gjorde mig sugen på skiten. Tack Tomas!

Portabelt Game Pass? Helt j*vla suveränt och kan potentiellt göra mig till en kund.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Min dröm kring enheterna är att dockan har extra kräm, så det blir typ series s i bärbart format och series x i docka format. Vore guld.

Dem har ju gjort något liknande förr i Surface Book
Processor, minne och lagring i en surfplatte del och en kraftigare grafikprocessor och större batteri i tangentbordet i dockat läge, kanske något liknande kan användas här? Streama tyngre spel eller mindre krävande titlar lokalt i bärbart läge och möjlighet att köra allt lokalt i dockat läge.

Medlem

Tror xbox kommer dö om de går den vägen. Det är helt annan klientel jämnfört med nintendo och nintendo spel kan man inte spela på någon annan maskin.

Tredjepart kommer överge dom och släppa på playstation och pc för då kommer inte xbox maskinen ha kraften till alla de stora spelen som de vill göra.

Sen istället för sony kommer de tävla mot nintendo och steamdeck vilket är inte mycket bättre i deras position.

Kan ha helt fel men det är min gissning

Medlem
Skrivet av Karmak:

Tror xbox kommer dö om de går den vägen. Det är helt annan klientel jämnfört med nintendo och nintendo spel kan man inte spela på någon annan maskin.

Tredjepart kommer överge dom och släppa på playstation och pc för då kommer inte xbox maskinen ha kraften till alla de stora spelen som de vill göra.

Sen istället för sony kommer de tävla mot nintendo och steamdeck vilket är inte mycket bättre i deras position.

Kan ha helt fel men det är min gissning

Inte alls säkert, finns ju en stor sannolikhet att Microsoft kommer jobba mer med moln-spelande och då behöver själva enheten inte vara lika kraftfull. Tror hela spelbranschen är påväg åt det hållet.

Exempelvis funkar det kanonbra redan nu att streama xbox-spel på android med en spelkontroll via xbox game pass.

Medlem

Jag ska vara ärlig, jag bryr mig inte vilken säljer mest osv, jag äger alltid Sony,Microsoft & Nintendo gillar alla 3 alla har sina Nackdelar & Fördelar. Jag spelar & har kul och inte bryr & tänka vad som är bäst.


signatur

PEACE✌️

Medlem

Nintendo står för inovation (samt gamepass får väl räknas som inovation) sedan kör de andra större bättre med lite småsaker. Så har det ju alltid varit. Vet inte riktigt om jag skulle klassa en bärbar xbox som inovation.
Däremot gillade jag mitt gamla ps vita, ångrar lite att jag sålde det.
Så blir det Nintendo inovation och unika spel, PS för kraft och några unika spel som är "coolare" och xbox för stora kvantiteter av spel genom gp samt några få unika?
Dom försöker iaf. Där har väl sony slutat lite. Fet sittandes på toppen, behöver inte göra så mycket. Lite som Samsung och Apple.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Suverän läsning och spekuleringen gjorde mig sugen på skiten. Tack Tomas!

Portabelt Game Pass? Helt j*vla suveränt och kan potentiellt göra mig till en kund.

Jag har iof spelat gamepass bärbart sedan jag köpte en Asus Rog Ally i höstas.
Trevligt och smidigt när inte datorn är nära.


signatur

|.|

Medlem

Helt meningslöst. Steam deck finns redan och lagom tills detta kommer så bör Deck 2 komma och ändå stödjer PS och Xbox spel.

Det handlar bara om GP som väl ändå redan fungerar på Windows baserade konkurrenter så köp en sådan redan nu så slipper ni vänta. MS version lär inte vara bättre utan istället mer nerlåst, likt hur de gjorde med lagringen den här generationen. De lär heller inte tillåta andra butiker ifall de inte blir tvingade till det, vilket då är en stor svaghet jämfört med konkurrenterna.

Ingen logik i detta, vet inte vad som pågår i konsolfanboysens huvud då det inte finns några fördelar och tekniken redan finns tillgänglig. Varför vänta på något bara för varumärket?

