Se The Last of Us Part II-remastern sida vid sida med originalet

Robot
Se The Last of Us Part II-remastern sida vid sida med originalet

Remaster eller bara smärre uppgradering?

#Naughty-dog, #The-last-of-us-part-2


Medlem

Kunde inte detta släppts som en patch?

Medlem
Skrivet av Akiba:

Kunde inte detta släppts som en patch?

Men man kan inte ta betalt för en patch.

Medlem

Ser knappt någon skillnad. Cashgrab, inget annat.


signatur

I drank what?

Medlem

Är det någon mer än jag som inte någon skillnad alls förutom lite skarpare färger i PS5 versionen?
Dom kunde väl för övrigt bara ha kallat det för Director's Cut eller något som med Death Stranding och Ghost of Tsushima så kunde dom ändå tagit en hundring i uppgraderingspris. Remaster känns bara löjligt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

*slänger på lite reshade*

Det blir 10 usd, tack

Medlem

Kommer den här uppdateringen kosta 100kr om man äger originalet . Isf är det värt priset. Fullpris som del 1 fick så blir det Nej tack o adjö

eld
Medlem

de borde döpa part 3 till part three, så kan de släppa part one och part two senare som nya versioner.

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Är det någon mer än jag som inte någon skillnad alls förutom lite skarpare färger i PS5 versionen?
Dom kunde väl för övrigt bara ha kallat det för Director's Cut eller något som med Death Stranding och Ghost of Tsushima så kunde dom ändå tagit en hundring i uppgraderingspris. Remaster känns bara löjligt.

Hade faktiskt känts mer rimligt för jag kanske är gammal och blind, men ser fan inte någon skillnad alls om jag ska vara ärlig. Sen kommer ju spelet köras i högre FPS, men det är kanske inte skäl att kalla det "remaster" direkt?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kan tycka att det är lite konstigt att jämföra cinematics och inte gameplay

Medlem

Jag ser fram emot detta men inte pga grafiken utan snarare cut content och nya gamemoden samt kommentarer från Druckman och Baker.


signatur

PS5, OLED 65"

It's not a lake, it's an ocean

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Verkligen minimal skillnad. Efter att PS5-patchen kom till originalet så har man ju 60 FPS även där, så det här känns ovärt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Märkligt av Sony och Naughty Dogs.
Först släpper de en "remake" som är en remaster. Sen släpper de en remaster som inte är en remaster, bara samma spel med marginellt ändrad konstrastinställning :/

Medlem

Ser fram emot detta, spelade aldrig klart tvåan pga tidsbrist. Sen hade jag glömt bort halva storyn kär jag skulle ta tag i det igen. Så nu blir det att veva från början.. igen


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Fortfarande förstår inte folk varför, dom släpper denna för att spelet kommer komma till pc sen.
Finns det ingen ps5 version så kommer folk gnälla att dom prioriterar pc mer.
Kan folk vara så snälla och tänka längre än näsan räcker så slipper vi allt gnäll hela tiden om alla spel.

Medlem

Finns ju något som heter "patch" nu för tiden, men det är väl extra materialet som Sony vill få oss att köpa/uppgradera till denna version.

Det här bevisar bara det man kände då LOU 2 kom ut att det ser ut som ett PS5 spel trots att man satt och lirade det på bas-ps4:an. Ett tekniskt mästerverk.

Medlem

Oj vilken skillnad! Ett givet inte köp! Vidrigt hur det blivit med AAA-företagen. Tur man har ett val än så länge.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Fortfarande förstår inte folk varför, dom släpper denna för att spelet kommer komma till pc sen.
Finns det ingen ps5 version så kommer folk gnälla att dom prioriterar pc mer.
Kan folk vara så snälla och tänka längre än näsan räcker så slipper vi allt gnäll hela tiden om alla spel.

Nu handlar det nog inte om att folk inte begriper. Det är snarare så att skillnaden är så minimal mellan de båda versionerna att remastern inte är värd kostnaden. Hade de släppt remastern gratis för de som redan äger spelet hade det nog varit lite gladare toner.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ja om det är så här lite skillnad så är det ju inget annat än cashgrab. Efter alla remasters och remakes så sjunker Naughty Dog lite i mina ögon som utvecklare. Men antar att det är chefernas beslut om att leva på ryktet och lätt tjäna in lite pengar till julsemestern.

Medlem

Vad jag kan se så har de lagt på en filter liknande Reshader.

Hur som haver så ser originalet bättre ut ibland.

PS Av ren good will borde Sony ge bort remastern till alla PS5 ägare. I annat fall är detta på gränsen till bedrägeri att ta betalt för. Speciellt för de som redan har köpt TLOU Part 2.

Medlem

Måtte det vara mer än så här för det här ser bara ut som ett Sharpening-filter i Reshade... Om jag inte sätter mig precis framför TV:n alltså.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Nu handlar det nog inte om att folk inte begriper. Det är snarare så att skillnaden är så minimal mellan de båda versionerna att remastern inte är värd kostnaden. Hade de släppt remastern gratis för de som redan äger spelet hade det nog varit lite gladare toner.

Fast nu tillkommer ju också extra saker i spelet.
Samt ingen som tvingar någon att uppgradera för typ 120kr.

Varför ska alltid allt vara gratis?

Medlem

Skulle det inte vara en uppgradering?

Medlem

Ingen jätteskillnad i ärlighetens namn men svårt å göra så mycket mer på ett av de snyggast spelen på marknaden. Blev man inte besviken på det grafiska innan så lär man ju inte bli det med remastern heller antar jag så no harm done.

Medlem

De håller säkert på med PC versionen och passar då på att släppa en remaster till PS5 först, i hopp om att man köper det där och sedan senare på PC...

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan tycka att det är lite konstigt att jämföra cinematics och inte gameplay

Så har det alltid sett ut och varit.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Väldigt snyggt! Ser knappt någon skillnad men väldigt snyggt oavsett!

Medlem

Dom hade kunnat släppa denna version utan att kalla det för remaster tror inte att det säljer sämre om det inte inkluderar remaster i titeln.

12
Skriv svar