Robot
Lies of P

Pinocchio kastas in i en mörk Bloodborne-inspirerad värld och resultatet är bättre än man kan tro.

#lies-of-p


Medlem

Intressant att man kallar souls inspirerade spel för "soulsborne" när det har bara kommit ett bloodborne spel och kommer troligen inte komma en uppföljare heller

lättare att bara säga souls

anywho
spelet ser trevligt ut, får se om man kanske testar i framtiden


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

För mig så får hela Pinocchiogrejen det att kännas så fruktansvärt lökigt och titeln är bland historiens sämsta ” lies of p”.. Fyfan

Medlem

Det här fick mig att bli rätt mycket mer intresserad, verkar ju stämningsfullt och bra!
Hoppas det finns många olika builds och customization?

.....Tåls att sägas igen, 2023 är det sjukaste spelåret på länge


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skribent

Kul att det blev bra, har hållit tummarna för att det inte bara skulle bli ett souls-spel i mängden. Bra recension, herr Granroth!

Medlem

Kan prova då jag har det på game pass


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av Godofcheese:

Intressant att man kallar souls inspirerade spel för "soulsborne" när det har bara kommit ett bloodborne spel och kommer troligen inte komma en uppföljare heller

lättare att bara säga souls

anywho
spelet ser trevligt ut, får se om man kanske testar i framtiden

Du har faktiskt helt rätt. Det var jag som blandade ihop begreppen. Soulslike är det såklart i det här fallet. 🤦

Skrivet av dTexN:

Det här fick mig att bli rätt mycket mer intresserad, verkar ju stämningsfullt och bra!
Hoppas det finns många olika builds och customization?

.....Tåls att sägas igen, 2023 är det sjukaste spelåret på länge

Det finns lite möjligheter, men det är ganska begränsat. Här handlar det mest om man vill använda mindre, snabbare vapen eller större och långsammare.

Skrivet av Jonny Myrén:

Kul att det blev bra, har hållit tummarna för att det inte bara skulle bli ett souls-spel i mängden. Bra recension, herr Granroth!

Tackar tackar!

Medlem

Trevlig recension! Minimalt med spoilers, vågade läsa hela, hehe.

Ska definitivt lira detta, verkar ändå fått bra betyg överlag.

Hur kändes PC-optimeringen? Något FPS-drop/stutters/lagg?

Psst, FromSoftware*, sitter ihop. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Trevlig recension, ska bli kul att pröva spelet någon gång i framtiden!

Något såntdär onödigt som biter mig i nacken är varför dom valt att kalla spelet Lies of P istället för Lies of Pinocchio. Pinocchio är trotsallt allmän egendom. Visst om dom skulle göra en kopia av Disneys filmversion där karaktärerna ser likadana ut och storyn skulle vara exakt likadan som filmen(Stor skillnad på orginalverket och Disneys film) så skulle det garanterat bli rättstvist men du får kalla verket Pinocchio och apa efter orginalverket hur mycket du vill.

Lies of P klingar inte bra, i min åsikt dårå En såndär liten grej jag kan störa ihjäl mig på haha

Medlem

Det här ska bli kul, förhoppningsvis, sjukt härlig stämning i spelet det lilla man sett.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Trevlig recension, ska bli kul att pröva spelet någon gång i framtiden!

Något såntdär onödigt som biter mig i nacken är varför dom valt att kalla spelet Lies of P istället för Lies of Pinocchio. Pinocchio är trotsallt allmän egendom. Visst om dom skulle göra en kopia av Disneys filmversion där karaktärerna ser likadana ut och storyn skulle vara exakt likadan som filmen(Stor skillnad på orginalverket och Disneys film) så skulle det garanterat bli rättstvist men du får kalla verket Pinocchio och apa efter orginalverket hur mycket du vill.

Lies of P klingar inte bra, i min åsikt dårå En såndär liten grej jag kan störa ihjäl mig på haha

Lies of Pinocchio klingar inte alls för mig, låter nästan lite larvigt.

