The Day Before-utvecklare om fiaskot: "hatkampanj"

Robot
The Day Before-utvecklare om fiaskot: "hatkampanj"

I ett inlägg som plockats ner och publicerats på nytt.

#fntastic, #the-day-before


Medlem

Haha, skojar de? Det marknadsfördes som ett MMO och blev en extractionshooter i slutändan. Det är dag och natt olika genrer.

Medlem

”Alla andra har fel, jag har rätt!”

Medlem

Dumma inuti huvudet. Kommer aldrig i mitt liv att röra något som de här två bröderna har varit inblandade i. Ryggradslösa scammers är vad de är.

Quake-konnässsör

Mutahar gjorde någon video om ämnet också

Medlem

Det finns säkert några som gillade spelet men efter vad jag har sett så verkade spelet riktigt dunder tråkigt. Som en väldigt mycket sämre version av det första The Division.


signatur

PSN: OAKTHYR

Releasehästryttare

DE TOG BORT TWEETEN!

Medlem

Fortfarande ryskt företag? Eller har de flyttat till Malta eller liknande?

Releasehästryttare

Sparade och laddade upp det de skrev så de får skämmas för evigt!

Medlem

Bohooo…stackars ryssar…NOT!!!

Medlem
Citat:

Spelare ska, enligt tweeten, ha kontaktat Fntastic senare och sagt att de gillade spelet och ville ha fortsatt tillgång.

Vilka då? Har inte hört om en enda person som önskat att de kunde fortsatt spela spelet efter att det togs ned. De enda personerna som efterfrågat tillgång till spelet har varit personer som försökt köpa/sälja konton i hopp om att tjäna pengar på en produkt som inte går att köpa längre.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Vilka då? Har inte hört om en enda person som önskat att de kunde fortsatt spela spelet efter att det togs ned. De enda personerna som efterfrågat tillgång till spelet har varit personer som försökt köpa/sälja konton i hopp om att tjäna pengar på en produkt som inte går att köpa längre.

Kan säga dig att det fanns ett par stolpskott på /r/thedaybefore som faktiskt försvarade och tyckte spelet var fantastiskt för att vara ett early-access spel.

Och nej, dem trollade inte.

Medlem

Haha, vad ska de skylla på härnäst? Fake news? Nej det här var ju bara patetiskt pinsamt!

Medlem

Jag har inte spelat spelet, men jag tror tyvärr att de har ett par poänger där, oavsett ifall kritiken mot dem är förtjänad eller inte. Streamers och bloggare tjänar pengar på klick, och hat, avsky och även irritation tycks förena. Det är lätt att dras med i pöbeln helt enkelt, något som tråkigt nog verkar vara en mänsklig förbannelse.

Därför ser vi så ofta streams i stora feta rubriker med en bil på ett chockerat ansiktsuttryck ihop med versaler i var och varannan spel-stream. De tjänar helt enkelt på att sticka ut ur mängden och komma med chockerande (och nästan alltid spekulativa) avslöjanden. Något The Day Before-utvecklarna borde ta til sig är ändå att inte släppa ett spel innan det upplevs som någorlunda klart, ifall de nu ens är intresserade v att leverera istället att få det levererat.

Medlem

Dom körde fulspel från dag 1, inte ett dugg synd om dom.. sorgligt att dom ska fortsätta med något nytt spel nu framöver, lycka till få tillbaka förtroendet...

Medlem

Jag vill mest veta vilka dessa individer som tycker detta var ett kul spel?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag har inte spelat spelet, men jag tror tyvärr att de har ett par poänger där, oavsett ifall kritiken mot dem är förtjänad eller inte. Streamers och bloggare tjänar pengar på klick, och hat, avsky och även irritation tycks förena. Det är lätt att dras med i pöbeln helt enkelt, något som tråkigt nog verkar vara en mänsklig förbannelse.

Därför ser vi så ofta streams i stora feta rubriker med en bil på ett chockerat ansiktsuttryck ihop med versaler i var och varannan spel-stream. De tjänar helt enkelt på att sticka ut ur mängden och komma med chockerande (och nästan alltid spekulativa) avslöjanden. Något The Day Before-utvecklarna borde ta til sig är ändå att inte släppa ett spel innan det upplevs som någorlunda klart, ifall de nu ens är intresserade v att leverera istället att få det levererat.

Nä, just dom här utvecklarna har ingen poäng som är ens lite relevant. Det hade varit en annan sak om dom hade en OK produkt som fick oförtjänt dålig kritik, i bästa fall är det falsk marknadsföring och annars är det en ren scam. Svårt att stå att hävda att problemet ligger utanför dom själva.

Testpilot
Skrivet av Deli:

Nä, just dom här utvecklarna har ingen poäng som är ens lite relevant. Det hade varit en annan sak om dom hade en OK produkt som fick oförtjänt dålig kritik, i bästa fall är det falsk marknadsföring och annars är det en ren scam. Svårt att stå att hävda att problemet ligger utanför dom själva.

Det ena behöver inte utesluta det andra

En produkten kan vara undermålig samtidigt som influencers eller kreatörer kör stenhårt på click- and ragebait, där enda syftet är att ägga på situationen för egen vinning.

Jag försvarar inte Fntastic och deras spel i det minsta här, men bara för att det hela slutade upp som det gjorde betyder det inte att vissa saker i det öppna brevet är helt förkastligt.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Alltså..

Vad de glömmer att berätta är att de registrerade sitt spelföretag i Singapore. Landets är känt för att ge statsbidrag och skattelättnader till spelutvecklare i landet.

Så även om bröderna betalade tillbaka allt till köpare på Steam så finns ju fortfarande möjligheten att de med sina kampanjer och trailers lurat åt sig massor av skattepengar.


signatur

Ultrazine

Medlem

Märkligt oxå att fram till dagen de sa att de var panka så vidhöll de att de var "fully funded" från utgivare å inte behövde lägga ut en krona. Sedan var de plötsligt akut pank, men ändå har de kapital att starta upp en ny studio och utveckla nya spel?

1
Skriv svar