Snabbkollen – Har eller kommer du skaffa Game Pass?

Medlem

Har haft det sen start och jag är jättenöjd. Man testar en del saker man annars inte skulle testa och får ett gäng bra storspel vid release.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Jag har haft det i 2.7 år.

Under den tiden användes det som en demo tjänst, där jag sedan har köpt spelen på Steam/andra plattformar om jag verkligen gillade dom.

Why? för att inte äga sina spel suger, samt att man måste "köpa" dlcn på gamepass. Vilket innebär att du förlorar spelet Och dlcn om man inte fortsätter betala, (eller köper spelet i windows store, som oftast är betydligt dyrare än på andra ställen)

Ovan på det så är Gamepass versionerna nästan alltid "sämsta" versionen spelen. Med problem att köra moddar och oftast mycket senare patcher än de andra platformarna.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har haft det sedan hösten 2017, och precis som med Netflix hoppar jag inte in och ur utan prenumererar stadigt. En perfekt kund, antar jag. Men hittills har det varit värt det, även om min smärtgräns nog är nådd nu när Ultimate kostar 150 spänn i månden.

Jag köper fortfarande spel på skiva och ser alltjämt Game Pass som ett komplement i första hand. Jag vill inte att prenumererationstjänster ersätter den traditionella distributionen, så på så vis är stagnationen inom tjänster som Game Pass i grunden något positivt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har haft det, men likt streamingtjänster används det för stunden exakt ingenting, eftersom jag blivit pappa. Det blir nog ändring på det framöver.

Medlem

Jag skaffade Game pass ultimate efter att Stadia laddes ner och tänker nog fortsätta med det fast jag bara har en PlayStation 5 just nu.
Jag spelar på PS5an och så lirar ungarna via Xcloud på paddan.

Medlem

Nope, trist utbud och jag gillar inte att prenumerera på saker, speciellt inte spel. Spelar väl egentligen bara 3-5 spel om året och de köper jag permanent, helst på kassett.

Medlem
Skrivet av jaqob_:

Har haft det i några år, när man kunde "fuska" genom att omvandla Xbox Live Gold, och därmed få det för en mycket lägre kostnad. 155 kr i månaden som det kostar nu är för dyrt sett till hur jag spelar, det blir billigare att köpa de spel jag vill spela när de kommer på reor.

155*12=1860 kr per år. Även om det inte är en jättestor summa i månaden så är det klart mer än vad jag, och många med mig, köpt spel för annars.

Du kan omvandla tre års Gamepass core till två års GPU för ca 773 kr/år. Core kostar just nu 515 kr/år på cdkeys.com. Har handlat där innan och det har fungerat bra.

Alla får göra vad de vill med sina pengar, men tycker det är dumt och bortkastade pengar om man ändå hade tänkt prenumerera för ett helt år fast månadsvis, där du betalar mer än det dubbla för endast ett år, när du kunde ha fått två år istället för lägre pris. En helt annan sak om man vill hoppa in och ut från en månad till annan, då förstår jag.

Medlem

Köper någon månad här och där när jag är sugen på att testa något specifikt spel. Just nu har jag det för att jag ville testa No mans sky och Deaths door.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

En brutalt fördelaktig tjänst. Har faktiskt lagt överlägset mest tid på GP-spel på min S och till och med köpt loss några favoriter för en löjligt billig slant. Och jag tar bara en månad hit och dit när jag vet att jag har tid att spela. Hoppas det fortsätter så. Fler storspel säger man ju inte nej till… 😉

Medlem

Även om jag inte kört något gamepass spel på typ ett år, så har jag det igång bara för att

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Du kan omvandla tre års Gamepass core till två års GPU för ca 773 kr/år. Core kostar just nu 515 kr/år på cdkeys.com. Har handlat där innan och det har fungerat bra.

Alla får göra vad de vill med sina pengar, men tycker det är dumt och bortkastade pengar om man ändå hade tänkt prenumerera för ett helt år fast månadsvis, där du betalar mer än det dubbla för endast ett år, när du kunde ha fått två år istället för lägre pris. En helt annan sak om man vill hoppa in och ut från en månad till annan, då förstår jag.

Verkar vara många här på sidan som köper spel och tjänster rakt från Xbox också, när man kan köpa billigare av tredje part som cdkeys som du nämner. Ett halvår ultimate för under 600 kr blir under hundringen i månaden.

Medlem

Kommer skaffa en månad för att köra genom D4 sen räcker det.


signatur

I drank what?

Medlem

Det är väl därför Microsoft köpt Activision Blizzard för att släppa spelen på Gamepass och locka dit fler prenumeranter..
Hur kunde någon tro något annat?

Medlem

Kommer något AAA-singleplayerspel på gamepass tycker jag det är sjukt värt att ta en månad för att lira igenom. Skulle jag mot förmodan vilja spela om det skulle det vara flera år senare, och då kan jag köpa spelet bra mycket billigare.

Medlem

Aktiverat till och från om jag hittat något billigt erbjudande, men inte känt behov att återaktivera prenumerationen sedan köpet av BG3.

