FZ Play lirar... *trumvirvel* Starfield!

Robot
FZ Play lirar... *trumvirvel* Starfield!
Medlem

Mycket trevligt!

Medlem
Medlem

JAAAA och yaay...!
Jag kommer garanterat kolla ihop med några öl ihop med katten!
Riktigt najs!

Medlem

Har försökt ta mig in i det flera gånger men tyvärr rätt tråkigt spel och då gillar jag deras tidigare titlar (F76 exkluderat).

Förstår inte riktigt de höga betygen, 7/10 är mer rimligt som vissa ger.
Kanske till och med 6/10.

Medlem

Har redan kommit en DLSS-mod. Om folk är intresserade.

Fragtjuv

Jag har kommit igång med spelet och tycker det är en härlig stämning hittills. Det ska bli roligt att uppleva hur den här världen fungerar.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Varför har vi inte en FZ-recension av spelet än? Prutt-sajten GR har lagt ut en recension idag.

Geeks Gaming
Skrivet av Dajvan:

Varför har vi inte en FZ-recension av spelet än? Prutt-sajten GR har lagt ut en recension idag.

Man håller på men man fick koden sent tyvärr

Medlem

Loota väldigt lite eller loose all stream to it 😅

Geeks Gaming
Skrivet av rövslickarn:

Har försökt ta mig in i det flera gånger men tyvärr rätt tråkigt spel och då gillar jag deras tidigare titlar (F76 exkluderat).

Förstår inte riktigt de höga betygen, 7/10 är mer rimligt som vissa ger.
Kanske till och med 6/10.

Hur många timmar har du hunnit med? Det låter som att många är överens om att det inte riktigt kommer igång förrän efter 10h-ish

Moderator
Moderator | Testpilot
Skrivet av Dajvan:

Varför har vi inte en FZ-recension av spelet än? Prutt-sajten GR har lagt ut en recension idag.

Skrivet av NordhNet:

Man håller på men man fick koden sent tyvärr

Fick kod sent. Borde ha en recension nästa vecka


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av Dajvan:

Varför har vi inte en FZ-recension av spelet än? Prutt-sajten GR har lagt ut en recension idag.

Skrivet av NordhNet:

Man håller på men man fick koden sent tyvärr

Skrivet av uberpwnage2.0:

Fick kod sent. Borde ha en recension nästa vecka

Stämmer. Vi fick inte de första koderna, men vi är igång sen i går. Fredrik recenserar, han tror han har betyget klart i slutet av nästa vecka. Lär bli en en text med tidiga intryck innan.


signatur
Medlem

Trevligt värre med stream!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Är lite kluven, kör nog hellre vidare på No Man’s sky, gillar att flyga mitt skepp själv och att landa i VR på andra planeter


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Moderator

Kul stream ikväll. Efsta(R) är tillbaka och det känns bra. För mig känns Starfield som lovande underhållning under många timmar!

Medlem
9 i betyg av GameReactor Sverige.

GameReactor SE gav StarField en 9a i betyg. Under följer deras plus och minus med spelet. FucQ vad jag är sugen på detta spel nu. Hoppas för gudsskull att min gamla relik till PC kan driva spelet....
___________________________________________________________________________________________________
+
Oerhört mycket att göra, suveräna strider, klockren utforskning, väldigt varierat, snygg grafik, underhållande rymdresor, välskriven dialog, smidiga menyer, otrolig miljövariation
-
Ojämn bilduppdatering, en del buggar

__________________________________________________________________________________________________
" Det är helt enkelt få spel som erbjuder denna enorma kvantitet innehåll, men som även backar upp det med kvalitet. Tidlösa klassiker som The Elder Scrolls V: Skyrim och Fallout 4 känns direkt begränsade vid en jämförelse, men delar ändå den där underbara känslan av att äventyr väntar bakom varje krök. Tro mig när jag säger att du inte vill missa detta. "
__________________________________________________________________________________________________
" Med detta sagt så är betyget nio helt perfekt. Det här är ett sant mästerverk jag spelat nästan varje vaken tid sedan jag fick det. "


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

GameReactor SE gav StarField en 9a i betyg. Under följer deras plus och minus med spelet. FucQ vad jag är sugen på detta spel nu. Hoppas för gudsskull att min gamla relik till PC kan driva spelet....
___________________________________________________________________________________________________
+
Oerhört mycket att göra, suveräna strider, klockren utforskning, väldigt varierat, snygg grafik, underhållande rymdresor, välskriven dialog, smidiga menyer, otrolig miljövariation
-
Ojämn bilduppdatering, en del buggar

__________________________________________________________________________________________________
" Det är helt enkelt få spel som erbjuder denna enorma kvantitet innehåll, men som även backar upp det med kvalitet. Tidlösa klassiker som The Elder Scrolls V: Skyrim och Fallout 4 känns direkt begränsade vid en jämförelse, men delar ändå den där underbara känslan av att äventyr väntar bakom varje krök. Tro mig när jag säger att du inte vill missa detta. "
__________________________________________________________________________________________________
" Med detta sagt så är betyget nio helt perfekt. Det här är ett sant mästerverk jag spelat nästan varje vaken tid sedan jag fick det. "

Jag kunde inte köra det på min PC.
Fick ofta under 60fps och stor skillnad mellan inomhus och utomhus som gjorde det extra märkbart.
Körde med allt på lägsta med FSR och dynamic scaling 75% på 1440p.
Jag inväntar patcher på optimeringar.
Spec: 3060 ti, ryzen 5600x, 16GB RAM

Inaktiv

Har kört 6h nu. Är ju kul men inget mästerverk hittills.

