Rösta fram Läsarnas årets spel 2023!

Robot
Rösta fram Läsarnas årets spel 2023!
Medlem

För mig personligen är det helt klart Diablo IV. Men t ex Baldur's Gate 3 kanske förtjänar det mer, men det har jag inte tagit tag i än.

Releasehästryttare
Skrivet av Loxus:

För mig personligen är det helt klart Diablo IV. Men t ex Baldur's Gate 3 kanske förtjänar det mer, men det har jag inte tagit tag i än.

Vad väntar du på? chop chop!

Medlem

"The Lord of the Rings: Gollum" : P


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hade velat kunna rösta på mina topp 3, så skulle det bli lite lättare hähä.

Har för mig att FZ haft något liknande förut eller? Att man fick ge fler röster, kanske missminner mig.

Hur som haver, det fick bli Armored Core 6: Fires of Rubicon då jag tror färre kommer rösta på det än Lies of P, vill se båda dessa hamna skapligt på listan,

AC6 och Lies of P är båda helt fenomenala, nu när jag lagt min röst tänker jag "fan, kanske skulle lagt rösten på Lies of P". Men skulle väl tänka likadant om jag skulle röstat på Lies of P gällande AC6.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

För mig personligen står det mellan Spider-Man 2 och Hogwarts Legacy. Kan inte bestämma mig!! Dom är bra på olika sätt!

Redaktör
Skrivet av Fezk:

Hade velat kunna rösta på mina topp 3, så skulle det bli lite lättare hähä.

Har för mig att FZ haft något liknande förut eller? Att man fick ge fler röster, kanske missminner mig.

Hur som haver, det fick bli Armored Core 6: Fires of Rubicon då jag tror färre kommer rösta på det än Lies of P, vill se båda dessa hamna skapligt på listan,

AC6 och Lies of P är båda helt fenomenala, nu när jag lagt min röst tänker jag "fan, skulle lagt rösten på Lies of P". Men skulle väl tänka likadant om jag skulle röstat på Lies of P gällande AC6.

Tror vi bara har kört att man kan rösta på en kandidat, åtminstone på senare år. Det gör å andra sidan att man måste bestämma sig. Det går för övrigt inte att köra t.ex. tre röster per person med nuvarande system.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tror vi bara har kört att man kan rösta på en kandidat, åtminstone på senare år. Det gör å andra sidan att man måste bestämma sig. Det går för övrigt inte att köra t.ex. tre röster per person med nuvarande system.

Ah där ser man, kanske bara missminner mig då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

För mig blev det Hogwarts Legacy. Har egentligen bara spelat det och D4 och jag spelade en del D4 men tyckte att efter man nått maxlevel så var D3 bättre. Detta var dock första veckorna så kommer komma tillbaka igen om ett tag men inget årets spel för mig.

Har inte spelat Alan Wake 2, skaffade det häromdagen hos Epic så ska spela efter att jag kört igenom AW Remastered först (Båda via GFN)
Har Cyberpunk på listan också så ska tag i det nu när 2.0 och även 2.1 kommit.

Men många spel har jag inte köpt eller köper ofta 1-2 år efter de kommer.
Baldur's Gate 3, Lies och P ligger högt på wish list när det blir billigare.
Assassin's Creed Mirage samt Avatar: Frontiers of Pandora är spel jag vill spela men dessa väntar jag gärna lite längre på då de för mig är inget jag känner är värda fullpris när tiden är knapp med 2 små barn. Kanske blir dessa spel under slutet av nästa år


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Fantastiskt spelår, har spelat fler riktigt bra spel än något tidigare år skulle jag tro, ändå har valet aldrig varit så självklart för mig; Zelda Tears of the Kingdom.

Medlem

Det hade varit roligare att man fick rösta på top 3!
3 poäng till 1an
2 poäng till 2an
1 poäng till 3an


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Redaktör
Skrivet av dTexN:

Det hade varit roligare att man fick rösta på top 3!
3 poäng till 1an
2 poäng till 2an
1 poäng till 3an

Vårt system har inte stöd för det.


signatur
Medlem

Fick bli Avatar, årets överraskning, ja inte att det kom då men att det blev så bra

Medlem

Ett tufft val mellan Resident Evil 4 (Remake) och Pikmin 4.

Men eftersom Pikmin 4 är helt nytt och ingen remake så går rösten på Pikmin 4.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fezk:

fan, skulle lagt rösten på Lies of P

Jag håller fortfarande på att spela Lies of P men kom av mig...

Visst är det bra men inte Bloodborne bra.
Jag började att återspela Darksouls 3 och Darksiders i stället. xD får återkomma till Lies of P senare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Min röst landade på bg3 som är onormalt bra. Väldigt bra spelår utan tvekan.

Medlem

Ett litet dilemma. En del spel har man spelat, en del köpt men inte spelat, en del inte köpt trots att man planerat det och en av dem är troligen bättre en de som man spelat. Skall man rösta på sistnämnda trots att man inte spelat det, eller det bästa av de man spelat?...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ett litet dilemma. En del spel har man spelat, en del köpt men inte spelat, en del inte köpt trots att man planerat det och en av dem är troligen bättre en de som man spelat. Skall man rösta på sistnämnda trots att man inte spelat det, eller det bästa av de man spelat?...

Att rösta på något du inte spelat känns ju fel tycker jag.

Medlem

Jag saknar GearBlocks, Sledders och Transport&Logistic Simulator på listan.

Varför är inte WRC eller Forza Motorsport8 med på listan?

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Jag saknar GearBlocks, Sledders och Transport&Logistic Simulator på listan.

Varför är inte WRC eller Forza Motorsport8 med på listan?

För att ingen nominerade de spelen:
https://www.fz.se/forum/trad/456836-lasarnas-arets-spel-2023-...

Medlem
Skrivet av lasselason:

Att rösta på något du inte spelat känns ju fel tycker jag.

Jo, jag är inne på det också. Samtidigt blir det konstigt att rösta på ett spel som man högst troligen vet är sämre än det man inte hunnit spela.... Tror jag skippar att rösta helt, det blir nog bäst.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jo, jag är inne på det också. Samtidigt blir det konstigt att rösta på ett spel som man högst troligen vet är sämre än det man inte hunnit spela.... Tror jag skippar att rösta helt, det blir nog bäst.

Ja gör det som känns rätt för dig.😊👍

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Jag saknar GearBlocks, Sledders och Transport&Logistic Simulator på listan.

Varför är inte WRC eller Forza Motorsport8 med på listan?

Noll intresse för dom spelen.
Mer intressant att nominera Baldurs gate 3 flera ggr om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Avstår att rösta. Har bara spelat fyra av de listade spelen tillräckligt för att kunna ge ett omdöme, och jag gillade inte riktigt något av dom.

Medlem
Skrivet av conthox:

"The Lord of the Rings: Gollum" : P

Haha såg det och tänkte "vilket troll har nominerat det?" Saknar väl bara Kong-spelet då?

Medlem

Orten är det bästa jag spelat i år. Då har jag dock inte hunnit spela Alan Wake 2 eller American Arcadia ännu.

Medlem

Phantom liberty av anledningen jäkligt kul 😀

Medlem

Starfield fick min röst. Dels för att det är det enda spelet som jag har släppts under 2023 som jag faktiskt köpt och spelat. Dels även för att det är ett väldigt bra och roligt spel.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Dead Space utan tvekan, fantastiskt ambitiös remake som hade varit ännu bättre utan de små aktivistiska woke-grejerna.

Medlem

Loggar in bara för att lägga min röst på Zelda.

123
Skriv svar