Jag tycker om namnet, att det inte är helt uppenbart för någon som plockar upp spelet vad just P:et betyder.

Och de finns verkligen ingen som är intresserad att stava till Pinocchio, när dom ska kolla upp guider/diskussioner osv.

Communityn hade säkert också kallat spelet för LoP ändå, eller ja Lies of P

Gen
Medlem
Skrivet av magma:

Kan prova då jag har det på game pass

Åhå det ligger där? Kanske ska ersätta Starfield med detta då jag för närvarande har en gratis månad på Game Pass

Medlem

Skoj! Då hoppas jag att jag fastnar i souls-magin ännu en gång! Spelet är på preload


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Någon som vet om utvecklarna har något annat i bagaget sen förut?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Gen:

Åhå det ligger där? Kanske ska ersätta Starfield med detta då jag för närvarande har en gratis månad på Game Pass

Japp, lanseras om cirka 4 dagar


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det ser mer ut som Bloodborne än Dark Souls så jag tycker inte "soulsborne" är så fel i detta fallet. Det ser riktigt bra ut men det är det många spel i genren som gör. Vi vet alla att det hänger på hur striderna känns och hur bandesignen är men på förhand ser detta verkligen ut att lyckas där så många andra misslyckats.

Medlem

Blir ett köp, demot var riktigt mysigt.

Medlem

"det dåliga från inspirationskällan"

Tur att jag läste recensionen ändå och inte bara kollade resultatet, det "dåliga" är ju riktigt bra i dark souls/bloodborne! 😁

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Det ser mer ut som Bloodborne än Dark Souls så jag tycker inte "soulsborne" är så fel i detta fallet. Det ser riktigt bra ut men det är det många spel i genren som gör. Vi vet alla att det hänger på hur striderna känns och hur bandesignen är men på förhand ser detta verkligen ut att lyckas där så många andra misslyckats.

Håller med, är ju faktiskt skillnader i mekanik och stil mellan souls och bloodborne så tycker det är en ganska bra förklaring på genren, lite som metroidvania. Och just det här spelet liknar bloodborne mest.

Medlem

Ser härligt ut! Ser ut som Bloodborne på gott och ont, kommer nog tänka på BB lite för mycket under resan och då blir det inte lika immersive.

OT: Är det någon som har koll på varför From inte vill släppa en BB uppföljare? Det hade ju vänt uppochner på spelvärlden det släppet

Medlem
Skrivet av Sunny:

OT: Är det någon som har koll på varför From inte vill släppa en BB uppföljare? Det hade ju vänt uppochner på spelvärlden det släppet

Miyazaki har sagt att Bloodborne 2 inte är upp till FromSoftware, utan Sony, då dom äger rättigheterna.

Men Miyazaki har även sagt att han inte gillar att göra uppföljare, utan vill skapa nytt. Dark Souls trilogin är en outlier. Miyazaki gjorde förmodligen Dark Souls 3 för att rätta till felen Dark Souls 2(där han inte var inblandad) hade för att avsluta serien på bästa möjliga vis.

Man ska aldrig säga aldrig, men det är ytterst tveksamt att vi kommer få se uppföljare till Bloodborne eller Sekiro.

Jag tror inte vi kommer få en uppföljare till Elden Ring gjord av Miyazaki heller. Han verkar köra på nya IP'n framöver.

Skulle vi få någon uppföljare till Bloodborne, Sekiro, Elden Ring, lär det vara av någon annan game director från FromSoftware.

Mina spekulationer då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Querth:

"det dåliga från inspirationskällan"

Tur att jag läste recensionen ändå och inte bara kollade resultatet, det "dåliga" är ju riktigt bra i dark souls! 😁

Det enda dåliga med Bloodborne är ju prestandan. Annars är det verkligen ett fulländat spel.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Miyazaki har sagt att Bloodborne 2 inte är upp till FromSoftware, utan Sony, då dom äger rättigheterna.

