Diskutera – Spelet med bäst kontroller är...

Medlem

Ace Combat 4-6 har de bästa flygkontrollerna
Ape Escape 1-3 och Katamari Damacy har både udda och unika kontroller designade runt analogspakarna och har inte åldrats en enda dag.
Sub Rebellion har perfekt layout för att styra ubåtar och ha undervattenstrider.

Medlem

MGSV, det är spelkontrollsperfektion

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Arkham-spelen. Kanske inte bäst per se, men Batman var skön att styra och bra strider. Enkla att lära, svåra att bemästra.

Du menar en knapp som slår och en som parrerar allt?

phi
Medlem
Medlem

Quake3 - Arena så klart!

Medlem
Skrivet av necrodude:

Quake3 - Arena så klart!

+1


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Mirror's Edge kontrolleras fantastiskt. Har kört bumper jumper i alla spel sedan dess, det är genialiskt! Fria upp höger tumme till att kunna styra höger spak hela tiden, istället för att flyttas fram och tillbaka till (A/X på Xbox/PS)-knappen varje gång man ska hoppa!

Dessutom har Mirror's Edge fantastisk "context sensitive" input: LB/L1 är för "upwards moves" och LT/L2 är för "downwards moves", men vilket man faktiskt gör beror på situationen man befinner sig i!

Medlem

Montezuma's Revenge på Commodore 64, vet inte hur kontrollen var på andra versioner av spelet men på C64:an var den otroligt bra.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Håller med om många! Framförallt mirrors edge och unreal tournament men personliga favoriten är nog Gears of War 1 när det kom. Man kände tyngden av figuren men att man ändå hade full kontroll. Nyskapande med cover-systemet och de olika vapnen på olika riktningar av styrkorset samt reload-knappen var kanon enligt mig! Slippa släppa siktar-spaken för att bläddra vapen med Y och ladda om med X var häftigt på den tiden

Medlem

Super Smash bros melee
Det är en fröjd att spela och röra sig i det spelet när man bemästrat alla tekniker!

Medlem

Som många andra, qw

Medlem

Ignition


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Unreal Tournament för mig.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Farornas Konung

Tetris så klart!!

Medlem

Mega Man, Guitar Hero, SMB3, RC Pro Am

Medlem

Titanfall (2)

Quake-konnässsör

Quakeworld

Se bara, mmm som att glida runt i ett paket smör och bara gotta sig... mmm smör

Medlem

Titanfall 2, trista vapen men helt perfekt kontroll. Det kändes direkt när jag installerade, att om jag skulle dö i det spelet var det för att någon annan var bättre, eller att jag begått ett misstag.
Overwatch är bra också, Quake 2 och Quake 3 är bra.

Medlem

Det roliga med när folk pratar Quake spelen är att många hopp, och hastigheter inte gick att uppnå när spelen kom utan det var nått som kom mer och mer ju bättre hårdvara man spelade och ju simplare grafik man hade.
Strafejump upp i hög hastighet gick men sen när man hade bättre hårdvara och ännu högre FPS kunde man göra hopp osv som inte gick tidigare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hollow knight

Kan nämna typ 100 titlar egentligen men hejdar mig!

Medlem

Jag gillade QW flytet när man väl var uppvärmd i matcherna... Q3A var nice med..


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem

Ghost of Tsushima eller Bloodborne eller Super Mario Bros 3 för mig tror jag.

Medlem

Titanfall


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

The day before

Medlem
Medlem
Skrivet av Jappse:

Du menar en knapp som slår och en som parrerar allt?

Haha, that's it.

Hollow Knight

It's not a lake, it's an ocean

Halo eller Titanfall 2. Sådant jäkla flyt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Minns att jag var lite skeptisk till att köpa spelet efter att bara sett bilder och läst recensioner men direkt efter första stegen känner man farten och flytet i den snortajta kontrollen.

Metroid Dread

Spelade igenom spelet på Hard förra veckan av en slump. I brist på spel att spela inför FF7 Rebirth startade jag spelet för att känna lite på det och det slutade med en genomspelning.

Medlem

Det finns givetvis spel med ännu bättre kontroller. Men det första som poppade upp i huvudet här var ett minne av när jag första gången testade Dishonored efter att det uppdaterats till 60fps till Xbox. Minns att jag var helt lyrisk.

PS
Såg nu att någon annan svarat Dishonored 2. Men det har jag ännu inte kört igenom då det fortfarande är låst till 30 på boxen. ...... :-/

Skriv svar