Beyond Good and Evil firar 20 och ser ut att få jubileumsutgåva

Robot
Beyond Good and Evil firar 20 och ser ut att få jubileumsutgåva
Medlem

Jag minns hur imponerad jag var av Beyond Good and Evil på PS2 för drygt 20 sedan. Grafiken, musiken, berättadet.

Medlem

Länken till ESRB är trasig, ni borde tagit print eller något!

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Jag minns hur imponerad jag var av Beyond Good and Evil på PS2 för drygt 20 sedan. Grafiken, musiken, berättadet.

Jag köpte det helt i misstag. Hittade Jedi Academy i en 4-in-1-låda i butiken, de övriga spelen var Championship Manager 4, Desert Storm 2 och Beyond Good and Evil. Föga anade man att man hade hittat ett av de definitiva barndomsspelen då.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag sörjer fortfarande att Ancel slutade producera spel! Beyond Good & Evil är ett odödligt mästerverk!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Dom släppte en remaster till PS3/360 för ett antal år sedan, skulle gissa att detta är en portning av den.

Medlem

Jag hade inte haft något emot att kunna spela en remaster av spelet med lite uppdaterade kamerakontroller. Det var det enda som jag kommer ihåg var uselt sist jag spelade på PS3an.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Om det är någon märkbar skillnad mot GOG-versionen kan det bli ett köp och en till playthrough, tycker fortfarande att BG&E1 är ett av de bästa spelen som gjorts (kan tänka mig att barndomsnostalgi spelar in en hel del dock).

1
Skriv svar