Diablo IV släpps på Steam om två veckor

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Ok, så vad hände? Folk var ju fullständigt lyriska när det släpptes, vad kan blizzard ha gjort för att spelet helt plötsligt ska totalförstöras? Eller är det bara att spelare generellt bara är gnällkärringar?

Jag själv spelade betan och tyckte det var ok men valde att inte köpa spelet pga oklarheter kring endgame men jag är väldigt förvånad (eller egentligen inte) att spelet ur allmänhetens ögon, från att vara ett av årets bästa spel blir sjukt dåligt på bara några månader.

Hörde nåt om en patch som fick folk att gnälla men inget mer.

Problemet handlar inte om patchar och de obligatoriska nerfarna som alltid upprör folk. Spelet visade så stora löften i början, men till slut blev irritationsmomenten så många och överväldigande att det inte gick att spela utan att bli förbannad över att man lagt ytterligare några minuter på det.

Skrivet av Hipshot:

Fast detta är verkligen inget som en generell spelare som bara vill spela lite och ha kul inte bara kan skita i. Problemen för Diablo är väl mer för power players och folk som måste min/maxa?

Jag skulle troligen inte ha något problem alls att spela genom diablo 4 en eller två ggr och sedan någon gång i framtiden med några kompisar.

Näe, jag skulle inte säga att det handlar om den där klicken som alltid skriker efter extremt endgame, och som alltid brukar klaga över att spel riktar sig mot att göra den överväldigande majoriteten av spelare glada...alla spel lider av sådana elitister.
[/quote]

Skrivet av jeppe109:

Jag tror man kan vända skutan till slut.
Frågan är om man lyckas göra det innan PoE2 släpps.
Ett av mina största problem med D4 är itemization.
Tråkigare loot får man leta efter.
Men hoppas att det blir bättre för spelet har en bra grund.

Exakt detta. Man kan definitivt vända skutan, det som gör mig mest irriterad är att den måste vändas till att börja med. Spelet kryllar av så många dumma designbeslut att det är omöjligt att pricka allt utan att göra det med flit. Jag kan lista några ifall folk behöver "konstruktiv kritik"...igen.

1. Lootet. Herregud, jag vet inte om det går att komma längre ifrån glädjen man kände i Diablo 2 en gång i tiden, när man när som helst i spelet kunde få ett Unikt dropp, som verkligen var unikt, med fixa stats och namn, som man kunde använda redan under upplevlings processen.

2. Beslutet att ta bort Set-items. Det här hör väl egentligen till punkten ovan, men det är så jävla dumt att det inte bara förtjänar en egen rad, utan även ett omnämnande i Guinnes rekordbok. Istället för Unika och Set-items så fick vi Rare 2.0 som är de nya "Legendariska"...vilket är så längt ifrån vad namnet antyder man kan komma.
Missförstå mig inte, möjligheterna med att kunna skräddarsy rares med Aspects och enchants var det bästa på länge, och vad händer? Jo punkt 3 och 4 händer!

3. Allt kostar guld och material...sjuka summor guld och material. Så mycket guld och material att du på en ny gubbe inte har råd att gambla bort det på skitsaker som du i alla fall byter ut hela tiden. Samtidigt kan du vara lvl 50, och inte hittat en ersättare till just de där handskarna du hittade på lvl 33.

4. Antalet stats. Sedan D2 så har antalet variabler du kan rolla på ett föremål ökat dramatiskt. Tydligen gillade inte Blizzars nöjda spelare när de gjorde D3, så "end game" där skulle bestå i att hitta samma leg3endar, fast med några % bättre stats, eller just den kombinationen som du verkligen behöver.
Tydligen fanns det ändå folk som gillade D3, så med D4 har de bestämt sig i att ta i från tårna. Du SKA inte kunna hitta ett föremål utan att minst 2 av statsen är helt jävla värdelösa, och då du mot en kostnad av 5 timmars grind bara kan rerolla en så ska du i slutänden springa runt med föremål som har minst en stat som inte är för din spec.

