Första gameplay-trailern från CoD: Modern Warfare 3

Medlem

Mycket hat på Call of Duty i dom här kommentarerna. Tycker faktiskt att det är det enda AAA-Fps spelet som levererar nu för tiden. Singleplayer delen i MW19 och förra MW2 är ju det bästa fps genren har sett sedan de förra MW spelen. MP läget i förra var väl kanske inte det bästa, men typ det enda FPS MP man kan spela nu förtiden när Battlefield helt har tappat det.

Jag är taggad iaf! Dag 1 för min del, förmodligen kommer jag till och med att förhandsboka spelet så man får early access 😏

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Mycket hat på Call of Duty i dom här kommentarerna. Tycker faktiskt att det är det enda AAA-Fps spelet som levererar nu för tiden. Singleplayer delen i MW19 och förra MW2 är ju det bästa fps genren har sett sedan de förra MW spelen. MP läget i förra var väl kanske inte det bästa, men typ det enda FPS MP man kan spela nu förtiden när Battlefield helt har tappat det.

Jag är taggad iaf! Dag 1 för min del, förmodligen kommer jag till och med att förhandsboka spelet så man får early access 😏

Att Nuvarande COD är det bästa fps spelet för tillfället säger dock mer om vilket haveri senaste Battlefield är.
(Apex är bättre än bägge, men eftersom det är "sci-fi" är det många jag känner som inte vill spela något citat "rymdskit")
Nuvarande Cod har väl vandrat samma väg som förra spelet, det blir sämre och sämre för varje update:(

Bara det är "någorlunda" buggfritt, lär man sitta och lira under vintern iallafall.
(Någorlunda buggfritt i sammanhanget och då är kravet väldigt lågt ställt)

Gen
Medlem

Vilken fånig musik.

Inaktiv

Som en fd CoD spelare så har hela serien gått ner sig fullständigt. Nu handlar det bara att släppa dåliga spel, med fullt av buggar och avsaknaden av funktioner. Man ändrar och tar bort helt vitala saker som hardcore t ex.

Allt handlar om att sälja skins och annat i store för det är uppenbarligen vad kidsen är intresserade av. Det är ett glorifierat Fortnite helt enkelt.

Battlefield har sina problem, men jag har nämnt det tidigare att det får oförtjänt mycket skit. Sååå dåligt är det inte, Dice har ju till skillnad från dom bakom CoD försökte rätta till saker och jobbar fortfarande på BF2042 trots att det släpptes i November 2021. Under den tiden har dom bakom CoD enbart spottat ur sig ren skit ärligt talat.

Spel behöver utvecklas framåt helt klart. Oavsett hur mycket dom med nostalgi overload tycker så är det högst tveksamt om BF och CoD släpptes idag och enbart var en ny version av tidigare gamla spel. Likt FIFA. Då hade tongångarna garanterat gått "men suck kan dom aldrig komma med något nytt?"

Men sen att dom tar olika vägar framåt är uppenbart. Men det här med att BF är så jävla uselt och att CoD är enda spelbart är tveksamt alltså. CoD MW19 var något nytt och oslipat på sina ställen, men med facit mycket bra på många sätt. Det som kommit efter? Cold War? Nej. Vanguard? Kan vara ett av dom sämsta som släppts. MWII? Buggfesten som aldrig tar slut för utvecklarna bryr sig inte.

Medlem
Skrivet av insilence:

Lika bra att lägga serien på paus ett tag...
Det här är bara cashgrab skräp i mina ögon.

Håller med

Medlem

Sådär, nu har jag förköpt COD:MW3 Vault Edition. 😃


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Molnet2013:

Att Nuvarande COD är det bästa fps spelet för tillfället säger dock mer om vilket haveri senaste Battlefield är.
(Apex är bättre än bägge, men eftersom det är "sci-fi" är det många jag känner som inte vill spela något citat "rymdskit")
Nuvarande Cod har väl vandrat samma väg som förra spelet, det blir sämre och sämre för varje update:(

Bara det är "någorlunda" buggfritt, lär man sitta och lira under vintern iallafall.
(Någorlunda buggfritt i sammanhanget och då är kravet väldigt lågt ställt)

Ja men precis, Battlefield är ju ospelbart för mig nu för tiden. Synd då det var mitt absoluta favorit spel en gång i tiden. Bad Company 2 & BF3 är fantastiska.

Har faktiskt inte haft problem med buggar osv med något COD spel vad jag kan minnas. varken i Singleplayer eller multiplayer. Om vi inte pratar Warzone då förstås, där har det väl funnits ett par 😅 För min del så är MW (2019) det bästa FPS sedan MW2 / BF3 back in the days.

