GTA VI avtäckt – trailer släppt!

Medlem

Tycker det ser sjukt läckert ut och galet mycket karaktär. Många människor i hög kvalitet på skärm, lite gangsta, lite Bonnie & Clyde, Karen, twerking, hype. Får jag bomba flera sociala mediersidor den här gången? :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Såg ganska gammalt ut. Typ som 5:an. Och så släpps det inte till pc. Men det gör inget för det finns mycket roligare en gta spelen till pc. Plus att leka brud är inte min grej.

Vattnet och håret på karaktärernas huvuden i spelet beter sig mer verklighetstroget än i gta 5 plus att grafiken och detaljrikedomen är mycket bättre.

Medlem

Stor skillnad mot 5:an. Hype! 😎

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/_9WXUmbneZ4

Bra detaljstudie! Blir till att se upp för hajar i havet t.ex.

Älskar dessa typer av detaljer, man hittar alltid något nytt i varje scen! Rockstar är på en helt annan nivå jämfört med andra när det kommer till detaljer på deras storskaliga spel. Har sett smådetaljer på många andra bilder från trailern, där man tänker att de inte ens hade behövt göra det, men la ändå till det. Undrar hur stor kartan blir med tanke på avstånden i trailern...tänker främst på vägen till Key West.

Brukar aldrig längre bli hypad, men är det något spel jag köper dag 1, så är det fan detta. 😁

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Såg ganska gammalt ut. Typ som 5:an. Och så släpps det inte till pc. Men det gör inget för det finns mycket roligare en gta spelen till pc. Plus att leka brud är inte min grej.

Ser bättre ut än Jedi Shitshow som ska vara ett PS5-spel, det såg ut som ett PS3-spel ibland, och dyraste jag köpt (800:-)

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har en konstig relation till GTA. Har bara köpt 5an och varje gång blir det likadant. Jag ser någon spela det, blir sugen på att spela. Installerar det, loggar in, springer eller kör runt och tycker miljöerna är riktigt bra gjorda. Men sedan infinner sig en "men vad nu då"-känsla. Jag kommer liksom inte igång, utan det stannar vid lite sightseeing och sedan loggar jag ut. Spelet blir orört på disken ett par veckor tills jag avinstallerar det ingen...

Varje trailer/teaser/whatever som dom släpper om 6an så är det ett antal personer som blir sugna på att installera 5an eller Online, kanske till och med säljer nya exemplar till de som antingen inte hade eller har tappat bort sina.

Samma anledning till att dom släpper till konsoler först. Dom som inte kan hålla sig till PC-versionen med högre FPS, moddar osv kommer köpa konsolversionen först och sedan PC-versionen och vips, 2 ex sålda till samma person.

(Jävla skit rent ut sagt, men så länge folks betalar så är det vad det är.)

Prova någon av de äldre spelen i i serien. Framförallt Vice City. Det är enligt mig och många andra en av de bästa spelen som har gjorts i den genren.

De äldre spelen var mer lättsamma i sin natur, mer komiska och överdrivna karikatyrer som man möter. Får nog erkänna att satiren gick mig förbi första gången jag såg GTA VI trailern. Inser att satir och verklighet är kusligt lika år 2023.

Medlem

Varför ens visa när det säkert är julen 2025 det kommer.

Ja det såg ut precis som, GTA.
Inga konstigheter

Medlem

76 miljoner visningar på 18 h får nog Rockstar vara nöjda med.
Själv har jag tappat intresset för serien.
Köpte femman för ett antal år sedan men har inte ens startat spelet.
Tror jag åtminstone hade det installerat en period. =P


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Kolla hår fysiken! Om det kommer vara så när man spelar så är de jävla imponerande.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Eftersom detta företag är så pass stort som det är så kommer den allt för vanliga kundfientligheten.
Tänk alla studios, stora och små, som släppt 60fps patch till sina spel denna generation.
Men inte RDR2, finns så klart en girig plan bakom det, desamma med vilka format spelet släpps till.
Tänk på GTA Trilogy och nu senast första Red Dead. Dessa gamla spel släpptes i uselt skick och/eller med för hög prislapp.

Vi fick inga expansioner till singel player GTA 5.
De har mjölkat serien i 10 år utan att släppa något nytt och nu dröjer det ytterligare några år innan de nya kommer.