5. Inventory vs. föremål att lagra. Jag orkar knappt tänka på skiten längre. Eftersom allt har miljarder kombinationer av stats, och varje karaktär har 3 huvudsakliga specs att köra så blir det en jäkla massa items att samla på sig. Kistan är snabbt full, för någon idiot på företaget har beslutat att alla ens karaktärer ska ha en delad Kista. Detta måste uppenbarligen vara för att fälla krokben för de som kanske vill spela mer än en klass under en säsong..."Eternal Realm" ska vi inte ens prata om...
Efter varje Helltide, som förövrigt var en lysande idé i sig, så ska du tillbringa dubbelt så lång tid i Kistan som den varade, med att sortera in ditt "nya" loot genom sortera ut loot du redan har, fast med lite lägre % på de få statsen som är ok..."kan ett spel bli roligare?" har jag frågat mig själv samtidigt som jag önskar att lägenheten spontant skulle fatta eld.

6. De "unika". Sa jag att de där spännande och "spec definierande" (som det hette) Unika (som knappt går att skilja färgmässigt mot rares, grrrrr) inte börjar droppa förrän efter 50? Och när de väl börjar droppa så är de 3 gånger av 4 samma som du redan har fått, de vill säga vad som helst som du INTE är speccad till! Har du en Stormdruid? Här, te en chest till en Werewolf spec...vet du vad, ta 5!!!
Kommer inte ihåg, men totalt så fick jag runt ett 15-tal Unika till min lvl 72 Storm-Druid. Inte en enda var för min spec, och minst 10 är dubbletter! Men jo, jag använde faktiskt något med för en Warebear då det i alla fall hade 4 stats som jag kunde använda (av 6?).

Det är så många sådana här saker som gör spelet helt jäkla omöjligt att ha kul med. Jag orkade upp till lvl 72, sedan var all glädje som bortblåst. Jag brukar gilla att prova på flera olika karaktärer, men bara tanken på att börja om på en till, och dra upp den till 50+ med samma jävla innehåll utan någon som helst belöning i form av intressanta dropp gjorde mig fysisk och mentalt illamående.

En "honorable mention" också...
Säsong 1 med Battle Pass skulle aldrig ha startat så nära inpå släpp. Ska man ha Battle Pass i ett spel från dag ett (alltså när det utannonseras) så ska inte spelet kosta 830 spänn, punkt. När de väl kör igång med det så blev ju genast alla karaktärer "värdelösa", för "Eternal Realm" är ett ställe för pensionerade karaktärer. Den/de första karaktären var något man tvingades levla upp för att "kunna" spela en Season 1-karaktär, och tvång är ju verkligen det roligaste som finns i ett spel.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Problemet är folk som Asmongold som gnäller och då hoppar alla på det tåget som hjärntvättade zombies, även om dom aldrig har rört spelet.

Jag skulle snarare säga att "problemet" är folk som gnäller, och som HAR spelat spelet och inte är hjärntvättade av Blizzards fagra löften om ett bra spel värt pengarna. Det borde vara ett enormt problem för alla spelföretag som är måna om sitt varumärke, och sina konsumenter, och det är tragiskt uppenbart att just de två faktorerna är saker som prioriteras långt längre ner på Activision-Blizzards stege än pengar.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Ber om ursäkt. Jag tog ut mitt dåliga humör på dig och det var inte rätt gjort av mig. Jag förstår din irritation över Diablo 4 men man blir rätt trött av att så ofta läsa hat/gnäll från folk istället för att de bara kan gå vidare och spendera sin tid på spel som de finner glädje i istället. Sådant kan bli väldigt tröttsamt i längden. Så nu har vi gnällt av oss bägge två