Var det gäller Apex så fastnade jag aldrig för det. Vet inte varför, antagligen för att jag var så trött på allt hoppande på väggar osv som alla spel började med vid den tidpunkten. Satt mest och lirade Battlegrounds då. Förstår dock varför Apex blev så omtyckt, känns som en bra mix mellan Titanfall & COD typ. Båda spelen gillar jag. Men fastnade aldrig som sagt.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Som en fd CoD spelare så har hela serien gått ner sig fullständigt. Nu handlar det bara att släppa dåliga spel, med fullt av buggar och avsaknaden av funktioner. Man ändrar och tar bort helt vitala saker som hardcore t ex.

Allt handlar om att sälja skins och annat i store för det är uppenbarligen vad kidsen är intresserade av. Det är ett glorifierat Fortnite helt enkelt.

Battlefield har sina problem, men jag har nämnt det tidigare att det får oförtjänt mycket skit. Sååå dåligt är det inte, Dice har ju till skillnad från dom bakom CoD försökte rätta till saker och jobbar fortfarande på BF2042 trots att det släpptes i November 2021. Under den tiden har dom bakom CoD enbart spottat ur sig ren skit ärligt talat.

Spel behöver utvecklas framåt helt klart. Oavsett hur mycket dom med nostalgi overload tycker så är det högst tveksamt om BF och CoD släpptes idag och enbart var en ny version av tidigare gamla spel. Likt FIFA. Då hade tongångarna garanterat gått "men suck kan dom aldrig komma med något nytt?"

Men sen att dom tar olika vägar framåt är uppenbart. Men det här med att BF är så jävla uselt och att CoD är enda spelbart är tveksamt alltså. CoD MW19 var något nytt och oslipat på sina ställen, men med facit mycket bra på många sätt. Det som kommit efter? Cold War? Nej. Vanguard? Kan vara ett av dom sämsta som släppts. MWII? Buggfesten som aldrig tar slut för utvecklarna bryr sig inte.

Konstigt att du gnäller på att COD har ”avsaknaden av funktioner” och påstår att det senaste Battlefield inte är så dåligt och att det får oförtjänt mycket skit när Battlefield 2042 bokstavligt talat saknade allt.

Du pratar om buggar på COD spelen när man inte ens kunde spela Battlefield 2042. Bokstavligt talat allt i från ljud, bild och gameplay i Battlefield 2042 var en enda stor buggfest. Och att säga att Dice åtminstone ”försöker” rätta till på saker även att det släpptes 2021 är ju 100% för att annars hade hela serien gått i graven. Det spelet var så fruktansvärt dåligt ( och är forfarande ). Det enda BF som är ok sedan BF4 är BF1. Bägge de spelen var också en stor buggfest vid launch ska tilläggas.

Tycker seriöst Dice bör lugna sig med nästa BF. Om nästa släpp inte håller, så tror jag helt seriöst att Battlefield serien kommer gå samma väg som Medal of Honor serien. Vilket är jättesynd, då Battlefield var just det bästa FPS man kunde spela.

COD spelen är inte perfekta, men innehåller mycket bra. BF serien är rent ut kasst.

Medlem

Ingen som tänkte nämna att priset på spelet är 959kr? Det är helt j-vla sinnessjukt. Närmare 1000kr för ett call of duty? Kommer inte på frågan.

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_79617:

Brukade hålla med, men nu kostar de fyra timmarna 900 spänn.

Skrivet av Unholydude:

Ingen som tänkte nämna att priset på spelet är 959kr? Det är helt j-vla sinnessjukt. Närmare 1000kr för ett call of duty? Kommer inte på frågan.

Jag älskar cod multiplayer och gett mig 500h eller mer underhållning. Men håller med, det är monitorerat som ett f2p spel och jag tycker det lär bli ett gratis spel om de ska göra som de gör


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av Mulisha_:

Konstigt att du gnäller på att COD har ”avsaknaden av funktioner” och påstår att det senaste Battlefield inte är så dåligt och att det får oförtjänt mycket skit när Battlefield 2042 bokstavligt talat saknade allt.

Du pratar om buggar på COD spelen när man inte ens kunde spela Battlefield 2042. Bokstavligt talat allt i från ljud, bild och gameplay i Battlefield 2042 var en enda stor buggfest. Och att säga att Dice åtminstone ”försöker” rätta till på saker även att det släpptes 2021 är ju 100% för att annars hade hela serien gått i graven. Det spelet var så fruktansvärt dåligt ( och är forfarande ). Det enda BF som är ok sedan BF4 är BF1. Bägge de spelen var också en stor buggfest vid launch ska tilläggas.