När dollar betyder mer än kunder så får vi denna typ av företag, smuts.

Vill inte försvara stora företag. Men tänk också att man måste ha in en hel del kosing för att sysselsätta 1000 pers(?) i 10 år för ett spel.

Medlem

Första GTA med co-op i kampanjen

Medlem
Skrivet av Barak:

76 miljoner visningar på 18 h får nog Rockstar vara nöjda med.
Själv har jag tappat intresset för serien.
Köpte femman för ett antal år sedan men har inte ens startat spelet.
Tror jag åtminstone hade det installerat en period. =P

Du har nog inte tappat intresset för spelet. Utan du har nog tappat intresset för ALLA spel.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/_9WXUmbneZ4

Bra detaljstudie! Blir till att se upp för hajar i havet t.ex.

Bra länk!!!

Denna borde täppa till truten på de blinda mupparna som inte var imponerad av trailern. Är man fortfarande inte imponerad efter att sett denna är jag ledsen , då förstår du dig helt enkelt inte på spelutveckling och hur långt fram vi ligger med saker och ting.
Då får man helt enkelt bara fortsätta runka till sina pixliga indie titlar.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Älskar dessa typer av detaljer, man hittar alltid något nytt i varje scen! Rockstar är på en helt annan nivå jämfört med andra när det kommer till detaljer på deras storskaliga spel. Har sett smådetaljer på många andra bilder från trailern, där man tänker att de inte ens hade behövt göra det, men la ändå till det. Undrar hur stor kartan blir med tanke på avstånden i trailern...tänker främst på vägen till Key West.

Brukar aldrig längre bli hypad, men är det något spel jag köper dag 1, så är det fan detta. 😁

Det sägs ju bli en stor stad, förort och sen utkanterna och naturen så det verkar ju onekligen bli historiskt stort! Och ändå har de alla dessa detaljer överallt som bara överväldigar en Jo, det blir en förhandsbokning på denna och förhoppningsvis nattöppet sen.

Skrivet av John7612:

Bra länk!!!

Denna borde täppa till truten på de blinda mupparna som inte var imponerad av trailern. Är man fortfarande inte imponerad efter att sett denna är jag ledsen , då förstår du dig helt enkelt inte på spelutveckling och hur långt fram vi ligger med saker och ting.
Då får man helt enkelt bara fortsätta runka till sina pixliga indie titlar.

Haha! Verkligen! Det var sjukt mycket jag inte såg eller tänkte på som de tog upp i klippet som bara ökade peppen ännu mer. Men det är väl inte för alla helt enkelt. Synd för dem

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det sägs ju bli en stor stad, förort och sen utkanterna och naturen så det verkar ju onekligen bli historiskt stort! Och ändå har de alla dessa detaljer överallt som bara överväldigar en Jo, det blir en förhandsbokning på denna och förhoppningsvis nattöppet sen.

Haha! Verkligen! Det var sjukt mycket jag inte såg eller tänkte på som de tog upp i klippet som bara ökade peppen ännu mer. Men det är väl inte för alla helt enkelt. Synd för dem

Om ryktena stämmer, så ska det finnas två andra städer, Tampa och Orlando, och fyra andra mindre städer/kommuner likt Key West. Jag hoppas ryktena stämmer, då jag älskar att göra långa roadtrips i öppna spel 🙏

Medlem

Så trailern har setts lika mycket nu som 12 år gammal gta 5 trailern... Sisådär 440 tusen % snabbare bara? 🤯

Medlem

Riktig mellanmjölk till trailer. Blev inte särskilt hypad av det här, inte för att jag var det ens till att börja med. Snyggt men än så länge inget annat. Inget som direkt fick en att ramla av stolen precis, sist var väl när Crysis visades upp första gången.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har en konstig relation till GTA. Har bara köpt 5an och varje gång blir det likadant. Jag ser någon spela det, blir sugen på att spela. Installerar det, loggar in, springer eller kör runt och tycker miljöerna är riktigt bra gjorda. Men sedan infinner sig en "men vad nu då"-känsla. Jag kommer liksom inte igång, utan det stannar vid lite sightseeing och sedan loggar jag ut. Spelet blir orört på disken ett par veckor tills jag avinstallerar det ingen...

GTA är alltid lite överskattat, även RDR2 i mitt tycke, Rockstar gör välgjorda spel men själva game-play och uppdrag kan andra spel vara bättre på.

