Nu kan du lukta det du spelar

Robot
Nu kan du lukta det du spelar

Känn doften av skog och napalm med Gamescent.

#gamescent


Medlem

Super Play hade en artikel som aprilskämt för många år sedan. Och den handlade om ett sådant här tillbehör till Gamecube.

Skämt då, verklighet idag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

KoP
Medlem

Kan tänka mig att det ger en extra dimension om man spelar i VR. Personligen skulle jag som inte spelar i VR nog aldrig investera i detta. 🤔

Skribent
Skrivet av Freakon:

Super Play hade en artikel som aprilskämt för många år sedan. Och den handlade om ett sådant här tillbehör till Gamecube.

Skämt då, verklighet idag.

Tekniken går framåt!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nej tack.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Hoppas de inte sprutar ut något när man går in på Dreamhack liknande event

Vill minnas att barnprogrammet TV-Piraterna på SVT hade något med dofter man skrapade fram, typ trisslott. Runt 1983-1984 skulle jag tro.

Medlem

Luktar scam/flopp.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Super Play hade en artikel som aprilskämt för många år sedan. Och den handlade om ett sådant här tillbehör till Gamecube.

Skämt då, verklighet idag.

Haha, ja jag minns den och att jag gick på det Var pepp på den tills jag läste i forumet senare att det bara var skämt. Kändes futuristiskt ändå och galet nog att kunna tas fram av just Nintendo (tänkte jag då). Min första tanke nu var att det var ett tidigt aprilskämt hehe. Min andra tanke var:

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Vill minnas att barnprogrammet TV-Piraterna på SVT hade något med dofter man skrapade fram, typ trisslott. Runt 1983-1984 skulle jag tro.

Haha, minns när jag gick på pressvisning av en Spy Kids film för flera år sedan, då hade de liknande skrapruta där en skulle skrapa en viss ruta när en matchande siffra visades på skärmen så skulle det förstärka inlevelsen - men som Fredrik Strage sa (som också var på samma visning ute i Filmstaden Solna, som intervjuades av SR innan den drog igång): "det luktar mest jordgubb av alla och ger varken variation eller ökad inlevelse". Typ. Så även om det försökts återlanseras i modern tid har det inte riktigt givit någonting eller blivit speciellt mycket bättre. Så återstår att se om detta kan göra någonting för det. Men jag är minst sagt skeptisk.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Freakon:

Super Play hade en artikel som aprilskämt för många år sedan. Och den handlade om ett sådant här tillbehör till Gamecube.

Skämt då, verklighet idag.

Precis vad jag kom att tänka på. De hade en del sådana roliga inslag i tidningen ibland. Minns också Wiborghs "Tecken på att du har spelat för mycket" där ett av exemplen var "Du väntar på att rummet ska ladda klart innan du kliver in genom dörren" (fritt från minnet).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nishat mot stämningsfulla promenadsimulatorer kanske, men jag vill inte veta hur Binding of Isaac luktar …

Medlem

Har folk glömt bort den här?

Medlem

Äntligen!Som jag läktat!

Medlem

Börjar tänka på Gamecubes aprilskämt. Har för mig det var ett ljus man skulle tända och ha till Resident Evil så det skulle lukta rutter lik eller nåt sånt typ.. 😂

Skribent

Undrar om den slår CyberSniff 2000™?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Freakon:

Super Play hade en artikel som aprilskämt för många år sedan. Och den handlade om ett sådant här tillbehör till Gamecube.

Skämt då, verklighet idag.

Skrivet av Gertzy:

Haha, ja jag minns den och att jag gick på det Var pepp på den tills jag läste i forumet senare att det bara var skämt. Kändes futuristiskt ändå och galet nog att kunna tas fram av just Nintendo (tänkte jag då). Min första tanke nu var att det var ett tidigt aprilskämt hehe. Min andra tanke var:

https://youtu.be/1RHo_ZG-YGo?t=120

Skrivet av Ruffles:

Precis vad jag kom att tänka på. De hade en del sådana roliga inslag i tidningen ibland. Minns också Wiborghs "Tecken på att du har spelat för mycket" där ett av exemplen var "Du väntar på att rummet ska ladda klart innan du kliver in genom dörren" (fritt från minnet).

Jag tänkte skriva om exakt samma sak. Minns att Super-Play tog exempel som att det kommer lukta bränt gummi när det sladdas i Mario-Kart. 🤣

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag vill inte veta hur ett Larry-spel luktar. Förmodligen en mix av polyester, gummi och.. vätskor 😅

Skribent
Skrivet av androsynth:

Jag vill inte veta hur ett Larry-spel luktar. Förmodligen en mix av polyester, gummi och.. vätskor 😅

Du kan kanske ana vad de två bruna rutorna luktar.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Kommer ihåg för 15-20 år sen, något program på tv, gissningsvis någon form av barn-tv (med riktiga människor), där en lantbrukar-ungdom sa något i stil med
"Var glada att det inte är lukt-tv"

Trailern skriker scam imo


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av Freakon:

Super Play hade en artikel som aprilskämt för många år sedan. Och den handlade om ett sådant här tillbehör till Gamecube.

Skämt då, verklighet idag.

Det där minns jag tydligt och hur lurad man kände sig när man insåg att det var ett aprilskämt. Intressant idé ändå..


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tekniken går framåt!

Nu behöver vi ju en recension av den från FZ!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Problemet är ju att dofter har en tendens att hänga kvar ett tag, och det blir knepigt om olika sekvenser använder sig av olika dofter. Säg att du precis kommit ut ur ett brinnande hus, och i nästa sekvens är du ute på/nära havet, och i nästa sekvens är du inne på en sunkig krog med tillåten inomhusrökning.

Ditt rum kommer lukta hemskt, och all inlevelse som produkten är menad att förstärka tappar snarare sin funktion. Möjligen att det kan fungera i spel som utspelar sig på enbart en plats, typ i en racingsimulator. Fast vem gillar doften av insidan av en bil som fått stå sig i solen hela dagen? Tror dessutom en Wunder-Baum blir billigare.

Eller om du befinner dig i rymden, som sägs lukta som krut och bränt kött..

Jag vet inte, jag har svårt att se syftet eller potentialen i detta.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

För tankarna tillbaka till Gran Turismo 2-skivan som luktade bensin och bränt gummi.

Medlem

Tänk vad jobbigt när man lirar något spel från Andra världskriget, och man helt sonika trillar av stolen där hemma för koncentrationen av cyklon b i rummet.

Men å andra sidan, skall det vara verklighetstroget så skall det.


signatur

Skitfiske

Skrivet av Påskmust:

För tankarna tillbaka till Gran Turismo 2-skivan som luktade bensin och bränt gummi.

Jäklar, det hade jag helt glömt! Provade precis att gnugga skivan men kände ingen doft längre.

KoP
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Luktar scam/flopp.

Flopp absolut. Kan inte se att det finns en marknad eller ens ett större intresse för detta om jag får gissa. 🤔

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Luktar scam/flopp.

Hur luktar scam/flopp?

Medlem

Låter roligt och dumt

12
Skriv svar