GTA VI avtäckt – trailer släppt!

Skrivet av janssonn:

Om spelet kommer det i slutet av 2025 så släpps det till konsoler som är 5 år gamla... Får hoppas för alla bästa att det kommer nya konsoler innan dess.

Nu har de ju sagt PS5 och Xbox Series X|S så det är fastställt att det ska rulla på dessa.
Skulle det mot förmodan komma en upphottad version av konsolerna, så spelar det ingen större roll för det skulle framför allt göras för de gamla konsolerna och kanske släppas i en upphottad version för nya + PC längre fram 2026-2027.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Trailern behövde mer gangsters och mindre av.... ja, dagens värld
Soyboy gangsters låter inte så attraktivt
Lite som Saints Row försökte i senaste spelet och det blev ju en ren jäkla soppa när dom försökte köra PK

Skrivet av Kyrre:

Jag kan förstå att folk inte gillar trailern men dom har verkligen lyckats fånga dagens USA i en kort teaser. Sociala medier, twerkandet, gangsterrapparna etc.

Det är ju det som är GTA för mig och så som det varit länge.
Vill jag ha något annat finns Mafia serien.

Satir, narr, meme av dagens värld är halva upplevelsen.

Medlem

Ptja, det ser ut som ett GTA.

Fick ingen direkt wow-känsla, men då har jag aldrig heller varit ett stort fan av GTA(förutom GTA 1 och 2).

Lär nog testa det när det släpps till PC, gissningsvis 2026.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Sociala medier känns så tråkigt. Fin film för övrigt, ser fint ut.

Medlem
Skrivet av Mover:

Grym trailer, alla detaljerna och allt är ingame. Synd att det är antagligen tvår år kvar om det blir till slutet av -25.

Var en rapport om att Rockstar räknar med något stort i nästa "räkenskapsår", alltså senast April 2025 tror jag det blir i så fall.

Skrivet av janssonn:

Om spelet kommer det i slutet av 2025 så släpps det till konsoler som är 5 år gamla... Får hoppas för alla bästa att det kommer nya konsoler innan dess.

Yes, men det har knappt kommit några exklusiva current gen spel(som är optimerade för generationen) än så länge och PS5 Pro släpps förmodligen nästa höst.
Rykten verkar peka på nästa Xbox 2027 också, så det är ganska nära.

Att ha nuvarande konsolers prestanda minimum krav skulle vara väldigt högt för ett PC nu. Det säljs till och med GTX1650 till "spelpc" upp till runt 10000Kr😓

Medlem

Som trailer betraktat var det kanske liiiite av ett antiklimax. Känns inte superspännande berättat.

Men det ser ut och andas GTA och peppen är såklart stark nu. Ska bli kul när man får höra lite mer om gameplay (om typ ett år).

Medlem
Skrivet av 9-11:

Ett spel för gen z. Man är för gammal.

Fick exakt samma tanke! Men men, det lär vara kul ändå. Tycker både GTA IV och V var rejäla besvikelser.

Gillade PS2-erans mer komiska ton. Gamla Vice City är min favorit av alla spel i serien, så det är kul att få återvända dit!

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Jag kan förstå att folk inte gillar trailern men dom har verkligen lyckats fånga dagens USA i en kort teaser. Sociala medier, twerkandet, gangsterrapparna etc.

De brukar sätta satiren bra.

Medlem

Jag tycker faktiskt inte det ser så himla lockande ut alls. Har spelat alla tidigare GTA, ofta med stor glädje. Men känns i stort sett som samma recept som GTA V. Jag hade önskat något nytt/annorlunda som knyter ann till dom äldre spelen, något som inte utspelar sig i nutid utan, 40, 50, 60, eller 70tal och som fokuserar mer på maffia framför random småkriminella. En ny Tommy Vercetti liksom. Kanske dags att sluta lägga tid på GTA.

Istället för massa gangster-rappare, twerkande och allmänt trams kring sociala medier.

Jag tillhör nog inte målgruppen heller, detta är väl specifikt inriktat på den nya tiktok-generationen.

30 fps är ingen höjdare heller. Försökte spela Mafia (remaken) på PS5, det var helt ospelbart på 30fps.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

GTA 6 ser ut att vara bättre än GTA 5. Dåligt av Rockstar att inte släppa till pc samtidigt som till konsoler. Många släpper aaa spel till konsol och pc samtidigt, det kan även Rockstar men vill inte.

De vill nog sälja spelet flera gånger.
Rockstar har nog räknat ut att de tjänar bäst på att göra så som dom gör.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Fick exakt samma tanke! Men men, det lär vara kul ändå. Tycker både GTA IV och V var rejäla besvikelser.

Gillade PS2-erans mer komiska ton. Gamla Vice City är min favorit av alla spel i serien, så det är kul att få återvända dit!

Jag spelade nyligen igenom femman igen, och uppskattade det mer nu. Gillar fyran, men föredrar också PS2-erans Vice City och San Andreas. Jag hade hellre sett ett nytt spel i den stilen, allt måste inte vara så realistiskt. Det är ju spel, inte film.

Medlem

Är super pepp, blev ännu mera taggad nu... Då får man väl börja spara till en konsol då! För jag orkar inte vänta på PC versionen. Men 2025 kanske MS äger Rockstar och släpper det gratis på GamePass så jag kan spela det via Cloud!

Medlem

Det ska vara nån ny vatten renderings teknik som får vattnet att bete sig mer verklighetstroget i spelet.
Så ja det kommer bli en enorm skillnad jämfört mot Gta 5 grafiskt när det gäller vattnet.
Meeeen såklart även inom alla andra områden med kommer grafiken säkerligen vara mycket bättre än gta 5.

rug
Medlem

Men... men... det är ju bara 2023 😢

Medlem
Skrivet av rug:

Men... men... det är ju bara 2023 😢

Det är ju inte långt kvar av detta år vet du? Det är 5 december nu.

