Diskutera – Årets hittills bästa spel är..?

Inaktiv

Grymt överraskad av Aliens Dark Descent och Stranded Alien Dawn.

Medlem

För min del så är det D4 då Hogwartz och Zelda inte riktigt är min grej men tycker inte D4 är mindblown. Men det är ett sjukt mycket AAA spel som kommer till sensommaren/hösten. Backloggen kommer fyllas på och räcka i flera år känns det som!

Medlem

Tittar man på det spel jag spelat mest detta år och fortfarande inte kan släppa så blir årets bästa spel Labyrinth of Galleria: The moon society för min del. Men finns många andra bra spel naturligtvis så som Diablo IV och Trails to Zero/Azure.

Medlem

Final Fantasy XVI hittills!

TotK, Resident Evil 4, Hogwarts Legacy m.fl. ligger fortfarande i backloggen

Medlem

Zelda totk utan tvekan

Medlem

Resident evil 4 remake tror jag.

Har aldrig spelat orginalet av någon tråkig slump, men det gjorde ju även att remaken kändes som ett helt nytt spel XD

Skribent

Ska påbörja Zelda nu i dagarna och gissar att årets bästa för mig kommer stå mellan det och Starfield. Det sagt: av det jag testat än så länge ligger Diablo IV, Dave the Diver och Dredge bra till. Så jag säger Dave, just nu i alla fall.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ghosts of Tabor det enskillt bästa spelet och det jag spelat meat hitils i år och det är bara closed beta/early access


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Zelda som etta, tätt efter ligger diablo 4.

Medlem

Final Fantasy 16 utan tvekan!


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Jedi Survivor för min del, än så länge. Zelda tröttnade jag på efter några timmar, och Hogwarts kändes lite för själalöst för att jag skulle fastna. Diablo 4 är bara mer Diablo. Har inte spelat FF16 eller Hi-Fi Rush ännu, så det finns en möjlighet att saker och ting ändras. Starfield är ju också på intågande.

Medlem

Jag tänkte gå lite mot strömmen och hävda att det spel jag haft roligast med hittills i år är Miasma Chronicles! En indie-goding med inslag av såväl xcom, stealth och RPG som bjuder på mer än man kanske först kan tro. Klar förfining av formulan studion gjort sig känd för. Solid 4/5! Bubblare och nästan lika bra är FFXVI, Resident Evil 4 och Dead Space.

TOTK var dessvärre en besvikelse för egen del, men helt ok. Diablo/Star Wars/Harry Potter är inget för mig så kring dessa kan jag inte uttala mig.

Gissar/Hoppas på att hösten med bl.a. Starfield, Armored Core och Phantom Liberty (och massor med smått och gott därtill!) kommer att bli en spelhöst att minnas.

Medlem

Dead Space utan tvekan.

Medlem

Svårt att välja mellan Wartales och Jedi: Survivor då de är så jäkla olika men jag säger nog Wartales, fastnade totalt i det i några veckor och hade svinkul, speciellt spel.

Medlem

Zelda är ett tekniskt underverk, det är helt makalöst hur klockrent dom har lyckats med fysiken i det spelet, och hur enkelt man kan bygga sina egna grejer i spelet.

Det enda andra spelet jag har spelat från i år är Afterimage, som är ett rätt så bra metroidvania jag haft mycket skoj med dom senaste veckorna, men det kommer ändå inte i närheten av Zelda.

Medlem

Nu släpptes inte Total War Warhammer i år men jag tycker att det kom enormt många förbättringar med version 3.1 (som släpptes i år) . Tycker den har lyft spelet väsentligt. Kaos-kampanjen är riktigt kul nu👍😁

Medlem

RE4 remaken helt klart! Jävlar var dom fick till dendär känslan men känner när man tänker tillbaka till orginaet med nostalgifiltret på!

Medlem

För mig handlar det om fyra spel hittills utan ranking:

Dying Light 2
Hogwarts
Diablo 4
Wild Hearts

Kan ju dock bara nämna spel som jag har spelat klart åtminstone main story. Det finns ett par i backloggen som kanske kan peta ner något av dessa fyra när 2023 summeras.

Medlem

Hogwarts Legacy.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Testpilot

Hittills måste jag säga Aliens Dark Descent är en grym spelupplevelse. Känslan i spelet kan man skära i med smörkniv och paniken finns där hela tiden under ytan. Sååå himla bra spel.

Tänker inte starta/köpa varken Hogwarts , Jedi survivor eller The Last of us innan de fått ordning på de sjukt dåliga släppen och optimeringsproblemen som finns med dessa spel.
Vi får se i slutet av året , kommer bli tungt med Baldurs Gate 3 släppet. Jag spår att Starfield släppet kommer vara en buggig katastrof och krävs minst 2 månader av konstanta patcher innan det är i spelbart skick.

Medlem

Bramble är nog det enda som lämnat lite avtryck på mig.
Spelat de flesta av det "stora" som släppts, och visst, flera bra spel som underhållit mig i många timmar. Men inget som hängt kvar på det sättet.
Hela familjen satt intresserade och kollade när jag spelade igenom bramble till skillnad från det vanliga "Pappa, du är tråkig", "Älskling kan inte du och jag göra något? Gå en promenad?"

Medlem

Så här långt Star Wars Jedi: Survivor trots alla tekniska problem med det..
Edit, annars om det nu kan räknas som ett "nytt" spel The Last of Us för PC med samma tekniska problem, dock mycket bättre nu efter ett antal patchar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Hittills måste jag säga Aliens Dark Descent är en grym spelupplevelse. Känslan i spelet kan man skära i med smörkniv och paniken finns där hela tiden under ytan. Sååå himla bra spel.

Tänker inte starta/köpa varken Hogwarts , Jedi survivor eller The Last of us innan de fått ordning på de sjukt dåliga släppen och optimeringsproblemen som finns med dessa spel.
Vi får se i slutet av året , kommer bli tungt med Baldurs Gate 3 släppet. Jag spår att Starfield släppet kommer vara en buggig katastrof och krävs minst 2 månader av konstanta patcher innan det är i spelbart skick.

Måste skaffa Aliens Dark Descent. The last of us skulle jag säga är fixat nu. Kan kanske bero på din hårdvara.. För mig fungerar det fint, stor skillnad mot när det släpptes. Jedi survivor tvivlar jag på att det någonsin kommer fixas helt och hållet. Väldigt långsam patch utrullning. Riktigt bra spel dock. Värt att spela enligt mig.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Resident Evil 4 Remake hands down.

Medlem

Zelda: Tears of the Kingdom, Hogwarts Legacy och Diablo IV.

Medlem

Måste nog ändå säga Hogwarts även om jag gillar XVI.

Medlem

För mig är Hogwarts Legacy årets största besvikelse, väldigt vanilla, kanske en två av fem. förstår inte hur så många kan gilla det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Medlem

Diablo 4 🐒


signatur

Allätare

Skriv svar