Snabbkollen – Har eller kommer du skaffa Game Pass?

Robot
Snabbkollen – Har eller kommer du skaffa Game Pass?

Diablo 4 och andra Activision Blizzard-spel är på gång – påverkar det ditt GP-sug?

#activision-blizzard, #call-of-duty, #diablo-4, #game-pass, #snabbkollen


Medlem

Inte värt det för mig.

Medlem

Problemet med gamepass för mig är att de släpper inte patchar där lika snabbt och att det är svårare att om inte omöjligt i vissa fall att modda. Du äger inte spelet på samma sätt.

Medlem

Jag köper en månad om det finns ett spel jag tänkt köpa som är någon hundring dyrare än en månads GP. Sen hoppar jag av igen. Gjort så med bla Dead Space Remake, Guardians Of The Galaxy, Halo Infinite och något mer.

Medlem

Jag vill ha kontrollen över när och vad jag spelar. Inte tvärtom.

Medlem

Har hoppat av för någon månad sedan och inte saknat det ännu, får se framöver helt enkelt. Föredrar att köpa grejerna på steam nu.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Nej. Använder endast Steam, GoG eller liknande. Betala en gång, spelar sen när jag vill. Game Pass ser jag ingen mening med.

Medlem

Inget intressant utbud samt orka betala månadskostnad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

De är aggressiva med sin prenumerationstjänst. Gamepass fungerar på datorn också antar jag, då jag såg referenser tilt Steam i kommentarsfältet.
Om man kan kombinera en prenumeration på GP och GeForce Now, så kan man ju köpa en dator för billig peng och bara köra på dessa framöver.
Man får sessions längd på 1h utan kostnad på Now nu; kan ju vara bra för föräldrar till barn som vill att ungarna bara spelar kortare intervall. 😁

Medlem

Helt ärligt har jag inte haft något intresse för Game Pass, eller tyckt det varit värt det, men nu när Activision-Blizzards spel ska börja dyka upp under årets gång så kan det bli värt det. Inte för att jag tycker något Blizzard släppt på länge är bra, men tänker mest på World of Warcraft här. Då spelet har en månadskostnad redan, om det visar sig att det slängs upp på Game Pass och den ENDA månadskostnaden för att spela är att betala för Game Pass, då jävlar ser jag ett värde. Jag har knappt spelat WoW, men tycker det har sin charm ibland för att döda lite tid eller lära sig något nytt.

Medlem

Med tanke på vad spelen annars kostar att köpa separat så är det konstigt att de kan erbjuda Game Pass till ett så pass lågt pris.

Fast å andra sidan... spelar man bara något enstaka spel däremot så är det bortkastade pengar.

Medlem

Game pass var bra ett tag, men sen överöstes vi med indie spel som jag misstänker 90% av oss som har/hade game pass inte skulle röra med tång.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Har haft det i några år, när man kunde "fuska" genom att omvandla Xbox Live Gold, och därmed få det för en mycket lägre kostnad. 155 kr i månaden som det kostar nu är för dyrt sett till hur jag spelar, det blir billigare att köpa de spel jag vill spela när de kommer på reor.

Skrivet av Exxo:

Med tanke på vad spelen annars kostar att köpa separat så är det konstigt att de kan erbjuda Game Pass till ett så pass lågt pris.

Fast å andra sidan... spelar man bara något enstaka spel däremot så är det bortkastade pengar.

155*12=1860 kr per år. Även om det inte är en jättestor summa i månaden så är det klart mer än vad jag, och många med mig, köpt spel för annars.

Medlem

Kört gamepass länge smidigt att ha när brorsdottern är på besök eller man ska spela något med vänner online man hittar alltid något nytt.

Skrivet av Weeks_death:

De är aggressiva med sin prenumerationstjänst. Gamepass fungerar på datorn också antar jag, då jag såg referenser tilt Steam i kommentarsfältet.
Om man kan kombinera en prenumeration på GP och GeForce Now, så kan man ju köpa en dator för billig peng och bara köra på dessa framöver.
Man får sessions längd på 1h utan kostnad på Now nu; kan ju vara bra för föräldrar till barn som vill att ungarna bara spelar kortare intervall. 😁

Du har ju även xcloud i gamepass vilket är som gf now fast du kan strömma konsolversionen av spelen till datorn. (Du behöver alltså handkontroll eller emulera en handkontroll.)
För mig fungerar det riktigt bra sen jag bytte dator till en med Wi-Fi 6. Håller på och kör igenom Gears of war 2 nu.
På min gamla dator gick det knappt använda xcloud medan gf now fungerade fint så det är nog lite känsligare.