Utöver det så har han sagt att han inte gillar att göra uppföljare, utan vill skapa nytt. Dark Souls trilogin är en outlier. Miyazaki gjorde förmodligen Dark Souls 3 för att rätta till felen Dark Souls 2(där han inte var inblandad) hade för avsluta serien på bästa möjliga vis.

Man ska aldrig säga aldrig, men det är ytterst tveksamt att vi kommer få se uppföljare till Bloodborne eller Sekiro.

Jag tror inte vi kommer få en uppföljare till Elden Ring gjord av Miyazaki heller. Han verkar köra på nya IP'n framöver.

Skulle vi få någon uppföljare till Bloodborne, Sekiro, Elden Ring, lär det vara av någon annan game director från FromSoftware.

Mina spekulationer då.

Aha okej då är jag med! Tack för ett bra svar.
Vi får hålla tummarna för en remake som det ryktas om, det kan definitivt stilla hungern

Medlem

Kul att det får en 4:a, hoppas koreanerna polerat upp det sedan demon. Intressant o se hur pass mycket förändrats sedan sist.

Undrar bara om laddningsskärmarna fortfarande kör med ”now lying”?

Angående Bloodborne så kan jag tänka mig att From affärsmässigt föredrar att äga sina IP:n. Det är en stor sorg att Japan Studio är upplöst också.
Hoppas From jobbar på ett nytt liknande IP själva.

Har nu också insett att i o m de hutlösa onlinekostnaderna på PS+ så kommer troligtvis online co-op och kanske även single player tyvärr minska markant framöver, eftersom det numera krävs PS Plus för både co-op och användarskapade/fusk/cut-content chalice dungeons.

Medlem
Skrivet av Dengode:

För mig så får hela Pinocchiogrejen det att kännas så fruktansvärt lökigt och titeln är bland historiens sämsta ” lies of p”.. Fyfan

Japp, hela världen håller med dig. Men alla kommer inte våga erkänna det.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Skribent
Skrivet av Famipan:

Kul att det får en 4:a, hoppas koreanerna polerat upp det sedan demon. Intressant o se hur pass mycket förändrats sedan sist.

Undrar bara om laddningsskärmarna fortfarande kör med ”now lying”?

Yes, det är kvar. Komplett med en näsa som växer. Lite oklart.

Medlem

Det ser väldigt trevligt ut. Hade det funnits ett easy-läge hade jag provat

Gen
Medlem
Skrivet av Fezk:

Miyazaki har sagt att Bloodborne 2 inte är upp till FromSoftware, utan Sony, då dom äger rättigheterna.

Men Miyazaki har även sagt att han inte gillar att göra uppföljare, utan vill skapa nytt. Dark Souls trilogin är en outlier. Miyazaki gjorde förmodligen Dark Souls 3 för att rätta till felen Dark Souls 2(där han inte var inblandad) hade för avsluta serien på bästa möjliga vis.

Man ska aldrig säga aldrig, men det är ytterst tveksamt att vi kommer få se uppföljare till Bloodborne eller Sekiro.

Jag tror inte vi kommer få en uppföljare till Elden Ring gjord av Miyazaki heller. Han verkar köra på nya IP'n framöver.

Skulle vi få någon uppföljare till Bloodborne, Sekiro, Elden Ring, lär det vara av någon annan game director från FromSoftware.

Mina spekulationer då.

Bluepoint Games behöver däremot fixa remake. Det gick ju bra med Demon's Souls.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Japp, hela världen håller med dig. Men alla kommer inte våga erkänna det.

Jag är inte så säker på det. Somligas smak är rent ut sagt pinsam. Detta ser ut som bloodborne från wish. Och där from softwares titlar har en så fantastisk detaljrikedom och fingertoppskänsla för vad som är coolt i form av level och karaktärsdesign samt känslan av att det är intellektuella personer som ligger bakom så är detta precis tvärtom, ser ut som att man försöker göra bloodborne 2 utan att ha förstått storheten bakom det, själlöst och pinsamt

Medlem

Efter det här känns det som ett soulslike spel i Alice i underlandet vore intressant. Finns mycket skoj man kan hitta på där.

12
Skriv svar