Får se om stalker 2 blir bra, i så fall kanske jag köper till fullpris och spelar i min egen takt. Jag föredrar att äga spelet, blir billigare i längden skulle jag säga.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har varken Xbox eller PC så nopp. Nöjer mig med att köpa spelen jag verkligen vill ha istället och utnyttjar inte PS+ heller.

Medlem

Jag skaffade det för ett par år sedan enbart för att testa Minecraft med grabben, men sa upp det snabbt och köpte spelet istället.

Medlem

Kört till och från nu i många år. Ger men möjlighet att uppleva många spel som jag annars inte hade spelat till en förhållandevis låg kostnad. Visa spel vill jag äga och dom köper men känner inte att jag måste äga alla spel jag spelar. Majoriteten spelar jag ändå bara under en begränsad period. Fysiska spel köper jag nästan aldrig numera pga platsbrist, vilket är tråkigt i och för sig.

Medlem

Har man inte kört många spel är den guld värd, men har man spelat väldigt mycket och lärt sig sin egen smak så är den inte lika eftertraktad upplever jag.

Medlem

Jag har väl haft en prenumeration i två år nu tror jag, sedan jag skaffade min Series S.

Medlem

Nej, jag får inte ut så mycket av gamepass när jag redan har 20-30 ospelade höjdarspel i backloggen.

Grabben hade gamepass i 6 månader och spelade mest MS Flightsimulator, kanske 100-150 timmar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

3% av Fz-medlemmar som tänker skaffa Gamepass. 😄

Xbox håller på att implodera. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

3% av Fz-medlemmar som tänker skaffa Gamepass. 😄

Xbox håller på att implodera. ☺️

När xbox har en tredjedel av marknaden och 38% av FZ läsarna har någon form av tjänsten, så är nog den svenska marknaden ganska mättad.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Kört gamepass länge smidigt att ha när brorsdottern är på besök eller man ska spela något med vänner online man hittar alltid något nytt.Du har ju även xcloud i gamepass vilket är som gf now fast du kan strömma konsolversionen av spelen till datorn. (Du behöver alltså handkontroll eller emulera en handkontroll.)
För mig fungerar det riktigt bra sen jag bytte dator till en med Wi-Fi 6. Håller på och kör igenom Gears of war 2 nu.
På min gamla dator gick det knappt använda xcloud medan gf now fungerade fint så det är nog lite känsligare.

Ja, då så. Det är ju definitivt ett alternativt och för dem som är mer "casual" är det väl mer eller mindre ett givet alternativ.
Konsolerna är ju prisvärda i jämförelse med en dator så tänkte inte på att det finns sådana alternativ även där.

Jag fick faktiskt förfrågan av en bekant om tips på spel-laptop. (Jag sa, lite för att roa mig själv, att det finns inte spel-laptops 😁). Iom jag aldrig kört laptop så är jag lätt okunnig på vilka som är bra. Jag hittade en med bla 4070 för strax under 20000, vilket han tyckte var för mycket. Lyckades hitta en annan laptop, med i5a och 4060, nedsatt (påstods det) till strax under 15000; vilket han accepterade. Jag ställer mig nu frågandes om han får nyttja sina pengar, eller om det var bättre att lägga sig på runt 7-8k och sedan streama.

Själv gillar jag att äga och har en gammal i7a som såg ljuset 2016 och för närvarande ett 4080 (hade ett 1080ti, men testar en ultra-super-extreme- widescreen skärm, och flaskhalsen var helt klart 1080ti). Hade jag inte testat denna skärm så hade jag inte bytt grafikkort heller....

Medlem

Tyvärr testat, och datorn har känts "smutsig" ända sen dess. Aldrig igen, av många anledningar. Jag vill äga det jag spelar, modda eller installera DLC/expansioner etc. Dessutom ha kontroll över saves och inställningar.

Allt med Gamepass känns principiellt fel för mig. Tror faktiskt inte jag skulle installera det igen om jag så fick tjänsten gratis i flera år.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Gamepass passar mig inte alls. Är lite av en periodare när det kommer till spel, det kan gå ett par tre månader ibland utan att jag spelar något . Jag gillar även bestämma exakt vad jag spelar, spelar inte "bara för att". Det känns även som att majoriteten av spelen jag vill spela inte finns på gamepass. Annars är det nog en väldigt prisvärd tjänst, om man spelar regelbundet.

Medlem
Skrivet av Beertagne:

Game pass var bra ett tag, men sen överöstes vi med indie spel som jag misstänker 90% av oss som har/hade game pass inte skulle röra med tång.

Det är där man hittar många godbitar ibland.

Medlem

Sedan 2017. Är mer än nöjd med tjänsten, har fått möjligheten att testa så otroligt många olika spel genom åren.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Hade gampass två år för ca 40kr per månad med gold konverterings tricket men hittade inget bra spel och barnen spelade inte heller nåt GP spel så jag har inte förnyat det.

Numera kör jag bara PS+ och uppgraderade det till PS+ Extra för ca 130kr när dom hade ett erbjudande, mest för att få tillgång till Returnal och Humanity spelen. Kommer gå tillbaka till standard PS+ när min nuvarande period löper ut i slutet på året.

Föredrar att köpa och äga mina spel.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

12
Skriv svar