Konsolkriget avgjort – vinnaren!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sonys lösning kommer inte ens i närheten. De har begränsat hur den kan användas genom att göra den till en kontroll med begränsad möjlighet till anpassning i stället för fullt anpassningsbar. Access Controller har 4st 3.5mm portar, medan Adaptive Controller har 19st portar.

It's not a lake, it's an ocean

Jag håller i princip med om det mesta, och ändå har jag knappt använt min PS5 i år. Svårt att sätta fingret på det, men antalet exklusiva spel har väl inte direkt imponerat (de flesta har varit multiplattform och dessa spelar jag på Xbox). Sedan är förstås en annan förklaring Game Pass.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Dessa sista rundor var väldigt underliga på flera sätt. Rundan om varianter borde ju strykas då det knappt finns varianter, ska den vara med så vinner ju dock Xbox då dom faktiskt har varianter i nuläget.

Sedan Ui går ju verkligen inte att ha en kamp mellan, den kategorin är ju helt och hållet personlig och borde bli oavgjord den med.

Tillbehör är ju lite klurig den med, att psvr2 som kostar mera än ett ps5 räknas som ett positivt tillbehör, går ju verkligen att diskutera. Men att ens ha med portable när bägge konsolerna stödjer spel via telefon eller tex Steam deck gör ju den extremt onödig med.

Medlem

Xbox förlorade redan denna generation så fort dem tillkännagav series s.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Sedan Ui går ju verkligen inte att ha en kamp mellan, den kategorin är ju helt och hållet personlig och borde bli oavgjord den med.

Håller med, kampen om UI är OUTRAGEOUS!
Den har uppdaterats och förändras under åren, den Xbox har nu är inte alls samma som tidigare.

Medlem

Series S + gamepass är det bästa som hänt den här generationen😊

Avstängd

Finns tyvärr bara 2 hårdvarutillverkare. Sony å nintendo. Men dom gör väldigt bra spel.
Xbox å Microsoft hör till mobilspelmarknaden..
Tyvärr förstör dom riktigt bra gamedevs studios när dom köper upp dom å tvingar göra dom mobilspel.
Riktogt jävla sorgligt folk som spelar xbox å framförallt snubbar på gamepass...
Ni som gör det. Säg upp prenumerationen å spela på mobilen bara. Sluta slösa pengar på skit.

Medlem

Håller med i de flesta deltävlingar, men vissa förstår jag inte. PS som vinnare när det kommer till varianter? X-box kör endast digitala, med stöd för fysisk media samt olika prestationsnivåer till väldigt varierande priser. Det känns lite som att hylla Nvidia om de endast skulle släppa ett 5090 nästa generation eftersom de ”inte tummar på prestandan”

Medlem

Personligen tycker jag den här konsolgenerationen mellan Playstation och Xbox känts rätt tråkig när det gäller förstaparts spel.
Om man äger alla konsoler och en fet dator så kan man lugnt säga att någon av konsolerna får damm på sig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Håller med i de flesta deltävlingar, men vissa förstår jag inte. PS som vinnare när det kommer till varianter? X-box kör endast digitala, med stöd för fysisk media samt olika prestationsnivåer till väldigt varierande priser. Det känns lite som att hylla Nvidia om de endast skulle släppa ett 5090 nästa generation eftersom de ”inte tummar på prestandan”

...och ps5 får ju olika prestanda nivåer när de släpper Ps5 Pro...

Medlem
Skrivet av erson:

Xbox förlorade redan denna generation så fort dem tillkännagav series s.

Larian bevisade att det inte är fel på hårdvaran, utan utvecklarna. Patch 5 kom med prestandaförbättringar som framför allt märks av på lite sämre hårdvara, som bland annat Steam Deck. Varför? Tack vare Series S. Utvecklare som påstår att Series S håller tillbaka utvecklingen är inkompetenta.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Larian bevisade att det inte är fel på hårdvaran, utan utvecklarna.

Fick de till split-screen på Series S?

Medlem

Vad ni är tramsiga 😂 Det är du som konsument som bestämmer vilken konsol som är bäst. Vem f.. bryr sig om vad någon annan tycker om ens preferenser?
Diskussionerna är ju helt fantastiskt onödiga eftersom ingen kommer byta åsikt. Det verkar mer handla om att man känner ett behov av att försvara sitt inköp.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Vad ni är tramsiga 😂 Det är du som konsument som bestämmer vilken konsol som är bäst. Vem f.. bryr sig om vad någon annan tycker om ens preferenser?
Diskussionerna är ju helt fantastiskt onödiga eftersom ingen kommer byta åsikt. Det verkar mer handla om att man känner ett behov av att försvara sitt inköp.

Är det du Yoda? ❤️

Skrivet av ecHo!:

Vad ni är tramsiga 😂 Det är du som konsument som bestämmer vilken konsol som är bäst. Vem f.. bryr sig om vad någon annan tycker om ens preferenser?
Diskussionerna är ju helt fantastiskt onödiga eftersom ingen kommer byta åsikt. Det verkar mer handla om att man känner ett behov av att försvara sitt inköp.