Medlem

bästa tjänsten på marknaden! länge sen jag slängde ut 600kr på ett spel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jo, sparar igen det flera gånger om.

Medlem
Skrivet av jaqob_:

Har haft det i några år, när man kunde "fuska" genom att omvandla Xbox Live Gold, och därmed få det för en mycket lägre kostnad. 155 kr i månaden som det kostar nu är för dyrt sett till hur jag spelar, det blir billigare att köpa de spel jag vill spela när de kommer på reor.

155*12=1860 kr per år. Även om det inte är en jättestor summa i månaden så är det klart mer än vad jag, och många med mig, köpt spel för annars.

Är man inte brydd om att spela vissa spel dag ett är det svårt att se värde med tjänsten för egen del.
Man får spela bra många mindre spel för att det ska vara värt det annars. Många av spelen på GP går ju att köpa riktigt billigt också.

Medlem

aktiverar det ibland när det finns något spel jag vill testa eller spela igenom
Samma med alla andra prenumerationstjänster för spel

Medlem

Finns inget värde.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har haft GamePass sedan Sea of Thieves släpptes.
Det fick mig att skaffa konsol igen och jag kommer absolut inte sluta med det.
Helt klart det bästa som hänt spelvärlden de senaste 10 åren.

Geeks Gaming

Kör gamepass då utbudet litar bra med vad barnen spelar + att de kan köra via molnet på en del titlar vilket gör att jag slipper köpa en massa dyr hårdvara ”i onödan”

Medlem

Prenumenera på spel? Dummaste jag hört.

Medlem

Att köpa Game pass nu skulle vara dåligt för mig. Har inte ens Xbox el pc. Och planerar att ev bara använda pv till VR fram över. Sen har jag för mycket spel redan. Så jag skulle ändå inte ha tid med flera spel.

Medlem

Har redan men kommer nog säga upp det, sjukt ovärt. Finns i dagsläget bara ett spel där som är intressant för mig att spela, när jag är klar med det så finns det ingen anledning till att betala varje månad.

Medlem

Har haft men inte nu, planerar att skaffa det vid rätt tillfälle. Det är ju inte som att jag orkar ha det pågående.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kör Gamepass och Playstation Plus Premium tycker det är grymt värdefullt! Många spel för en billig peng! Så himla smidigt också att kunna streama funkar suveränt 👍 Dessutom autogiro så behöver aldrig fixa med betalning och dylikt går med andra räkningar så räknar in det som hushålls kostnad haha! Detta har gjort att jag verkligen drar mig för att köpa spel nuförtiden om det verkligen inte är ett måste måste eller till uber pris förstås.

Medlem

har det för tillfället. tar slut den 22. förnyar inte på direkten iallafall. har en backlog som jag ska fortsätta gå igenom, last epoch släpps äntligen med offline idag, 1800 svensk tid. så tar en liten paus från game pass. utöver det så är det mycket att göra för tillfället, så man har inte fullt så mycket fritid. 🥱


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Har det och det har många spel i dem genrer som jag själv spelar så det passar mig perfekt, det har även fått mig att testa spel och spelgenrer som jag annars aldrig spelar Dem enda spel jag köpt annars har alltid varit Battlefield och Bethesda spel, men sen jag började med Gamepass har jag börjat testa många andra spel som jag annars aldrig vågat lägga pengar på. Visst man kan köpa och begära pengar tillbaka på Steam också men GP känns smidigare ändå att bara gå in ladda ner, testa och ta bort om man inte gillar det. Eller varför inte bara testa lite snabbt via Cloud, och om man gillar det, ladda ner det

Även ett plus att EA Play ingår, barnen gillar att spela Fifa och NHL ibland men jag vägrar lägga ut några extra pengar på EA sportspel, så det är skönt att det ingår där.

Medlem

Tycker det i regel är ganska trist utbud på tjänsten, det är mer ekonomiskt att köpa spelen individuellt för mig. Har tagit någon månad här och där när något spel släppts som jag inte nödvändigtvis vill köpa.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Nej inte värt det imo. Dessutom spel som jag inte är intresserad av


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar