Rösta fram Läsarnas årets spel 2023!

Medlem

Skulle vara spännande att köra en likande omröstning om 2023s bästa spel någon gång nästa år igen, när fler har hunnit testa fler spel från året, för att se om resultatet skiljer sig. Nu blir det ju gissningsvis det spelet som flest spelat som vinner och kanske inte bästa spelet.

Medlem

Sigil 2 kammar ganska lätt hem första platsen här. Sen är det nog Avatar och Against the Storm på delad andra plats. Grymt bra spelår, så svårröstat!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av conthox:

Jo, jag är inne på det också. Samtidigt blir det konstigt att rösta på ett spel som man högst troligen vet är sämre än det man inte hunnit spela.... Tror jag skippar att rösta helt, det blir nog bäst.

Med all respekt så tycker jag att det är väldigt enkelt:

Har du spelat/upplevt en titel, sätt betyg baserat på din upplevelse.

Allt annat är fel.

Så jobbar iaf jag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Skulle vara spännande att köra en likande omröstning om 2023s bästa spel någon gång nästa år igen, när fler har hunnit testa fler spel från året, för att se om resultatet skiljer sig. Nu blir det ju gissningsvis det spelet som flest spelat som vinner och kanske inte bästa spelet.

Ja, jag har varken hunnit testa Spider-Man 2 eller Baldurs Gate 3 så att Tears of the Kingdom är mitt GOTY kanske har lite med det att göra också. Har inte ens hunnit testa Mario Wonder men tror inte det skulle övergå min uppskattning för Zelda ändå faktiskt. Men det blir ju lättare att vara objektiv om en faktiskt har en bredd men kommer nog inte ha full bild fören nästa år eller så.

Medlem

Vi som har bra smak grät Tears of Joy när vi äntligen fick spela det.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Orten är det bästa jag spelat i år. Då har jag dock inte hunnit spela Alan Wake 2 eller American Arcadia ännu.

Jag hade svårt för animationerna som var så styltiga. Kanske är en vanesak 🥴

Medlem

Phantom Liberty och BG3 för mig.
BG3 förtjänar det mer. Men jag hade starkare känslor till PL så det blir min nr1.

Medlem

Oerhört mycket bra som har släppts under 2023, men med tanke på att spelet inte riktigt fick det erkännande jag tycker det någonstans ändå förtjänar så valde jag att lägga rösten på Hogwarts Legacy.

BG3 osv är såklart "bättre" spel, men Legacy borde få mer uppskattning än vad det har fått.

Medlem

För mig är det Jedi Survivor, har haft många många underbara timmar i detta fantastiska äventyr.

BG3 försökte jag mig på, men den typen av RPG är verkligen så tråkigt tycker jag. Men jag gav det i alla fall ett försök!

Medlem
Skrivet av Rymdhund:

För mig är det Jedi Survivor, har haft många många underbara timmar i detta fantastiska äventyr.

BG3 försökte jag mig på, men den typen av RPG är verkligen så tråkigt tycker jag. Men jag gav det i alla fall ett försök!

Ja, alltså, oavsett hur bra och välgjort ett spel är så måste man ju gilla grejen.

Medlem

Vafalls! Var är Skull Island: Rise of Kong? Hade tänkt rösta på det spelet!

Får väl lägga min röst på Gollum istället

KoP
Medlem

Blev Under the Waves. Enda spelet på den listan som jag har spelat. 😂

Medlem

Hmm.. så det enda nya spelet jag har spelat i år är Quake 2, tja, gör det ju iallafall enklare att rösta. 😛

Dead Island 2 är helt klart årets bästa spel för min egen del, kom från ingenstans och var en positiv överraskning.
Lite synd att det inte gick att rösta på det.
Min röst gick till Armored Core VI istället.

Medlem
Skrivet av FishySensei314:

Dead Island 2 är helt klart årets bästa spel för min egen del, kom från ingenstans och var en positiv överraskning.
Lite synd att det inte gick att rösta på det.
Min röst gick till Armored Core VI istället.

Det dyker alltid upp en nomineringstråd varje år - https://www.fz.se/artikel/296010-lasarnas-arets-spel-2023-nom... (årets) - där alla kan nominera sin favorit, tyvärr stängd nu såklart, men du får återkomma med en nominering 2024 istället.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tro det eller ej men lägger min röst på Avatar: Frontiers of Pandora. Vilken triumf estetiskt och tekniskt. Älskar gameplayen också. Visst har det brister storyn kunde varit intressantare b.l.a. men vilket spel har inte det?
#2 Alan Wake 2 för storyn och den mörka stämmningen som verkligen drar en in i världen. Gameplayen var dålig, för många småsaker som irriterade gjorde att det inte kan ta #1. Men vilket spel.
Så kanske skulle sett en mix mellan Avatar och Alan W. som mitt ultimata spel 2023.
Låter iofs som en riktig konstig blandning..