Tycker seriöst Dice bör lugna sig med nästa BF. Om nästa släpp inte håller, så tror jag helt seriöst att Battlefield serien kommer gå samma väg som Medal of Honor serien. Vilket är jättesynd, då Battlefield var just det bästa FPS man kunde spela.

COD spelen är inte perfekta, men innehåller mycket bra. BF serien är rent ut kasst.

Varför läser du inte innan du kommenterar?

BF var buggfest. Var. Som jag skrev. Skillnaden är att Dice försökte få ordning på det. Konstigt att jag gnäller på CoD? Seriöst om du spelar och har spelat CoD under en längre tid så kan du omöjligen tycka att utvecklingen av det är bra? Du gnäller på att BF är kasst och inte varit bra sedan BF4 som var ok. Du tycker CoD har varit bra dom senaste åren då i jämförelse?

Jo, det får mycket skit jämfört med vad CoD inte får, vägen CoD har tagit är minst lika dålig, om inte ännu sämre. Som vanligt i slutet av CoD spelen dom senare åren så är det stendött på alla plan. Utvecklarna har lämnat det, dom få spelarna som är kvar är mest cheaters och tongångarna överlag är alltid att detta var dåligt. Men nästa blir bättre!

Du tycker Dice ska lugna sig? Men tycker CoD är bra som släpps varje år i sämre och sämre version? Okej...

Du gnäller på Dice och att BF är en buggfest. Dice försöker få ordning på det. Du pratar om CoD i jämförelse som släpper buggfest varje år istället och skiter alltid i sina spel utan går bara vidare till nästa. Den logiken...

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Varför läser du inte innan du kommenterar?

BF var buggfest. Var. Som jag skrev. Skillnaden är att Dice försökte få ordning på det. Konstigt att jag gnäller på CoD? Seriöst om du spelar och har spelat CoD under en längre tid så kan du omöjligen tycka att utvecklingen av det är bra? Du gnäller på att BF är kasst och inte varit bra sedan BF4 som var ok. Du tycker CoD har varit bra dom senaste åren då i jämförelse?

Jo, det får mycket skit jämfört med vad CoD inte får, vägen CoD har tagit är minst lika dålig, om inte ännu sämre. Som vanligt i slutet av CoD spelen dom senare åren så är det stendött på alla plan. Utvecklarna har lämnat det, dom få spelarna som är kvar är mest cheaters och tongångarna överlag är alltid att detta var dåligt. Men nästa blir bättre!

Du tycker Dice ska lugna sig? Men tycker CoD är bra som släpps varje år i sämre och sämre version? Okej...

Du gnäller på Dice och att BF är en buggfest. Dice försöker få ordning på det. Du pratar om CoD i jämförelse som släpper buggfest varje år istället och skiter alltid i sina spel utan går bara vidare till nästa. Den logiken...

BF var inte utan är en buggfest. Håller absolut inte med om att COD spelen innehåller buggar osv som du skriver. Vad är det som är så dåligt med dom? Har nog inte stött på en enda bugg i de senaste COD spelen, utan tycker dom håller väldigt hög kvalité. Om det inte är enbart Warzone du pratar om? Vad finns i COD som du tycker utvecklaren ska fixa till menar du? Bara för att du inte tycker om COD spelen som släpps betyder det ju inte att det finns något som behöver fixas till. Att du ens jämför MW2 med det senaste BF spelet och seriöst tycker att dom har liknande kvalité vid släpp visar ju bara hur helt off du är.

Att Dice fotfarande "2år senare" efter release "försöker" få ordning på deras skitspel är för mig skrattretande. Finns inget som är bra med den spelutvecklaren längre.

Inaktiv
Skrivet av Mulisha_:

BF var inte utan är en buggfest. Håller absolut inte med om att COD spelen innehåller buggar osv som du skriver. Vad är det som är så dåligt med dom? Har nog inte stött på en enda bugg i de senaste COD spelen, utan tycker dom håller väldigt hög kvalité. Om det inte är enbart Warzone du pratar om? Vad finns i COD som du tycker utvecklaren ska fixa till menar du? Bara för att du inte tycker om COD spelen som släpps betyder det ju inte att det finns något som behöver fixas till. Att du ens jämför MW2 med det senaste BF spelet och seriöst tycker att dom har liknande kvalité vid släpp visar ju bara hur helt off du är.

Att Dice fotfarande "2år senare" efter release "försöker" få ordning på deras skitspel är för mig skrattretande. Finns inget som är bra med den spelutvecklaren längre.

