Medlem

Är rädd att det är för svårt och kommer ge upp. Lirar spel som Resident evil på svåraste utan problem med det här verkar va på ulltra svårt

Medlem

Oh shit, jag har inte riktigt kollat så noga på soulslike-spel, men tittade på gameplayvideon. "Får" det se så likt ut alltså? Känns bara så konstigt med ett, vad jag antar fullstort, fullgott spel där det spenderats stora resurser och där man som bara sagt på första mötet: "Ja alltså, de är så jävla bra de där spelen. Det här ska bli så likt som det bara GÅR."

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Oh shit, jag har inte riktigt kollat så noga på soulslike-spel, men tittade på gameplayvideon. "Får" det se så likt ut alltså? Känns bara så konstigt med ett, vad jag antar fullstort, fullgott spel där det spenderats stora resurser och där man som bara sagt på första mötet: "Ja alltså, de är så jävla bra de där spelen. Det här ska bli så likt som det bara GÅR."

Är ju bara bra för oss som gillar souls spel och vill ha mer av samma.

Medlem

Roligt att de lägger till Denuvo några dagar innan release och efter att folk har spelat demot.

Medlem

Roligt för Neowiz! Har spelat demot och gillar det skarpt! Har länge längtat efter ett mer linjärt souls-spel med tyngden från Dark Souls 3, och det ser ut som de lyckats förvånansvärt väl. För min del ser jag inga problem med utvecklare som hämtar inspiration från varandra, och för oss Soulsspelare innebär det mer av det goda - i synnerhet när vi lever i en tid där utvecklingstiden har eskalerat rejält de senaste åren. Istället för att rata dessa nytolkningar borde vi vara glada att det erbjuds fler alternativ inom en ganska så nischad genre.

Medlem

Någon som vet varför varken Webhallen eller Netonnet säljer detta? Hittar inte ps5-versionen på elgiganten heller, tror jag såg den där igår när jag kollade? Känns väl inte som en så liten titel?

Medlem

Började spela igår. Kunde inte köra så länge men tog mig förbi första stora bossen innan hotellet.

Det här känns riktigt bra faktiskt.

Medlem
Skrivet av jonmlr:

Någon som vet varför varken Webhallen eller Netonnet säljer detta? Hittar inte ps5-versionen på elgiganten heller, tror jag såg den där igår när jag kollade? Känns väl inte som en så liten titel?

"Vad hände med Webhallen" <<<< Har påpektat det här. Rätt o slätt Webhallen suger. Det lustiga är att Komplett har tydligen spelet, och de är typ samma företag i princip då 22 april 2013 såldes Webhallen av Pixmania till den norska Komplett-koncernen. Webhallen har ju innan vart mer fokuserade på spel och komplett mer på PC hårdvara förr.

Själv köpte jag spelet från Wendros och fick dessutom spelet 1 dag tidigare. Första gången jag handlar där men köpupplevelsen vart över förväntat.
Gillade att de hellre skickade så man fick 1 dag tidigare än att riskera att man fick en dag senare än release dagen.

Medlem
Skrivet av Dengode:

Jag är inte så säker på det. Somligas smak är rent ut sagt pinsam. Detta ser ut som bloodborne från wish. Och där from softwares titlar har en så fantastisk detaljrikedom och fingertoppskänsla för vad som är coolt i form av level och karaktärsdesign samt känslan av att det är intellektuella personer som ligger bakom så är detta precis tvärtom, ser ut som att man försöker göra bloodborne 2 utan att ha förstått storheten bakom det, själlöst och pinsamt

Om du stiger ner från din höga häst ett litet tag kanske du inser att folk gillar olika och att det du ser som fulländat, coolt och intellektuellt kan av andra ses som ungefär samma spel om och om igen men med ett nytt tema och några nya gameplay mechanics.
Det enda From Software spelet som jag tycker skiljer sig ur mängden sen Demon's Souls är Fires of Rubicon.
Jag tycker att det är bra att andra skapar Souls-liknande spel och flera har varit riktigt bra. Speciellt Remnant som jag tycker är fantastiskt. Trots att det innehåller en handling som man inte behöver googla för att förstå.


signatur

PSN: OAKTHYR

12
Skriv svar