Se The Last of Us Part II-remastern sida vid sida med originalet

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Fortfarande förstår inte folk varför, dom släpper denna för att spelet kommer komma till pc sen.
Finns det ingen ps5 version så kommer folk gnälla att dom prioriterar pc mer.
Kan folk vara så snälla och tänka längre än näsan räcker så slipper vi allt gnäll hela tiden om alla spel.

Fast där håller jag inte med dig.

Jag tror mer på att enda anledningen de släpper en "Remaster" av Part 2 är för att de gjorde bra vinster av Remaster och Remaken av TLOU 1.

Hade de släppt TLOU Part 2 till PC utan någon extra content, eller släppt extra content till nuvarande ägare av TLOU Part 2 som Paid DLC, så hade nog ingen klagat.

Däremot så är det extremt fult att kalla det här för "Remaster" när man ser knappt någon skillnad. Det är pytte lite skarpare och skuggorna verkar vara lite bättre kontrast på. Skillnaden mellan TLOU 1 och TLOU 1 Remaster var mycket större.

Nej, de gör TLOU Part 2 Remaster för 1; få folk att köpa "DLCn", men även att försöka locka nya köpare genom att kalla spelet "Remaster" som om det vore en stor uppdatering till originalet.

Medlem

Men alltså...bättre, men samtidigt sådan obetydlig skillnad att jag har svårt att se hur det skulle vara värt att lägga tid på. Fast iofs, ifall de lägger lite tid och säljer det till fullpris, igen, så är det väl värt det...för dem. Business as usual?

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

eller släppt extra content till nuvarande ägare av TLOU Part 2 som Paid DLC, så hade nog ingen klagat.

Men, det är ju precis det de nu gör bara att de kallar det för en remaster..?

Medlem

Detta borde bli ett släpp de skulle släppa day one för folk som betalar för ps plus premium.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag tror jag ska köpa detta, för i en scen så var taket lite mörkare.

Medlem

Något högre upplösning, texturkvalitet och draw distance då, typ?
Djupare svärta och mer mättnad i färgerna hos remastern är förmodligen pga. en miss i inspelningen av de gamla scenerna.

Tror det kommer från att personen som letat upp scenerna i gamla versionen har satt sin "HDMI black level" fel i sitt capture card eller i sin konsols outputinställningar. Det ser ut att vara 16-235 i en 0-255 container. Originalet borde alltså ha samma kontrast och mättnad som remastern.

Vad gäller det rent grafiska då. Sen vet jag inte exakt vad vi får för nytt innehåll utöver detta minimala ansiktslyift.

Medlem

Wow, grafiken är riktigt bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av A1200G:

PS Av ren good will borde Sony ge bort remastern till alla PS5 ägare. I annat fall är detta på gränsen till bedrägeri att ta betalt för. Speciellt för de som redan har köpt TLOU Part 2.

Jag tycker Sony borde ge bort det till alla oss som inte är ps5 ägare i stället.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Det här bevisar bara det man kände då LOU 2 kom ut att det ser ut som ett PS5 spel trots att man satt och lirade det på bas-ps4:an. Ett tekniskt mästerverk.

Man kan ju tycka eller hoppas att Last of us Part 2 kunde lira perfekt på en Steam Deck då den ju är ungefär kraftfull som ps4.

Men gissar att port till pc kommer bli lika svår som Last of us part 1.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Är det någon mer än jag som inte någon skillnad alls förutom lite skarpare färger i PS5 versionen?
Dom kunde väl för övrigt bara ha kallat det för Director's Cut eller något som med Death Stranding och Ghost of Tsushima så kunde dom ändå tagit en hundring i uppgraderingspris. Remaster känns bara löjligt.

Jag läste i helgen att det skulle kosta 100kr i uppgradering för befintliga ägare.
Vet ej om personen misstagit sig bara..

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Men, det är ju precis det de nu gör bara att de kallar det för en remaster..?

Och det är det jag tar problem med det hela; Det är en DLC och inte en Remaster. Det är exakt det som folk klagar på. Det här är ingen remaster, punkt.

Medlem

Så... Sharpening filter och ReShade = Remaster 😂👎


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Och det är det jag tar problem med det hela; Det är en DLC och inte en Remaster. Det är exakt det som folk klagar på. Det här är ingen remaster, punkt.

Visst att det inte är någon jättestor skillnad men de har fortfarande putsat till spelet en gnutta så en remaster är ju egentligen inte fel att kalla det för i min mening. Hade de kallat det för en remake hade det varit en helt annan femma..

Visst kan jag tycka det är lite överflödigt på ett så pass nytt spel som ser så bra ut fortfarande men jag gillade Part 2 så pass mycket och för en hundring så ser jag ingen anledning å klaga egentligen oavsett om de kallar det för remaster eller dlc, sålänge de är tydliga med vad man faktiskt får också. Hade de kallat det för dlc hade de ju förmodligen ändå velat ha en slant för det.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tycker Sony borde ge bort det till alla oss som inte är ps5 ägare i stället.

Både och för att visa lite respekt för fansen. 🙂👍De är ju inte direkt fattiga. 🤷

12
Skriv svar