Stor Diablo IV-patch släppt, mer XP och ombalanserade klasser

Robot
Stor Diablo IV-patch släppt, mer XP och ombalanserade klasser

End-game-ändringar kommer i samband med första säsongen.

#diablo-iv


Medlem

Sorc måste fortfarande köra alla 4 defensive skills samt firebolt i en av de två enchantmentslotsen. Such customizability! Hela en enchantmentslot får du och en vanlig skillslot (den andre bör ju vara någon av ultimates, annars är ultimate på tok för dåliga om det inte är självklara alternativet).

Meh.

Medlem

"Klasserna har däremot fått betyande balansändringar."

Skulle ju inte kalla ändringarna för betydande, inte ens Blizzard säger det. 😉 Något som fått större ändringar däremot är XP'n man får.

CTI
Medlem

Balansändringarna är marginella så det kommer knappt märkas.

Detta är det viktiga i patchen.

Experience Rewards

Significantly increased the experience awarded for completing Nightmare Dungeons.
Significantly increased the experience gained from killing monsters in Nightmare Dungeons.
Helltide chests now provide substantially more bonus experience when opened.
Significantly increased rewarded experience from completing individual Whispers across the board.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

WW-barb känns fortfarande klen mot svåra bossar även med 3 shout slots igång, tar betydligt längre tid att döda jämfört med dom andra klasserna.

Medlem
Skrivet av CTI:

Balansändringarna är marginella så det kommer knappt märkas.

Detta är det viktiga i patchen.

Experience Rewards

Significantly increased the experience awarded for completing Nightmare Dungeons.
Significantly increased the experience gained from killing monsters in Nightmare Dungeons.
Helltide chests now provide substantially more bonus experience when opened.
Significantly increased rewarded experience from completing individual Whispers across the board.

Inte glömma direktportal till nm

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

WW-barb känns fortfarande klen mot svåra bossar även med 3 shout slots igång, tar betydligt längre tid att döda jämfört med dom andra klasserna.

Som sig bör enligt mig, ww är ju aoe och bör vara bra mot mängder av fiender, inte mot single target. Tycker det är bra att olika builds är bra på olika saker, antingen blir man grym på en sak och sämre på en annan, eller så blir man ok på båda.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Som sig bör enligt mig, ww är ju aoe och bör vara bra mot mängder av fiender, inte mot single target. Tycker det är bra att olika builds är bra på olika saker, antingen blir man grym på en sak och sämre på en annan, eller så blir man ok på båda.

Agree, aoe gör damage mot många samtidigt vs single target som gör mer skada mot en (ev splash damage).

Redaktör
Skrivet av Zerox_no1:

"Klasserna har däremot fått betyande balansändringar."

Skulle ju inte kalla ändringarna för betydande, inte ens Blizzard säger det. 😉 Något som fått större ändringar däremot är XP'n man får.

Skrivet av CTI:

Balansändringarna är marginella så det kommer knappt märkas.

Detta är det viktiga i patchen.

Experience Rewards

Significantly increased the experience awarded for completing Nightmare Dungeons.
Significantly increased the experience gained from killing monsters in Nightmare Dungeons.
Helltide chests now provide substantially more bonus experience when opened.
Significantly increased rewarded experience from completing individual Whispers across the board.

Bra feedbackat, har ändrat lite. Tack!


signatur
Medlem
meh

Patchen var rätt meh.

Jag väntar till season 1 istället.

Medlem

Necro fick nästan ingenting, solklart den klenaste klassen. speciellt om man spelar summon build vilken man vill göra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Necro fick nästan ingenting, solklart den klenaste klassen. speciellt om man spelar summon build vilken man vill göra.

Jag kör hardcore med necro minion nu och tycker inte att den är så jäkla rolig tyvärr. Dock upplever jag att den kör på rätt bra, körde över Lilith nyss och WT3 är nästa mål men väntar till jag blir lvl 50 (lvl 47 nu).

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Necro fick nästan ingenting, solklart den klenaste klassen. speciellt om man spelar summon build vilken man vill göra.

Bonespear necro är väl ändå rätt stark. Det den klassen saknar är mobilitet, samt den lilla detaljen som du nämner: att spela "effektivt" som summoner.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Necro fick nästan ingenting, solklart den klenaste klassen. speciellt om man spelar summon build vilken man vill göra.