Haha, jag var visst inte riktigt klar sett till väggen ovan, men ursäkten mottages varmt. Grejen är ju att jag vill (eller ville i alla fall) gilla och ha kul med Diablo 4. Det finns ju så mycket som är bra med det också, så mycket som skulle kunna göra spelet väl värt den höga prislappen, och det är det som gör mig så besviken.
Diablo 2 var ju ett helt fantastiskt spel, både före och efter sin tid, för jag köpte Diablo 2:Ressurected på rea och slogs över hur härligt och belönande det kändes att spela loot-mässigt, även om miljöerna var vansinnigt uttjatade. Nästan allt som gjorde att spelet kändes belönande är borttaget med fyran, och har blivit ersatt med något som du fine-tunas till att spendera tid i så de ska tjäna så mycket det går på Battle Pass och expansioner "som ska lösa diverse "problem"...som de skapat själva.

Jag utgår att alla önskemål långsamt kommer månglas ut i takt med säsongerna av just den anledningen, och jag misstänker att vissa saker som t.ex. fler stash tabs kommer gå att hitta i det betalda Battle Passet som QoL.

Medlem
Skrivet av Ender:

Problemet handlar inte om patchar och de obligatoriska nerfarna som alltid upprör folk. Spelet visade så stora löften i början, men till slut blev irritationsmomenten så många och överväldigande att det inte gick att spela utan att bli förbannad över att man lagt ytterligare några minuter på det.

Näe, jag skulle inte säga att det handlar om den där klicken som alltid skriker efter extremt endgame, och som alltid brukar klaga över att spel riktar sig mot att göra den överväldigande majoriteten av spelare glada...alla spel lider av sådana elitister.
[/quote]

Exakt detta. Man kan definitivt vända skutan, det som gör mig mest irriterad är att den måste vändas till att börja med. Spelet kryllar av så många dumma designbeslut att det är omöjligt att pricka allt utan att göra det med flit. Jag kan lista några ifall folk behöver "konstruktiv kritik"...igen.

1. Lootet. Herregud, jag vet inte om det går att komma längre ifrån glädjen man kände i Diablo 2 en gång i tiden, när man när som helst i spelet kunde få ett Unikt dropp, som verkligen var unikt, med fixa stats och namn, som man kunde använda redan under upplevlings processen.

2. Beslutet att ta bort Set-items. Det här hör väl egentligen till punkten ovan, men det är så jävla dumt att det inte bara förtjänar en egen rad, utan även ett omnämnande i Guinnes rekordbok. Istället för Unika och Set-items så fick vi Rare 2.0 som är de nya "Legendariska"...vilket är så längt ifrån vad namnet antyder man kan komma.
Missförstå mig inte, möjligheterna med att kunna skräddarsy rares med Aspects och enchants var det bästa på länge, och vad händer? Jo punkt 3 och 4 händer!

3. Allt kostar guld och material...sjuka summor guld och material. Så mycket guld och material att du på en ny gubbe inte har råd att gambla bort det på skitsaker som du i alla fall byter ut hela tiden. Samtidigt kan du vara lvl 50, och inte hittat en ersättare till just de där handskarna du hittade på lvl 33.

4. Antalet stats. Sedan D2 så har antalet variabler du kan rolla på ett föremål ökat dramatiskt. Tydligen gillade inte Blizzars nöjda spelare när de gjorde D3, så "end game" där skulle bestå i att hitta samma leg3endar, fast med några % bättre stats, eller just den kombinationen som du verkligen behöver.
Tydligen fanns det ändå folk som gillade D3, så med D4 har de bestämt sig i att ta i från tårna. Du SKA inte kunna hitta ett föremål utan att minst 2 av statsen är helt jävla värdelösa, och då du mot en kostnad av 5 timmars grind bara kan rerolla en så ska du i slutänden springa runt med föremål som har minst en stat som inte är för din spec.