Baldurs Gate är säkert en värdig vinnare och ett riktigt bra spel. Det är bara inte för mig.
Phantom Liberty, skulle jag röstat på men tycker då det är en DLC att det inte hör hemma här, för mig var Cyberpunk 2077 årets spel vid släpp för ett par år sedan. Spelade på PC och upplevde väldigt få buggar redan då.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag tyckte att det blev överasskande lite liv kring Aliens: Dark descent när det släpptes. Folk beskriver det som ett X-com med aliens och även om jag ser vad folk menar så är det mycket mer unikt än så. Jag har nog aldrig upplevt att ett strategispel är läskigt och spänt, men detta lyckades! Bandesign är väldigt genomtänkt med och att man måste avgöra om man måste lämna banan för att återkomma med mer utrustning.

Det enda negativa är att det nästan gör sig bäst på konsoll och steamdeck då det jämfört med ett rts är lite för simplistiskt. Men bra ändå!

Det är ändå mitt goty (kanske främst för jag inte spelat BG3) då jag minns detta spelet långt över andra spel i år. Det var unikt och en fantastisk take på en franschise jag älskar. Det når absolut inte ändå fram på alla punkter, men det står på väldigt egna ben


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av alias:

Tro det eller ej men lägger min röst på Avatar: Frontiers of Pandora. Vilken triumf estetiskt och tekniskt. Älskar gameplayen också. Visst har det brister storyn kunde varit intressantare b.l.a. men vilket spel har inte det?
#2 Alan Wake 2 för storyn och den mörka stämmningen som verkligen drar en in i världen. Gameplayen var dålig, för många småsaker som irriterade gjorde att det inte kan ta #1. Men vilket spel.
Så kanske skulle sett en mix mellan Avatar och Alan W. som mitt ultimata spel 2023.
Låter iofs som en riktig konstig blandning..

Baldurs Gate är säkert en värdig vinnare och ett riktigt bra spel. Det är bara inte för mig.
Phantom Liberty, skulle jag röstat på men tycker då det är en DLC att det inte hör hemma här, för mig var Cyberpunk 2077 årets spel vid släpp för ett par år sedan. Spelade på PC och upplevde väldigt få buggar redan då.

Håller med 100%

Medlem

Har precis börjat spela Baldur's Gate 3. Har redan blivit golvad av hur bra det är! Länge sedan jag verkligen har längtat att få komma hem och lira ett spel (var nog Elden Ring och Witcher 3 som jag kände senast så för). Bara på grund av det blir det årets spel för mig.

Ett hedersomnämnande till Dredge. En riktig indiepärla!

Medlem

Slog ett slag för indiespelen och nominerade Dredge.

Medlem

Har endast spelat ett av dessa och det var Super Mario Wonder. Vilket skitspel det var om man jämför med med alla de andra mario spelen.

Frågan är, vafan rökte dom när dom gjorde det?

Medlem

Remnant 2 eller BG3. Båda är bäst på sitt sätt. Och starfield såklart. Resten får Fortnite spelare ha kul med 🤣🤣🤣

Medlem

pinsamt nog har jag bara spelat två spel på listan, och inte hunnit lira ut dom ännu (Dave the diver och deadspace) så valet föll på dave då jag lirade orginalet av DS då det begav sig.

Sjukt många spel på listan jag sannolikt skulle gillat mer än dave, men då alla dom är så stora så har jag inte hittat ro att spela dom 😅

Medlem

Själv väljer jag RE4Remake som nr 1 och alan wake 2 strax efter

Medlem

Vart är city skyline 2 😭

Medlem

Jedi Survivor för mig, det är det spelet jag spendera mest tid med i år.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Vart är city skyline 2 😭

Nominerade du det?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nominerade du det?

💀

Medlem

Fattar inte att så många tycker att Hogwarts var så bra, det var ett helt okej spel, men led av att vara repetitivt och tråkigt. Det fanns så många spel som var bättre i år. Tidigare år kanske det hade kunnat hamnat på top 10, men det var långt ifrån det i år.

Medlem

Det enda jag spelat är Diablo och Starfield.
Dock tycker jag inte något av spelen förtjänar att utnämnas till årets bästa spel (båda besvikelser) så jag lämnar ingen röst.

Men väldigt spänd på att läsa resultatet, så jag kan få lite kvalitets-tips på vad som kan bli mitt nästa äventyr!

123
Skriv svar