Medlem
Spelglädje

Hej. Jag gillar och spela TV spel men brukar sluta helt tvärt när det blir för svårt. Vad kan jag göra istället för att sluta?

Inaktiv

Känn aldrig att spel är något du måste fortsätta med, ibland är en paus från det bäst man kan få för att få den sanna glädjen igen !

Medlem

Spela på lättare svårighetsgrad?

Jag är lite detsamma, dör jag för ofta så kan det bli att jag blir lite sur och sen åker det på hyllan för ett senare genomspel.

Jag väljer då helt enkelt att köra på enklare svårighetsgrad, ingen bryr sig om jag kör på lättaste eller svåraste. Det är bara jag där.

Medlem
Skrivet av Adam1641:

Hej. Jag gillar och spela TV spel men brukar sluta helt tvärt när det blir för svårt. Vad kan jag göra istället för att sluta?

Gör dig själv en tjänst. Köp Elden Ring och bit ihop. Du kommer att få så otroligt mycket tillbaka och din syn på spel kommer att förändras i grunden. Din fråga kommer att försvinna från dina tankar.

You can do it, oh brave Tarnished.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Livet är fullt av prestationskrav, spela det du tycker är kul.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Adam1641:

men brukar sluta helt tvärt när det blir för svårt. Vad kan jag göra istället för att sluta?

Fortsätta? Bli bättre noob...

Medlem
Skrivet av ohGr:

Fortsätta? Bli bättre noob...

Det där var ju lite ironi för nån som missat, öppet mål och lite kul, aja skitsamma...

Medlem
Skrivet av Freakon:

Gör dig själv en tjänst. Köp Elden Ring och bit ihop. Du kommer att få så otroligt mycket tillbaka och din syn på spel kommer att förändras i grunden. Din fråga kommer att försvinna från dina tankar.

You can do it, oh brave Tarnished.

Är Elden Ring ett tv spel lr bara ett uttryck?

Geeks Gaming
Skrivet av Adam1641:

Är Elden Ring ett tv spel lr bara ett uttryck?

Det är ett spel. Kan hålla med om spelglädjen dock är det väldigt speciellt. Ingen questlog, inga anteckningar på dialoger osv, ingen kompass, i.e inget handhållande.

Personligen älskar jag det men visst är det svårt, speciellt i början innan man förstår sig på att man inte kan attackera allt man ser

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Gör dig själv en tjänst. Köp Elden Ring och bit ihop. Du kommer att få så otroligt mycket tillbaka och din syn på spel kommer att förändras i grunden. Din fråga kommer att försvinna från dina tankar.

You can do it, oh brave Tarnished.

Att rekommendera Elden ring när någon slutar för att det är för svårt är en intressant rekommendation av spel Troligen ett av de svåraste spelen där ute som kan skapa enorm frustration

Releasehästryttare
Skrivet av anon_332538:

Att rekommendera Elden ring när någon slutar för att det är för svårt är en intressant rekommendation av spel Troligen ett av de svåraste spelen där ute som kan skapa enorm frustration

Releasehästryttare

Svåra spel är roligare!

Började nyligen att spela om BG3 igen och kör för första gången på det svåraste läget och har betydligt roligare då man faktiskt måste engagera hjärnan när man fightas, tog mig en timma att mörda alla i svampskogen!

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Svåra spel är roligare!

Började nyligen att spela om BG3 igen och kör för första gången på det svåraste läget och har betydligt roligare då man faktiskt måste engagera hjärnan när man fightas, tog mig en timma att mörda alla i svampskogen!

Så kan det vara. Det gäller bara för spelutvecklaren och spelaren att balansera svårighetsgraden. För svårt: stänger av. För lätt: stänger av.

Önskar att man i fler spel kan ändra svårighetsgraden medan man går. Det beror ju på humör osv. Elden ring har ju även sin charm eftersom halva grejen är att det ska vara svårt. Ungefär som att man ska klara en Svensk Klassiker. Det handlar mer om att klara det än att göra det bra.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Att rekommendera Elden ring när någon slutar för att det är för svårt är en intressant rekommendation av spel Troligen ett av de svåraste spelen där ute som kan skapa enorm frustration

Hehe sant. Men Elden Ring är såpass bra att trådskaparen kanske biter ihop och pressar sig igenom det. Då kommer en helt ny värld av spel att öppna upp sig.

Men, ja. Förmodligen ingen bra rekommendation. 🤪


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Adam1641:

Är Elden Ring ett tv spel lr bara ett uttryck?

Det är ett spel. Ett mästerligt sådant.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

När jag känner frustration över något svårare passage i ett spel brukar jag ta en paus. Brukar gå bättre när man tacklar det igen senare med ett lugnare sinne

Jag brukar iof inte lira spel pg.a. av utmaning utan inlevelse och känsla. Man spelar av olika anledningar helt klart. Ibland vill jag bara försvinna in i en annan värld. Själv lirar jag mest för att koppla av och uppleva en häftig berättelse, sen spelar självklart gameplay roll men nuförtiden söker jag mest en upplevelse. Kanske blivit gammal haha.

1
Skriv svar