5. Inventory vs. föremål att lagra. Jag orkar knappt tänka på skiten längre. Eftersom allt har miljarder kombinationer av stats, och varje karaktär har 3 huvudsakliga specs att köra så blir det en jäkla massa items att samla på sig. Kistan är snabbt full, för någon idiot på företaget har beslutat att alla ens karaktärer ska ha en delad Kista. Detta måste uppenbarligen vara för att fälla krokben för de som kanske vill spela mer än en klass under en säsong..."Eternal Realm" ska vi inte ens prata om...
Efter varje Helltide, som förövrigt var en lysande idé i sig, så ska du tillbringa dubbelt så lång tid i Kistan som den varade, med att sortera in ditt "nya" loot genom sortera ut loot du redan har, fast med lite lägre % på de få statsen som är ok..."kan ett spel bli roligare?" har jag frågat mig själv samtidigt som jag önskar att lägenheten spontant skulle fatta eld.

6. De "unika". Sa jag att de där spännande och "spec definierande" (som det hette) Unika (som knappt går att skilja färgmässigt mot rares, grrrrr) inte börjar droppa förrän efter 50? Och när de väl börjar droppa så är de 3 gånger av 4 samma som du redan har fått, de vill säga vad som helst som du INTE är speccad till! Har du en Stormdruid? Här, te en chest till en Werewolf spec...vet du vad, ta 5!!!
Kommer inte ihåg, men totalt så fick jag runt ett 15-tal Unika till min lvl 72 Storm-Druid. Inte en enda var för min spec, och minst 10 är dubbletter! Men jo, jag använde faktiskt något med för en Warebear då det i alla fall hade 4 stats som jag kunde använda (av 6?).

Det är så många sådana här saker som gör spelet helt jäkla omöjligt att ha kul med. Jag orkade upp till lvl 72, sedan var all glädje som bortblåst. Jag brukar gilla att prova på flera olika karaktärer, men bara tanken på att börja om på en till, och dra upp den till 50+ med samma jävla innehåll utan någon som helst belöning i form av intressanta dropp gjorde mig fysisk och mentalt illamående.

En "honorable mention" också...
Säsong 1 med Battle Pass skulle aldrig ha startat så nära inpå släpp. Ska man ha Battle Pass i ett spel från dag ett (alltså när det utannonseras) så ska inte spelet kosta 830 spänn, punkt. När de väl kör igång med det så blev ju genast alla karaktärer "värdelösa", för "Eternal Realm" är ett ställe för pensionerade karaktärer. Den/de första karaktären var något man tvingades levla upp för att "kunna" spela en Season 1-karaktär, och tvång är ju verkligen det roligaste som finns i ett spel.

Fyller på med ett par till:

7. Påtvingat MMO. Oj vad jag inte gillar den delen. Diablo för mig är att men ska vara hjälten/hjältinnan som ska känna dig ensam i en mörk demonisk värld. Nu är hela Over world fylld av massa cosmetics som springer omkring och dessutom tar död på "mina" fiender. Jag förstår att Blizzard gjorde det valet för att dom som slösar stora pengar på cosmetics också måste få visa upp dom. Men spelet blir så mycket sämre.

8. Level scaling. Kan inte nämna det för få gånger. Den lata vägen från Blizzard kombinerat med att alla ska kunna springa omkring och visa sin dyra skins. Då måste det balanseras oavsett level. Tyvärr pajar det ARPG-känslan totalt.

Varför ska man gå upp i level och försöka bygga din karaktär med nya skills när det inte spelar någon som helst roll? Har du tur hittar du ett riktigt bra item som för en kort stund får dig att känna dig liiite mäktig. Men då får du bygga om ditt skill-tree för just det itemet (svengelska). Tex, är en quest för svår ska du kunna lämna den, levla up, hitta ny gear och sen komma tillbaka. Men nu möts man istället av en ännu svårare quest. Kul? Nope.

9. Alltid online. Om jag spelar single-player vill jag spela när jag vill, inte när servrarna vill. D2 löste det galant så båda världarna fick vad de ville. Varför inte D4?