Medlem
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Larian bevisade att det inte är fel på hårdvaran, utan utvecklarna.

Som Microsoft bevisade med split screen coop
i halo.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är en genomgång av vad konsolerna har att erbjuda, och tävling/krig gör det till roligare läsning. Det är tanken. Sen är givetivs spelutbudet enormt viktigt, men inte det enda.

Ja, spelutbudet är extremt viktigt! Har en konsol inget spelutbud som tilltalar så köper man ju inte den konsolen. Inte jag i alla fall.
Det är därför jag endast köpt Nintendo sedan Playstation 3 eftersom inget har tilltalat mig på de andra konsolerna.

Men, hade jag haft råd så hade jag köpt Xbox Series X nu när både Metal Gear Solid Delta och GTA VI är på väg. Sen har ju Xbox bakåtkompatibilitet som jag gillar samt Game Pass som låter intressant. Är ju väldigt intresserad att köpa Fable spelen och Sony har inget exklusivt som tilltalar mig.
Tyvärr är jag fattigare nu än vad jag var förut. Är fortfarande arbetslös men allt har ju blivit dyrare, så nu har jag verkligen inte råd att införskaffa någon ny konsol, utan får nöja mig med det som jag har.

Medlem

Jäklar vad folk gnäller på xbox.
Förra generationen körde ja ps4 köpte xbox x denna.
Känner inte att ja på nåt vis gjort ett dåligt val.

Medlem

Tror detta var den sämsta artikeln jag har läst sen jag skapade min konto på Fz.
Men men, man kan inte hålla med om allt.

Medlem

Jag skulle aldrig påstå att Xbox har bättre lagring, det är betydligt mycket mer prisvänligt och användarvänligt att skaffa en 2tb disk till ps5an

Medlem

Många rätt skeva och subjektiva saker på den där listan

Gö' om Gö' rätt, kasta skitet i en flod och kanske inte ta upp det igen

Finns ingen vinnare om man inte kan göra ett objektivt test


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Game Pass > ALL

Medlem

Fz.
-There is a can of worms!
Fz again.
-Lets open it!

Men som ägare av båda dessa "giganter" så håller jag med er till fullo.
Skulle personligen hålla Switch högre än series X dock.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Herregud vad tårar och skadade känslor det fanns här inne...

Jag tycker att det var helt rätt att kora PS5 till vinnare, visst kan man diskutera vissa saker där poängen hamnade hos Sony när de kanske skulle hamnat hos Microsoft men det hade nog inte gjort någon skillnad i slutändan ändå.

Jag har båda konsolerna och har tidigare gillat Xbox mycket, men nu? Series X bara står och samlar damm då det aldrig kommer något som är värt att spela där, än värre är hur man gång på gång försöker kränga på en deras gamepass...En jättefin tjänst för många, men också väldigt mycket av spelvärldens egna Lidl....Det är billigt och ibland hittar du lite fina saker, men väldigt mycket är bara utfyllnad och av usel kvalité. Jag saknar verkligen också att de istället för att bara köpa på sig massor av diverse studios faktiskt gör något med sina egna gamla stöttepelare som Gears eller Halo....Det finns ju en historia och fans där, gör något med det!

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

Många rätt skeva och subjektiva saker på den där listan

Gö' om Gö' rätt, kasta skitet i en flod och kanske inte ta upp det igen

Finns ingen vinnare om man inte kan göra ett objektivt test

Det behövs både fakta och åsikter för att kunna säga nåt om hur bra konsolerna är. Ett rent objektivt test skulle handla om t.ex. storlek, vikt, antal spel, klockfrekvens och lagringsstorlek, men att kora en vinnare utifrån det säger lite, om något alls, om hur bra eller köpvärd konsolen är. Det går ju inte att säga nåt om vilka spel som är bäst, hur handkontrollerna känns, med mera.


signatur
Medlem

Finns ingen jäkla vinnare den som man gillar är den man gillar. Sååååjävlassäämssstfzzzz

Redaktör
Skrivet av Tassel:

Fz.
-There is a can of worms!
Fz again.
-Lets open it!

Men som ägare av båda dessa "giganter" så håller jag med er till fullo.
Skulle personligen hålla Switch högre än series X dock.

De flesta kan ta en artikel som jämför två underhållningsmaskiner utan att läsa ordet "krig" i rubriken bokstavligt. Vi måste ju få ha och dela med oss av åsikter, annars blir världen bra jäkla tråkig.


signatur
Medlem

Helt oförstående till massa punkter.

exklusiva titlar , är inte det personlig pref eller? ser inget som PS har exklusive som intresserar mej.
Lagring helt ointressant. beror på om du har 100 spel på HD eller 1 själv har jag 4st.

märklig artikel generellt, jag tror du är en PS NERD

Medlem

Fick inte Nintendo vara med? Inte ens lite på ena flanken? 😥

Skriv svar