Senaste spelet du klarade?

Medlem

Control - 4/5

Har legat i backloggen sedan 2020 så det känns väldigt skönt att man äntligen kan bocka av den från listan.

Medlem

Evil West och Ravenlok i helgen. Ravenlok blev en 1000/1000. Fick dock kolla upp alla figurer, visste inte ens hur man plockade upp dom först 😑

Medlem

The Evil Whithin 2 Vilken pärla det var, riktigt bra

Medlem

Killer Frequency var spelet jag senast spelade ut. Rekommenderas starkt! Skönt med ett spel som inte är för långt nån gång, väldigt mysig känsla i spelet.

Just nu håller jag på att spela Lords Of The Fallen, men lär ta sin lilla tid att spela ut det. Speciellt när Spider-Man 2, Alan Wake 2 och det nya SuperMario släpps. Ufc 5 kommer vara med på ett hörn också 😮‍💨

Medlem

Cyberpunk. 3/5.

Grafik etc. 5/5
Story 2/5 - Segt och bytte spår hela tiden. Jag föll aldrig för någon karaktär och fick nog det sämsta slutet. Visste aldrig vem jag skulle lita på förutom mig själv.

Medlem

Bully: Scholarship edition
2/5

Spelade det aldrig när det kom men kanske hade varit bättre då.
Känns väldigt föråldrat med massvis med tråkiga uppdrag som är väldigt lika: massa fetch quests eller helt enkelt åk till punkt A, sen B, sen A igen..
De olika klasserna var nog spelets ljuspunkt men annars klart ovärt

// Blev rätt förvånad att man i ett uppdrag hjälper en lärare att droga ner en annan lärare så att hon kan våldta honom sen - tveksam om Rockstar hade vågat lägga in ett sånt uppdrag nu

Medlem

Sekiro
Har haft spelet på paus i över ett år efter att ha fastnat på bossen Lady Butterfly. Började spela det igen och har nu spelat klart alla From Softwares Soulsborne spel. Rankar Sekiro väldigt högt, rent spelmekaniskt så är det 10 av 10 för mig. Underbart med parrering och kontringar man gör i striderna. Att du kan ta din karaktär vertikalt upp och ner för alla nivåer på kartan skapar en naturlig nyfikenhet att ta mig an fiender och att upptäcka världen. Betoningen av att använda stealth gillade jag väldigt mycket.

Svårt att sätta betyg i nuläget. Preliminärt 9 av 10. En av de bästa Soulsborne spelen jag har tagit mig igenom. Kan bli 10 av 10 vid en till genomspelning.

Resident Evil 4 Remake:
En av de bästa remake-spelen jag har lirat. Behåller det som var bra med originalet och lägger till en del "quality of life" uppdateringar. Re4 är trots detta inte en av mina favoriter i Resident Evil serien. Tycker mer om RE spelen som fokuserar mer på skräck (RE 1, 2, och 7) än de som är action-orienterade. Ger dock den här remaken 8 av 10.

Medlem

Lies of P. Klarade det tre ggr för att se alla slut och ta platinum. Fantastiskt roligt spel.

Medlem

Bioshock infinite Switch
Snyggt, stämningsfullt och överraskande. Bra story, roliga mekaniker och varierande uppdrag. Körde det för länge sedan på Xbox360 men det var roligt att spela om. Riktigt bra spel! Gör sig bäst handhållet enligt mig
4/5

Medlem

Titanfall 2 kampanjen, faktiskt bra och håller verkligen fortfarande än idag. Visst man märkers lite på grafiken att det är ett något äldre spel men inte så att det stör. Wave läget är riktigt kul också, rekommenderas.

Medlem

Assassin's Creed Odyssey, blev lite långrandigt på slutet, men inte så illa som jag tycker den allmänna uppfattningen låtit.

Medlem

Cocoon
Samma skapare som bakom Limbo och Inside men inte likt alls. Trevligt pusselspel men världar i världar i världar. Blev lite snurrigt ibland men kul och lite lagomt svårt.
4/5

Medlem

Spider-Man 2, nyss.
Betyg: Svag 4/5.
För mycket ändringar i canon lore för att passa deras version + annat smått störande. Spelmekaniskt var det jättebra. Storyn lämnade en hel del att önska i andra akten.


signatur

I drank what?

Medlem

Blev klar med AC Mirage igår och det var väl okej varken mer eller mindre. Tyckte berättelsen var ganska så grund och det kändes aldrig som att man riktigt fick någon känsla för karaktärerna, plus att Basim kändes rent seg när det kommer till parkouren osv. Svag 3/5?.

Medlem

Alan Wake 2

Fantastisk grafik, ljud, musik, atmosfär och presentation, man känner att det lagts ner själ i detta spel. Gameplay var typiskt survival-horror, stundtals lite klumpigt som förmodligen var ett medvetet val, men det var helt klart bättre i variation än första Alan Wake. Hur man hoppade mellan Saga och Alan tyckte jag var välgjort.

Huvudstoryn överlag var riktigt mysigt mystisk och alla kopplingar till Control var kul. Hur storyn slutar, ja, låt oss säga att DLC eller uppföljare kan behövas.

Manus och hur karaktärerna var skrivna var stundtals sisådär. Saga var helt OK, men hon kändes lite tråkig. Hon hade behövt mer djup och karaktärsutveckling enligt mig. Det var en del moment som skulle behöva "show, don't tell".

Var inte överförtjust hur man försökte porträttera Alan Wakes karaktär mot slutet heller.