10. Estestisk enformigt. Börjar med snygga mörka D2-vibbar. Men sen händer inget mer. Känns som hela spelet är copy paste grafiskt. Vad hände med helt olika miljöer i olika akter, unika monster per akt osv. Som sagt, copy paste.

11. Spelmässigt enformigt. Ja det är väl i princip alla ARPG om man ser det krasst. Men det är något med D4 som känns extra enformigt. För få skill-slots, samma fiender rakt igenom i princip. Och dessa cooldowns, aktivera, attackera, ducka, vänta... vänta och repeat. Känns bara som allt är segt och långsamt.

Lirar just nu D3 S29, och ja, det är också enformigt... men jag har kul, det är tempo och jag får känna mig mäktig med rätt items.

Och D2 spelas alltid med jämna mellanrum för där är varje drop intressant. Itemization... ett ord Blizzard tappade bort nån gång under resan...

ARPG är en av mina favoritgenrer och har nog spelat de flesta så min kritik är välmenad och förhoppningsvis träffande. Jag hoppas verkligen att D4 lyckas vända på det här för det är franchisen värd.

Men just nu är oddsen inte skyhöga...

Medlem
Skrivet av Ender:

Exakt detta. Man kan definitivt vända skutan, det som gör mig mest irriterad är att den måste vändas till att börja med. Spelet kryllar av så många dumma designbeslut att det är omöjligt att pricka allt utan att göra det med flit. Jag kan lista några ifall folk behöver "konstruktiv kritik"...igen.

1. Lootet. Herregud, jag vet inte om det går att komma längre ifrån glädjen man kände i Diablo 2 en gång i tiden, när man när som helst i spelet kunde få ett Unikt dropp, som verkligen var unikt, med fixa stats och namn, som man kunde använda redan under upplevlings processen.

2. Beslutet att ta bort Set-items. Det här hör väl egentligen till punkten ovan, men det är så jävla dumt att det inte bara förtjänar en egen rad, utan även ett omnämnande i Guinnes rekordbok. Istället för Unika och Set-items så fick vi Rare 2.0 som är de nya "Legendariska"...vilket är så längt ifrån vad namnet antyder man kan komma.
Missförstå mig inte, möjligheterna med att kunna skräddarsy rares med Aspects och enchants var det bästa på länge, och vad händer? Jo punkt 3 och 4 händer!

3. Allt kostar guld och material...sjuka summor guld och material. Så mycket guld och material att du på en ny gubbe inte har råd att gambla bort det på skitsaker som du i alla fall byter ut hela tiden. Samtidigt kan du vara lvl 50, och inte hittat en ersättare till just de där handskarna du hittade på lvl 33.

4. Antalet stats. Sedan D2 så har antalet variabler du kan rolla på ett föremål ökat dramatiskt. Tydligen gillade inte Blizzars nöjda spelare när de gjorde D3, så "end game" där skulle bestå i att hitta samma leg3endar, fast med några % bättre stats, eller just den kombinationen som du verkligen behöver.
Tydligen fanns det ändå folk som gillade D3, så med D4 har de bestämt sig i att ta i från tårna. Du SKA inte kunna hitta ett föremål utan att minst 2 av statsen är helt jävla värdelösa, och då du mot en kostnad av 5 timmars grind bara kan rerolla en så ska du i slutänden springa runt med föremål som har minst en stat som inte är för din spec.

5. Inventory vs. föremål att lagra. Jag orkar knappt tänka på skiten längre. Eftersom allt har miljarder kombinationer av stats, och varje karaktär har 3 huvudsakliga specs att köra så blir det en jäkla massa items att samla på sig. Kistan är snabbt full, för någon idiot på företaget har beslutat att alla ens karaktärer ska ha en delad Kista. Detta måste uppenbarligen vara för att fälla krokben för de som kanske vill spela mer än en klass under en säsong..."Eternal Realm" ska vi inte ens prata om...
Efter varje Helltide, som förövrigt var en lysande idé i sig, så ska du tillbringa dubbelt så lång tid i Kistan som den varade, med att sortera in ditt "nya" loot genom sortera ut loot du redan har, fast med lite lägre % på de få statsen som är ok..."kan ett spel bli roligare?" har jag frågat mig själv samtidigt som jag önskar att lägenheten spontant skulle fatta eld.