Medlem

Folk som säger att det är för likt GTA V har nog inte spelat det på länge och är nog allmänt bara haters.
Otroligt hopp i detaljrikedom!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/_9WXUmbneZ4

Bra detaljstudie! Blir till att se upp för hajar i havet t.ex.

riktigt fin video! enormt med detaljer man missade!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Om ryktena stämmer, så ska det finnas två andra städer, Tampa och Orlando, och fyra andra mindre städer/kommuner likt Key West. Jag hoppas ryktena stämmer, då jag älskar att göra långa roadtrips i öppna spel 🙏

Låter ju galet stort! Men ja, hoppas innerligen det stämmer så en riktigt får göra ordentliga roadtrips! Kommer bli episkt!

Medlem

Jag tror för oss som sitter på en PS5:a som vi inte använder mycket över huvud taget så är det bäst att sälja den medan man kan få något för den, och sen köpa en PS5 Pro för att spela GTA6 på när det väl släpps.

Medlem

Såg trailern för första gången igår bitti, småtrött vid 05-tiden på väg jobbet, på min lilla mobilskärm. Och det jag såg var så underbart GTA som det bara kunde bli. När jag kom hem kickade jag trailern i 4K-upplösning på TV:n och blev helt golvad.

Förstår inte kritiken. Det ser helt AAA+ ut rakt igenom för vad det är. Grafiken kanske inte är den snyggaste Unreal Engine 5-grafiken, men det är snyggt för att vara ett så enormt spel där det kommer finnas så oerhört mycket att göra utomhus och i många inomhusmiljöer.

Det blir ett absolut dag 1-köp för mig. Lyckas jag inte haffa det fysiskt från min lokala Webhall köper jag det digitalt. Mitt mest efterlängtade spel just nu efter Final Fantasy VII Rebirth och Resident Evil Ix... vad det nu kommer heta.

Inaktiv

Insett att spel fanatiker är värre och mer fanatiska än någon annan jämförelse. Att klaga (ironiskt att de själva klagar på andra) på att folk har synpunkter på en trailer eller spel är patetiskt. Som att de tar det personligt för att man inte gillar ett spel lika mycket som dem.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag tror för oss som sitter på en PS5:a som vi inte använder mycket över huvud taget så är det bäst att sälja den medan man kan få något för den, och sen köpa en PS5 Pro för att spela GTA6 på när det väl släpps.

Jag fick äntligen tag på en PS5, så jag säljer hellre min själ.

Medlem
Skrivet av janssonn:

Om spelet kommer det i slutet av 2025 så släpps det till konsoler som är 5 år gamla... Får hoppas för alla bästa att det kommer nya konsoler innan dess.

GTA 5 släpptes till ännu äldre konsoler när det kom 2013, PS3 kom 2006 och Xbox 360 kom 2005.

Jag tror många ser GTA 5 som ett spel från förra generationen konsoler fast det i själva verket faktiskt kom en generation tidigare.

Det positiva med att konsolen funnits ett tag är väl att dom haft längre tid på sig att lära sig hårdvaran och kunnat optimera spelet efter det.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Insett att spel fanatiker är värre och mer fanatiska än någon annan jämförelse. Att klaga (ironiskt att de själva klagar på andra) på att folk har synpunkter på en trailer eller spel är patetiskt. Som att de tar det personligt för att man inte gillar ett spel lika mycket som dem.

Sen köper de spelet innan det är släppt för att försäkra utvecklarna om att de får pengar oavsett hur slappt de kodat det.

Preorder = förrädare.

Medlem

DF grottar ned sig i det tekniska kring trailern!

Medlem
Skrivet av Guld:

Du har nog inte tappat intresset för spelet. Utan du har nog tappat intresset för ALLA spel.

Nja riktigt så illa är det inte. =P
Jag tappade intresset för serien efter trean så jag föll av ganska tidigt.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Såg ganska gammalt ut. Typ som 5:an. Och så släpps det inte till pc. Men det gör inget för det finns mycket roligare en gta spelen till pc. Plus att leka brud är inte min grej.

https://www.youtube.com/watch?v=TB0qwRrwHnA

Om du inte ser skillnad mellan spelen på denna video bör du nog kolla upp synen

Skriv svar