Hoppas Apple målet i USA är början på slutet till begränsade system och användarfientliga produkter.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Inte alls säkert, finns ju en stor sannolikhet att Microsoft kommer jobba mer med moln-spelande och då behöver själva enheten inte vara lika kraftfull. Tror hela spelbranschen är påväg åt det hållet.

Exempelvis funkar det kanonbra redan nu att streama xbox-spel på android med en spelkontroll via xbox game pass.

Varför ens släppa en ny konsol då?
Då kan man köra den xbox cloud på vilken enhet som helst

Fragtjuv
Skrivet av Trycket:

Xbox mössan får sex av fem brödrostar

Jag tycker att han är coolare i PS5-mössa


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Jag har iof spelat gamepass bärbart sedan jag köpte en Asus Rog Ally i höstas.
Trevligt och smidigt när inte datorn är nära.

Har haft en Ally i kundvagnen många gånger men alltid hittat ursäkter till varför jag inte behöver en men nu jäklar. Leverans fredag!

Medlem

Frågan är hur många miljoner en sådan enhet kan sälja? Det finns ganska många bärbara PC-enheter nu som redan kan köra MS-spel och Game Pass.

Det stora problemet nu för MS verkar vara spelförsäljningen. Tidigare har indie-utvecklare klagat på att det blivit svårt att tjäna pengar på Xbox om man inte släpps till Game Pass men nu verkar även större utvecklare/utgivare börja muttra. Chris Dring var nyligen på GDC och pratade med en massa branschfolk:

"This major company who released a big game last year said they don't know why they bother supporting it. We've mentioned in a previous podcast that retailers are considering or have began cutting back Xbox stock on their shelves, hardware & games... and now you've got third-party publishers going: "We're putting a lot of effort into creating an Xbox Series S/X version of a game where to be honest with you the market for us is PC and PS5"

Om större bolag slutar släppa sina spel så kan det gå utför ganska fort med hårdvaruförsäljningen.

Redaktör
Skrivet av Joe Swallows:

Jag tycker att han är coolare i PS5-mössa

<Uppladdad bildlänk>


signatur
Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Helt meningslöst. Steam deck finns redan och lagom tills detta kommer så bör Deck 2 komma och ändå stödjer PS och Xbox spel.

Det handlar bara om GP som väl ändå redan fungerar på Windows baserade konkurrenter så köp en sådan redan nu så slipper ni vänta. MS version lär inte vara bättre utan istället mer nerlåst, likt hur de gjorde med lagringen den här generationen. De lär heller inte tillåta andra butiker ifall de inte blir tvingade till det, vilket då är en stor svaghet jämfört med konkurrenterna.

Ingen logik i detta, vet inte vad som pågår i konsolfanboysens huvud då det inte finns några fördelar och tekniken redan finns tillgänglig. Varför vänta på något bara för varumärket?

Hoppas Apple målet i USA är början på slutet till begränsade system och användarfientliga produkter.

Jag tänker att en portabel Xbox bör kunna bli billigare än pc-maskiner som ROG Ally och MSI Claw, eftersom man vet vilken prestanda alla spel komer kräva. Säg att den motsvarar Series S i prestanda när den släpps och kostar 4-5 000 kr, det lär vara ett par tusenlappar under Deck-klonerna. Dessutom med smidigheten hos en konsol, bara att tuta och köra.

Sen måste den inte passa alla smaker, men så är det ju alltid.


signatur
Medlem

Dom skulle ju kunna priskriga, vnågot som gjorde X360 framgångsrik. Hårdvara är ju ändå inget som de tjänar pengar på har jag hört.

Medlem
Skrivet av hero:

Dom skulle ju kunna priskriga, vnågot som gjorde X360 framgångsrik. Hårdvara är ju ändå inget som de tjänar pengar på har jag hört.

Det var spelen som gjorde den framgångsrik, folk köpte den trots att MS glömde bort allt vad kvalitetskontroll heter. Sedan hjälpte det såklart att PS3 var svindyr.
Jag gissar på att MS missade den lilla detaljen och har gjort det i 10 år nu. Både Halo och Gears behöver en nystart och det skulle vara trevligt om de släppte Fable någon gång. Jag vill ha ett mörkt, otäckt och slaffsigt Gears utan robotar tack.

123
Skriv svar