6. De "unika". Sa jag att de där spännande och "spec definierande" (som det hette) Unika (som knappt går att skilja färgmässigt mot rares, grrrrr) inte börjar droppa förrän efter 50? Och när de väl börjar droppa så är de 3 gånger av 4 samma som du redan har fått, de vill säga vad som helst som du INTE är speccad till! Har du en Stormdruid? Här, te en chest till en Werewolf spec...vet du vad, ta 5!!!
Kommer inte ihåg, men totalt så fick jag runt ett 15-tal Unika till min lvl 72 Storm-Druid. Inte en enda var för min spec, och minst 10 är dubbletter! Men jo, jag använde faktiskt något med för en Warebear då det i alla fall hade 4 stats som jag kunde använda (av 6?).

Det är så många sådana här saker som gör spelet helt jäkla omöjligt att ha kul med. Jag orkade upp till lvl 72, sedan var all glädje som bortblåst. Jag brukar gilla att prova på flera olika karaktärer, men bara tanken på att börja om på en till, och dra upp den till 50+ med samma jävla innehåll utan någon som helst belöning i form av intressanta dropp gjorde mig fysisk och mentalt illamående.

En "honorable mention" också...
Säsong 1 med Battle Pass skulle aldrig ha startat så nära inpå släpp. Ska man ha Battle Pass i ett spel från dag ett (alltså när det utannonseras) så ska inte spelet kosta 830 spänn, punkt. När de väl kör igång med det så blev ju genast alla karaktärer "värdelösa", för "Eternal Realm" är ett ställe för pensionerade karaktärer. Den/de första karaktären var något man tvingades levla upp för att "kunna" spela en Season 1-karaktär, och tvång är ju verkligen det roligaste som finns i ett spel.

Ett tillägg här rån min sida är uber uniques.
När drop raten är så låg att endast ett fåtal människor i världen någonsin kommer att få en uber unique, ja då är det demotiverande och får mig att bli mindre intresserad av att spela överhuvudtaget.

Av det jag såg från senaste streamen från blizzard verkar det iallafall som att vissa uber bossar ska kunna droppa uber uniques. Även om det är låg drop rate på säg 1% så är det ju iallafall möjligt.
Svårare material i spelet bör belönas med bästa looten.
Sen ska loot innan vara intressant och rolig också men den bästa looten ska man kunna jaga och vara till för folk som vill utmana sig själva.

Medlem
Skrivet av Lofa:

Fyller på med ett par till:

7. Påtvingat MMO. Oj vad jag inte gillar den delen. Diablo för mig är att men ska vara hjälten/hjältinnan som ska känna dig ensam i en mörk demonisk värld. Nu är hela Over world fylld av massa cosmetics som springer omkring och dessutom tar död på "mina" fiender. Jag förstår att Blizzard gjorde det valet för att dom som slösar stora pengar på cosmetics också måste få visa upp dom. Men spelet blir så mycket sämre.

8. Level scaling. Kan inte nämna det för få gånger. Den lata vägen från Blizzard kombinerat med att alla ska kunna springa omkring och visa sin dyra skins. Då måste det balanseras oavsett level. Tyvärr pajar det ARPG-känslan totalt.

Varför ska man gå upp i level och försöka bygga din karaktär med nya skills när det inte spelar någon som helst roll? Har du tur hittar du ett riktigt bra item som för en kort stund får dig att känna dig liiite mäktig. Men då får du bygga om ditt skill-tree för just det itemet (svengelska). Tex, är en quest för svår ska du kunna lämna den, levla up, hitta ny gear och sen komma tillbaka. Men nu möts man istället av en ännu svårare quest. Kul? Nope.