  • Introt var det sämst skrivna jag varit med om. "Har du plockat en bit skräp? Universums mysterier ligger framför dig. Ta mitt skepp förresten. Jag stannar här i gruvan. Jomenvisst."

  • Mainstory är standard uttjatad scifi trope hittills.

  • Ful grafik. Fula animationer.

  • Laggigt.

  • Frustrerande menyer

  • Saker förklaras dåligt och är otydliga. Stod utanför en dörr i 1h och letade ett sätt att komma in. Uppdragsmarkören pekade in i ett berg. Trodde det hade buggat. Men sen insåg jag att det fanns en liten omarkerad knapp en bit ifrån dörren.

  • AI funkar inte så bra. Står och springer rätt in i en vägg vid flera tillfällen.

  • Kul att bygga skepp och Outposts.

  • Jäkligt snyggt estetiskt. Nasa-punk. Retrofuturistisk drömvärld.

  • Bra musik. Men soundtracket är lite väl likt en hel drös kända scifi filmer ibland. Tjejen sa "Lyssnar du på soundtracket till ET? Nej nu blev det LotR, nej vänta.. Star Wars..?"

Får fortsätta och hoppas det blir lite bättre.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Har kört 6h nu. Är ju kul men inget mästerverk hittills.

  • Introt var det sämst skrivna jag varit med om. "Har du plockat en bit skräp? Universums mysterier ligger framför dig. Ta mitt skepp förresten. Jag stannar här i gruvan. Jomenvisst."

  • Mainstory är standard uttjatad scifi trope hittills.

  • Ful grafik. Fula animationer.

  • Laggigt.

  • Frustrerande menyer

  • Saker förklaras dåligt och är otydliga. Stod utanför en dörr i 1h och letade ett sätt att komma in. Uppdragsmarkören pekade in i ett berg. Trodde det hade buggat. Men sen insåg jag att det fanns en liten omarkerad knapp en bit ifrån dörren.

  • AI funkar inte så bra. Står och springer rätt in i en vägg vid flera tillfällen.

  • Kul att bygga skepp och Outposts.

  • Jäkligt snyggt estetiskt. Nasa-punk. Retrofuturistisk drömvärld.

Får fortsätta och hoppas det blir lite bättre.

Var också riktigt besviken på introt. Whyy..De brukar vara så bra i deras andra spel. Får hoppas det positiva väger upp det negativa.
Bethesda får skärpa till sig till nästa spel TES6.

Medlem

Det man såg var ju lite njaa....

Kanske kickar igång senare.

Börjar bli osäker om jag ens ska köra det via Game Pass.

Man kanske ska vänta tills det mognat klart...

Medlem
Skrivet av Lofa:

Det man såg var ju lite njaa....

Kanske kickar igång senare.

Börjar bli osäker om jag ens ska köra det via Game Pass.

Man kanske ska vänta tills det mognat klart...

Precis min tanke. Har det också via Game Pass men det är inte speciellt lockande i detta skick. Enda anledningen till att jag ville att det här skulle bli ett mästerverk (egentligen inte min genre) är att det lovar gott inför TES VI. Nu vete fan alltså....

EDIT: Ska väl iofs tilläggas att Bethesdas spel ofta blir bra mycket bättre med moddar. Som vanligt lutar de sig mot communityt och ger dom en bra platform att jobba med.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Lirade igår. Underhållande än så länge. Lite svårnavigerade menyer ibland men i övrigt kul spel.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Känns lite som med Cyberpunk. FZ hade hypeat det så oerhört innan släpp så man var nödgad att ge det en femma för man hade bundit ris åt egen rygg. Senare insåg man att spelet inte alls nådde upp till hypen, men då var det redan för sent. Nu kommer man ge detta en fyra pga man lärt sig av tidigare, sponsade, betyg

Medlem

Nu vet jag ju inte, men gissar att spelet är 5% högre än 88%
Hype fick nog folk att se med fel ögon.

När vanligt folk får prata på metacritics då kommer säkert spelet ligga på snitt 6/10 med många 0/10 från crybabies 😁

Medlem
Skrivet av Siggesvenskas:

Känns lite som med Cyberpunk. FZ hade hypeat det så oerhört innan släpp så man var nödgad att ge det en femma för man hade bundit ris åt egen rygg. Senare insåg man att spelet inte alls nådde upp till hypen, men då var det redan för sent. Nu kommer man ge detta en fyra pga man lärt sig av tidigare, sponsade, betyg

Vadå inte nådde upp till hypen? De årets bästa spel enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Vadå inte nådde upp till hypen? De årets bästa spel enligt mig.

Kanske kommer som en chock, men det finns fler personer än dig.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Stämmer. Vi fick inte de första koderna, men vi är igång sen i går. Fredrik recenserar, han tror han har betyget klart i slutet av nästa vecka. Lär bli en en text med tidiga intryck innan.

Tråkigt att ni fick dem så sent. Ser fram emot att läsa recensionen i varje fall när den släpps 👍.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Kanske kommer som en chock, men det finns fler personer än dig.

Kanske kommer som en chock. Det finns fler personer än dig också. T.ex så finns det väldigt många som anser att FIFA-spelen är det bästa som finns.

12
Skriv svar