Manuset varierade som sagt i kvalité, överlag var mycket välskrivet, intressant och bra, men sen kändes en del som om det vore skrivet av ett gäng fjortisar. Är inte direkt förvånad då man tydligen hyrt in företaget "Sweet Baby Inc" att jobba med "character arc, voice, and sensitivity reading", skippa det skräpet till kommande titlar snälla Remedy, tack. Det var en del som kändes så jäkla malplacerat, klyschigt och fjantigt.

Betyg: 4/5. Var ett perfekt spel i höstrusket, nu får man invänta DLC. Hoppas vi får mer svar, snarare än fler frågor med dom.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Lords of the Fallen - PC.

Betyg: 3/5 - Potentialen finns där, men det når inte hela vägen. Dumma, frustrerande designbeslut, känns stundtals opolerat och bossar som inte levererar drar ned betyget för mig.

Skulle jag rekommendera ett "Souls"-like mellan detta och Lies of P så är det utan tvekan det sistnämnda.

Men jag ser fram emot mer från studion och hoppas dom polerar och tänker till lite extra inför deras nästa spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mario Kart 8 Deluxe till Switch, på nytt nu när alla Booster Course Pass-cuper har lagts till.

Medlem

Dead space 3 på pc, får 3/5!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Releasehästryttare

The last faith 7/10

Bra men inte bäst, en 2d kopia på Bloodborne kunde varit sämre, men buggar och ui saker stör man sig på och man låser upp dubbel hopp alldeles för sent i kampanjen så av de 20 timmar spelet tog att klara så hade jag bara dubbel hopp de sista två timmarna.

Sen så hade jag samma vapen man startade spelet med genom till slutet då jag spelade dex build, kör man en str build i stället så har man ett par vapen att välja mellan.

Medlem

Assassins Creed valhalla, 188timmar tog det.

Kör igenom all mainstory och plockat allt på kartan i alla zoner utom 3. Finns det ens ett slut på spelet??? det dök aldrig upp någon text som rullade etc det stog bara någon liten svart ruta med något i stil med "grattis nu har du klarat storyn men det finns mer att upptäcka i spelet".

Jag har bara grundspelet inget DLC

Medlem

Control

Legat i backloggen sen det var gratis på Epic. Lagom långt, intressant story, lagom svårt och bra nivå på kontrollerna för någon som inte spelar den typen av shooters/plattforms spel så ofta.

Medlem

Kanske lite av en "fuskis" men lirar om Mass Effect Legendary Edition och senaste spelet jag klarade där blir då Mass Effect 1, om man nu får se det som "samma spel". Vet att det gjorts om lite från originalet med lite uppdaterat UI och så men jag tänker, utan större belägg för det, behandla det som ME1 ändå. Mest för att jag faktiskt aldrig lirade ME1, utan började med tvåan och körde sedan trean. (Originalspelet släpptes ju till X360 vilket jag inte hade, och sedan när det väl kom till PS3 så hoppade jag över den versionen och gick rakt på 2an istället.)

Det är bra jävla klassskillnad på ME och ME2. Jag har nämnt i många andra trådar att det finns ett problem i att funktionen blir viktigare än kvaliteten i utförandet, och det är något som jag tycker är rätt uppenbart att många av de "tidiga" 3D spelen lider av.

Allt är stort, tomt och det tar en jävla massa tid att röra sig runt allt. Det blir så tydligt att de hade en vision om det här gigantiska universumet men hade verkligen inte processorkraften att faktiskt bygga det universumet och då blev det stort och tomt istället.

Då är ju ME2 betydligt bättre, på liknande hårdvara där t ex "The Citadel" har en betydligt mindre spelbar zon, men som faktiskt är fylld med varelser och gör ett mycket bättre jobb med att övertyga mig om att det här faktiskt är galaxens politiska centrum.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Deliver us Mars. Väldigt överraskad på hur kul och snyggt spelet är för att vara ett indiespel.

Releasehästryttare

Körde igenom The last faith igen med en Str build, spelet blev jätte lätt, oneshottade de flesta bossarna och områden som jag hade problem med första rundan va hur lätta som helst på grund av att man gör så mycket mer skada och har dubbel range med vapnet..

Medlem

American Arcadia 5/5
Spelar sällan klart spel till slutet men det här spelet ville jag aldrig skulle ta slut. Har abstianens trots att det gick relativt snabbt att spela igenom, längden var väl helt lagom egentligen.

Medlem

Spelade klart Horizon forbidden West dlc:t burning shores igår.

Ganska skönt att det inte var så långt, kul berättelse och ett gameplay som passar mig väldigt bra.
Hade läst att sistat bossfighten skulle vara något alldeles speciellt så blev lite besviken även om det var coolt.

Antingen 3 eller 4 av 5 i betyg

Medlem

Samlade kraft och spelade genom Final Fantasy XII: The Zodiac Age efter att ha slutat spela originalet för ett antal år sen. Originalet var ett grymt spel för sin tid och zodiactilläggen var bra men det har åldrats och även om jag kan älska vissa delar (som alltid med ff) så finns det andra delar som drar ner. Kanske ett toppspel då men jag slutade spela det och nu är det inte mer än 3/5 för mig.

Medlem

Hellblade: Senua's sacrifice

+ Härlig ljuddesign
+ Sagostunderna
+ Atmosfäriska avskalade miljöer
+ Hur utvecklaren tagit psykisk ohälsa på allvar och implementerat genom hela spelet

- De rätt så trista och repetitiva striderna som närapå fick mig att ge upp mot slutet

Medlem

Assassins Creed Mirage, riktigt skönt med ett betydligt kortare AC efter att kört Valhalla innan. Överlag helt okej ändå.

Medlem

Spider-man Miles morales, va länge sedan man klarade ett spel samma dag som man börjde spela det. Kul spel, riktigt snyggt stundtals oxå.

Skriv svar