Skrivet av Jönsen:

Jag kör hardcore med necro minion nu och tycker inte att den är så jäkla rolig tyvärr. Dock upplever jag att den kör på rätt bra, körde över Lilith nyss och WT3 är nästa mål men väntar till jag blir lvl 50 (lvl 47 nu).

jag tycker den funkade bra för mig hittills. får se hur det blir efter patchen (ngn påverkan måste det ju finnas även om Necro inte fick ngt nämnvärd?).
Min build är dock inte Thorn baserad som många meta-builds tyder på. Vet inte om det är bra eller dåligt, har inte testat en sådan.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag kör hardcore med necro minion nu och tycker inte att den är så jäkla rolig tyvärr. Dock upplever jag att den kör på rätt bra, körde över Lilith nyss och WT3 är nästa mål men väntar till jag blir lvl 50 (lvl 47 nu).

Oj, fasen jag är sugen på ny gubbe, vill köra en summon build. Har du testat druid med summons isf vilken är roligast mellen drullen o necron?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Oj, fasen jag är sugen på ny gubbe, vill köra en summon build. Har du testat druid med summons isf vilken är roligast mellen drullen o necron?

Druid har jag kört mest faktiskt, men körde inte summons dock. Jag körde lightning/nature vilket var sjukt kul men helt ärligt verkar druid rolig nästan oavsett hur man bygger den.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Necro fick nästan ingenting, solklart den klenaste klassen. speciellt om man spelar summon build vilken man vill göra.

Skrivet av Jönsen:

Jag kör hardcore med necro minion nu och tycker inte att den är så jäkla rolig tyvärr. Dock upplever jag att den kör på rätt bra, körde över Lilith nyss och WT3 är nästa mål men väntar till jag blir lvl 50 (lvl 47 nu).

Skrivet av Rh3nium:

jag tycker den funkade bra för mig hittills. får se hur det blir efter patchen (ngn påverkan måste det ju finnas även om Necro inte fick ngt nämnvärd?).
Min build är dock inte Thorn baserad som många meta-builds tyder på. Vet inte om det är bra eller dåligt, har inte testat en sådan.

Skrivet av Gaara:

Oj, fasen jag är sugen på ny gubbe, vill köra en summon build. Har du testat druid med summons isf vilken är roligast mellen drullen o necron?

Jag kör summons + darkness och tycker den känns svinstark. Bossar dör på nolltid och horder av fiender dör också på nolltid av corpse explosion... Men visst, inte superspännande spelstil, men det ska det ju inte vara heller med necro 😅 dock inte kört svinlångt, men köttar på nästan för bra i T3 på lvl 58.

Medlem
Skrivet av CTI:

Balansändringarna är marginella så det kommer knappt märkas.

Detta är det viktiga i patchen.

Experience Rewards

Significantly increased the experience awarded for completing Nightmare Dungeons.
Significantly increased the experience gained from killing monsters in Nightmare Dungeons.
Helltide chests now provide substantially more bonus experience when opened.
Significantly increased rewarded experience from completing individual Whispers across the board.

Glöm inte att kunna teleportera till nightmare dungeons😁

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag kör summons + darkness och tycker den känns svinstark. Bossar dör på nolltid och horder av fiender dör också på nolltid av corpse explosion... Men visst, inte superspännande spelstil, men det ska det ju inte vara heller med necro 😅 dock inte kört svinlångt, men köttar på nästan för bra i T3 på lvl 58.

Ja det verkar bra tills man kommer till WT4 och summonsens dör på en millisekund.
Det är summonsen det är fel på inte Necron.
Dom gör ingen skada och tåler alldeles för lite.
Nästan ingen av legendary nodesen i Paragon trädet fungerar. (detta har jag testat själv)


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Ja det verkar bra tills man kommer till WT4 och summonsens dör på en millisekund.
Det är summonsen det är fel på inte Necron.
Dom gör ingen skada och tåler alldeles för lite.
Nästan ingen av legendary nodesen i Paragon trädet fungerar. (detta har jag testat själv)

Hmm, får se om ett tag då om jag upplever det på samma sätt. Tycker iaf skadenoderna verkade öka deras skada, men kanske inbillade mig det då jag också bytte lite gear osv. Den där passiva så de inte kan ta mer än 30% skada från en instans är ju ett måste så klart, enda gången jag tycker de dör fort hittills är fiender som sprängs i eldbollar i flera omgångar när de dör. Annars tycker jag de håller sig levande bra, kör en priest var 5e sekund osv.

1
Skriv svar