Medlem
Skrivet av rug:

Men... men... det är ju bara 2023 😢

Inte länge till!

Medlem

Meh hade hoppats på ett 80 tals Miami. Blir nog ett köp antingen Xbox eller PS5, inte bestämt mig ännu vilken konsol jag kommer köpa detta till och införskaffa mig ett.

Medlem

Bra detaljstudie! Blir till att se upp för hajar i havet t.ex.

Medlem
Skrivet av rug:

Men... men... det är ju bara 2023 😢

Med tanke på hur bra trailern ser ut idag 2023, tänk då hur snyggt det kommer se ut när det släpps 2025, och 2026 på PC lär det vara ännu finare. Sen om nu PS6 och Xbox Y släpps 2027-2028 lär grafiken på GTA6 se dunderbra ut.

Kanske sitter man på ett RTX 6090 grafikkort då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag har en konstig relation till GTA. Har bara köpt 5an och varje gång blir det likadant. Jag ser någon spela det, blir sugen på att spela. Installerar det, loggar in, springer eller kör runt och tycker miljöerna är riktigt bra gjorda. Men sedan infinner sig en "men vad nu då"-känsla. Jag kommer liksom inte igång, utan det stannar vid lite sightseeing och sedan loggar jag ut. Spelet blir orört på disken ett par veckor tills jag avinstallerar det ingen...

Skrivet av SWEBarb:

Men gud va trist, release 2025... då gissar jag sommaren tidigast då betydet det pc versionen tidigast 2026... förstår inte varför visa trailer när spelet ligger 2 år bort.....

Varje trailer/teaser/whatever som dom släpper om 6an så är det ett antal personer som blir sugna på att installera 5an eller Online, kanske till och med säljer nya exemplar till de som antingen inte hade eller har tappat bort sina.

Samma anledning till att dom släpper till konsoler först. Dom som inte kan hålla sig till PC-versionen med högre FPS, moddar osv kommer köpa konsolversionen först och sedan PC-versionen och vips, 2 ex sålda till samma person.

(Jävla skit rent ut sagt, men så länge folks betalar så är det vad det är.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Jag skriver så sällan här så ibland kan jag få tycka till. Det är inget emot GTA eller Rockstar. Men de hajpar trailern i flera veckor och det man får se är inte särskilt mycket mer värdefullt än att läsa en text. Vi förtjänade lite gameplay och om det inte är möjligt så en köttigare teaser iallafall. Annars är det ingrt att teasa om.

Fast det där är ju inte sant.

Rockstar har inte hajpat den här trailern i flera veckor, det är olika fans och spelsidor som hajpat. Det är folk som läckt som hajpat.

Tittar vi på Rockstars twitter t ex så har de totalt 4 inlägg om trailern, där ett av dem är "Trailern har tyvärr läckt, se gärna vår riktiga trailer här". Det äldsta inlägget är tre dagar gammal och konstaterar bara att de ska släppa en trailer till ett nytt spel idag.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag tycker faktiskt inte det ser så himla lockande ut alls. Har spelat alla tidigare GTA, ofta med stor glädje. Men känns i stort sett som samma recept som GTA V. Jag hade önskat något nytt/annorlunda som knyter ann till dom äldre spelen, något som inte utspelar sig i nutid utan, 40, 50, 60, eller 70tal och som fokuserar mer på maffia framför random småkriminella. En ny Tommy Vercetti liksom. Kanske dags att sluta lägga tid på GTA.

Istället för massa gangster-rappare, twerkande och allmänt trams kring sociala medier.

Jag tillhör nog inte målgruppen heller, detta är väl specifikt inriktat på den nya tiktok-generationen.

30 fps är ingen höjdare heller. Försökte spela Mafia (remaken) på PS5, det var helt ospelbart på 30fps.

GTA är inte det spelet du vill ha. Kan tipsa om Mafia serien istället.

Medlem

Börjar bli dags att spela igenom fyran.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/_9WXUmbneZ4

Bra detaljstudie! Blir till att se upp för hajar i havet t.ex.

Riktigt bra klipp

Medlem

Release typ december 2025 😂


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Skribent
Skrivet av Morricone:

Release typ december 2025 😂

Deras mål enligt affärsplanen är fiscal year. Dvs, innan 1 april 2025 om jag tolkar det korrekt. Men risken är väl att det blir försenat och har du har rätt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Kommer inte till PC 2025? Nej. Det är ju inte sjysst! Såg hur bra ut somhelst.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Jag vill inte vara dryg men varför är det så många som är besvikna på att spelet inte kommer till PC? Rockstar har alltid kört såhär sedan GTA3?

Medlem

Såg ganska gammalt ut. Typ som 5:an. Och så släpps det inte till pc. Men det gör inget för det finns mycket roligare en gta spelen till pc. Plus att leka brud är inte min grej.

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Fast det där är ju inte sant.

Rockstar har inte hajpat den här trailern i flera veckor, det är olika fans och spelsidor som hajpat. Det är folk som läckt som hajpat.

Tittar vi på Rockstars twitter t ex så har de totalt 4 inlägg om trailern, där ett av dem är "Trailern har tyvärr läckt, se gärna vår riktiga trailer här". Det äldsta inlägget är tre dagar gammal och konstaterar bara att de ska släppa en trailer till ett nytt spel idag.

Ok sant. Det var väl läckor som gjorde att detta hajpades. Eller när gick Rockstar ut med att de skulle släppa trailer? Skittråkig var den iallafall

Skriv svar