När spelade du BF sist? Säg inte nyligen för då ljuger du antingen om det, eller att det är en buggfest fortfarande.

Jag jämför inte spelen spelmässigt, det är du som drar den slutsatsen. Igen, du verkar inte läsa inlägg innan du kommenterar.

Bara att välja vilka buggar du vill härifrån

Eller här

Eller varför inte här

Medlem
Skrivet av anon_332944:

När spelade du BF sist? Säg inte nyligen för då ljuger du antingen om det, eller att det är en buggfest fortfarande.

Jag jämför inte spelen spelmässigt, det är du som drar den slutsatsen. Igen, du verkar inte läsa inlägg innan du kommenterar.

Bara att välja vilka buggar du vill härifrån

Eller här

Eller varför inte här

Jag läser innan jag kommenterar, kanske du som ska ta och läsa dina egna inlägg innan du kommenterar?
Har varken tid eller lust att klicka på dina länkar, sitt du och spela ditt Battlefield och försök intala dig själv om att det är ett bra spel. Eller varför inte testa och skriv in Battlefield bugs. Kan lova dig att det sökresultatet ger bra mycket fler buggar. Plus att det faktiskt är så att Dice spelen är helt ospelbara vid släpp. Vilket aldrig någonsinn har hänt med något Call of Duty.

Jag står fast vid att mina hundratals timmar med samtliga Call of Duty's genom tiderna är en bra mycket bättre upplevelse än med Battlefield. Men vem vet, du kanske är den enda i världen som faktiskt kunde spela en problemfri match i BF vid släpp de senaste 10 åren.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Plus att det faktiskt är så att Dice spelen är helt ospelbara vid släpp. Vilket aldrig någonsinn har hänt med något Call of Duty.

Fel.
https://comicbook.com/gaming/news/call-of-duty-modern-warfare...

Skrivet av Mulisha_:

Jag står fast vid att mina hundratals timmar med samtliga Call of Duty's genom tiderna är en bra mycket bättre upplevelse än med Battlefield.

Vad gör Cod som skapar en bättre upplevelse än Battlefield?

Medlem
Skrivet av Thane:

Fel.
https://comicbook.com/gaming/news/call-of-duty-modern-warfare...

Vad gör Cod som skapar en bättre upplevelse än Battlefield?

Jag har då inte stött på några som helst server problem när jag spelat. Absolut inte något " gamebreaking " . Inte en enda bugg som jag stört mig på. Alltid kommit in och kunnat spela när jag vill.

Ang. vad COD gör bättre är i stort sett allt. Ljud, bild och gameplay. Är min åsikt då såklart. Vet när Battlefield 3 släpptes, då var det stor skillnad mellan spelen då BF hade ett oslagbart ljud, grafiken var top notch och gameplay var tight. Även stor skillnad i gameplay då man kände att BF baserades på teamwork på ett hellt annat sett än var COD var. Allt detta var likvärdigt i BF4, dock kändes det spelet mer av ett BF3 DLC. ( Som man kan säga att COD också känns)

Nu för tiden så är inte bara BF spelen helt trasiga vid släpp, utan också väldigt tråkiga och kommer inte med något som helst nytt. Istället för att utveckla sina idéer så tar dom bort olika funktioner i spelet och backar tillbaka 3 steg på allt. Och när jag säger att det är ospelbart så menar jag stora server problem, buggar som inte bara försämrar utan förstör hela spelupplevelsen och riktigt usla kartor. Detta är ju vad jag har upplevt och alla ( och då menar jag alla ) jag spelar med. Kolla bara FZs recension. Hur många gånger har dom dragit tillbaka en recension för att sedan recensera om spelet för det är så trasigt ?

Ang, valuta för pengen så erbjuder COD mycket mer än vad BF gör, som inte ens har en Singleplayer längre.
COD = Singleplayer, Multiplayer, Warzone, Zombies, Raids & Specops
Battlefield = Multiplayer

Medlem

Måste säga jag blev väldigt pepp av det som visades ikväll! Inte varit såhär pepp på ett COD sedan första MW!

Skrivet av hannes.theorell:

De har alltid riktat sig mot prepubertala pojkar. Särskilt de som blir lite extra till sig av hela Warrior-konceptet.

Nope inte i de gamla mw2 mw3 fanns inte skiten med alls ,

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Nope inte i de gamla mw2 mw3 fanns inte skiten med alls ,

Tider förändras. Man gör inte samma spel till 15åringar idag som 2009 när mw2 kom ut, men det riktar sig ändå mot samma målgrupp.

12
Skriv svar