9. Alltid online. Om jag spelar single-player vill jag spela när jag vill, inte när servrarna vill. D2 löste det galant så båda världarna fick vad de ville. Varför inte D4?

10. Estestisk enformigt. Börjar med snygga mörka D2-vibbar. Men sen händer inget mer. Känns som hela spelet är copy paste grafiskt. Vad hände med helt olika miljöer i olika akter, unika monster per akt osv. Som sagt, copy paste.

11. Spelmässigt enformigt. Ja det är väl i princip alla ARPG om man ser det krasst. Men det är något med D4 som känns extra enformigt. För få skill-slots, samma fiender rakt igenom i princip. Och dessa cooldowns, aktivera, attackera, ducka, vänta... vänta och repeat. Känns bara som allt är segt och långsamt.

Lirar just nu D3 S29, och ja, det är också enformigt... men jag har kul, det är tempo och jag får känna mig mäktig med rätt items.

Och D2 spelas alltid med jämna mellanrum för där är varje drop intressant. Itemization... ett ord Blizzard tappade bort nån gång under resan...

ARPG är en av mina favoritgenrer och har nog spelat de flesta så min kritik är välmenad och förhoppningsvis träffande. Jag hoppas verkligen att D4 lyckas vända på det här för det är franchisen värd.

Men just nu är oddsen inte skyhöga...

Du och Ender ovan beskriver så bra Diablo 4s enorma brister. Spelet är ju helt hjärndött. Och jag anser att det är cyniskt att medvetet designa ett spel så hjärndött när det med Blizzards enorma resurser kunde gjorts hur djupt och sofistikerat som helst.

Jag körde betan eller Early access eller vad det var. Hade en tid varit så impad av grafiken och den visuella stämningen i alla preview videos och och under första timmen av själva spelet, med det mörka introt med de slaktade munkarna och snack om djävulen var jag smått euforisk. Men några timmar senare satt jag framför datorn nära att kräkas. Jag kände mig bara så oerhört förolämpad.

Ja, jag förstår såklart att allt självklart bygger på pengahunger, där de har använt alla trick ur regelboken för att först och främst medelbegåvade hemmasittare ska fastna och sitta och slösa hundratals och åter hundratals timmar och gärna spendera riktiga pengar på kosmetika.

Men är bara ännu en gång så synd att bevittna hur stora företag saknar all heder och konstnärlig integritet.

Tur att snälla forumiter hjälpte mig att refunda 700kr.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Lofa:

8. Level scaling. Kan inte nämna det för få gånger. Den lata vägen från Blizzard kombinerat med att alla ska kunna springa omkring och visa sin dyra skins. Då måste det balanseras oavsett level. Tyvärr pajar det ARPG-känslan totalt.

Hade jag faktiskt ingen aning om, aldrig gillat spel med påtvingad level scaling. Förklarar varför jag tyckte det var märkligt i betan när man gick tillbaka och monstren var bättre än tidigare.
Trodde först det var pga att zonen ändrat sig lite sen man var där och härjade först.

Medlem
Skrivet av shelter:

Hade jag faktiskt ingen aning om, aldrig gillat spel med påtvingad level scaling. Förklarar varför jag tyckte det var märkligt i betan när man gick tillbaka och monstren var bättre än tidigare.
Trodde först det var pga att zonen ändrat sig lite sen man var där och härjade först.

Just därför blir looten viktigare än någonsin. Det är enda sättet att starta en ny karaktär och lägga på gobitarna man hittat på sin första höga karaktär, för att göra levlandet roligt. Men nej, loot ska inte vara kul, du ska inte ha plats med det, och det ska vara lvl restrictions på det också, så du ABSOLUT inte ska kunna ha kul med det på sättet som jag just beskrev.

Nepp, har aldrig gillat PoE lika mycket, men jag ser verkligen fram emot tvåan just nu.

12
Skriv svar