Amazons Fallout-serie har premiär i april nästa år

Robot
Amazons Fallout-serie har premiär i april nästa år
Medlem

Är försiktigt optimistisk.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Är försiktigt optimistisk.

Mmmm, om detta blir bra kan det bli så oerhört bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Raid25:

Är försiktigt optimistisk.

Samma här, på dem läckta bilderna ser det ju bra ut och det ser ut som att dem följer spelen ganska mycket designmässigt vilket är bra. Men det gjorde ju Halo serien också och vi vet hur det slutade....

THB
Medlem

Får hoppas att den håller betydligt bättre kvalité än LoTR samt Witcher som är rent skräp.

Quake-konnässsör
Skrivet av THB:

Får hoppas att den håller betydligt bättre kvalité än LoTR samt Witcher som är rent skräp.

Tror att det kommer ligga på ungefär samma höga kvalité

Medlem

Jag är skeptisk men kommer ge det en chans. Walton Goggins är ju med.

Kluvet kring författarna. Ena kan "stoltsera" med Captain Marvel och Tomb Raider, medan den andre varit med och gjort Silicon Valley, Portlandia och The Office.

Oftast (nästan alltid) ska man låta dataspel vara dataspel. Men det kommer nog ligga nivåer över Uwe Boll iaf

Medlem

Förväntar mig en coming of age historia fylld med teen angst och halvkass cgi. Men det säger jag mest för att jag hoppas bli positivt överraskad.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Quake-konnässsör

När jag tänkte Fallout serie, tänker jag på en video från Corridor

Medlem

Vågar man hoppas på att serien inte utvecklas av samma talanger som skapade The Rings of Power?

KoP
Medlem
Skrivet av THB:

Får hoppas att den håller betydligt bättre kvalité än LoTR samt Witcher som är rent skräp.

Spelar nog ingen roll hur hög kvalité serien håller. Gamers blir aldrig nöjda. 😂

Medlem
Skrivet av KoP:

Spelar nog ingen roll hur hög kvalité serien håller. Gamers blir aldrig nöjda. 😂

De flesta är väl rätt nöjda med Last of Us?

Finns ju rätt mycket rättfärdig kritik att dela ut med nästan samtliga filmatiseringar av datorspel som gjorts hittills. Tycker inte att "gamers" är överdrivet kritiska.

Medlem

Mhm...då kan man nog förvänta sig att den (iaf för mig) efterlängtade next-gen patchen till Fallout 4 också kommer vid den tiden.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

De flesta är väl rätt nöjda med Last of Us?

Finns ju rätt mycket rättfärdig kritik att dela ut med nästan samtliga filmatiseringar av datorspel som gjorts hittills. Tycker inte att "gamers" är överdrivet kritiska.

Håller med helt. Gamer stämpeln är nästan lika förgiftad i onlinediskurs som "feminist". Har bara blivit en lat retorisk genväg för folk.
Tror en del av det gör folk skeptiska är att Amazon studios nuvarande taktik är att skapa sina serier med otroligt banala restriktioner på vem som får spela vad och göra vad bakom och framför kameran. Samt deras track record med Rings of Power, och kanariefågel i kolgruvan som var Wheel of Time.

Det hjälper när skaparen själv är kvar med i bilden. Jämnför hur Witcher skaparen Sapkowski struntade helt i att ha något att göra med Netflix Witcher för att han bara ville ha pengar och inte jobba och kontrastera det med One Piece skaparen, som behöll och utnyttjade kreativt veto flera gånger.

Eller helvete. Dom bra säsongerna av Game of Thrones hade fortfarande GRRM med på något hörn. Det var först när skaparna gjorde sig osams med honom (och böckerna tog slut) och började skriva själva som allt föll samman.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Kan rekommendera Silo, en serie på Apple TV+. Inte riktigt samma sak men alla bor i en stor underjordisk silo, likt vaults i Fallout.
Man kan se första avsnittet gratis sen kan man signa upp för ytterligare 7 dagar gratis. Man bör hinna se alla avsnitten på den tiden.
8.1 på IMDB

1
Skriv svar