The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Robot
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Uppföljaren till Breath of the Wild är snart här. FZ reser från Hyrule till himlen.

#zelda-tears-of-the-kingdom


Medlem

Härligt skriven text! Man blev verkligen sugen på att ge sig ut i detta äventyr.

Medlem

Nå, svaret som alla har väntat på, är det grafiska bättre rent tekniskt än Breath of the Wild? 🤔

Medlem

Jättefin text, blir oerhört sugen på att spela! Previewsen är väldigt positiva.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Nå, svaret som alla har väntat på, är det grafiska bättre rent tekniskt än Breath of the Wild? 🤔

Det svaret är det nog inte många som väntat på.
Det ser fantastiskt ut, precis som Botw.
GOTY utan tvekan.
Och bara två veckor bort Yes!

Medlem

Hur länge håller vapnen denna gång?

Medlem

Spelade breath of the wild genom på Switch. Provat det på PC senare och det var helt otroligt.
Jag väntar ev med detta tills det går att uppleva på PC / Steam Deck.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mitt största frågetecken kring spelet är ifall det är ett zelda spel eller bara ett rpg med zelda namnet stämplat på som BotW var.
Alltså ifall det finns riktiga tempel/dungeons?

Medlem

Superfin text! Älskar hur du skriver Fredrik

Blir enormt sugen så här några veckor innan släpp!

Medlem

Är helt övertygad numera att Tears of the kingdom blir generationens bästa spel. Otroligt kul att Switch 6 år senare fortfarande har det allra bästa kvar.

Medlem
Skrivet av Kakan94:

Mitt största frågetecken kring spelet är ifall det är ett zelda spel eller bara ett rpg med zelda namnet stämplat på som BotW var.
Alltså ifall det finns riktiga tempel/dungeons?

Det jag undrar också. Vill inte ha ett Mulle meck i Zelda skrud. Det jag är ute efter är stora häftiga Dungeons (eller möjligen större divine beasts) som är vad Zelda är

Releasehästryttare
Medlem

Nu tyckte jag botw var riktigt kasst men det här känns ju bara som att dem tagit en stor värld och slängt in mängder med sandbox grejer. Visst, mycket häftiga idéer och många tillfällen att skapa kreativa lösningar på problem men jag ser inte hur det här skulle vara ett regelrätt Zelda spel eller ens ett bra ”äventyr”? Sen verkar ju spelet flyta katastrofalt dåligt 😅

Medlem

Suck, håller med ovan, tyckte också att BOTW var ett rätt uselt Zeldaspel som inte lämnade något bestående intryck annat än extremt tråkiga repetitiva minitempel, tröttsam crafting och världens sämsta durabilitysystem. Måste allt bara bli krångliga sandboxgrejer i gigantiska spelvärldar som mest bara fylls med transportsträckor? Kommer dessutom att fungera uselt på en Switch Lite, ser inte fram emot att se vad man ska göra med denna grafiken på en så liten skärm.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Nu tyckte jag botw var riktigt kasst men det här känns ju bara som att dem tagit en stor värld och slängt in mängder med sandbox grejer. Visst, mycket häftiga idéer och många tillfällen att skapa kreativa lösningar på problem men jag ser inte hur det här skulle vara ett regelrätt Zelda spel eller ens ett bra ”äventyr”? Sen verkar ju spelet flyta katastrofalt dåligt 😅

Fast det är ju typ enda 3d zelda som varit likt originalet till nes, alla andra har typ 4tim lång tutorial med "HEEY LISTEN" och uttråkande dialog och extrem handhållning. 😅

Redaktör
Ponny
Skrivet av Pada-chan:

Härligt skriven text! Man blev verkligen sugen på att ge sig ut i detta äventyr.

Skrivet av lasselason:

Jättefin text, blir oerhört sugen på att spela! Previewsen är väldigt positiva.

Skrivet av MrMadMan:

Superfin text! Älskar hur du skriver Fredrik

Blir enormt sugen så här några veckor innan släpp!

Tack hörni! Man blir helt enkelt väldigt glad, och den här texten var ett passionsprojekt. ❤️


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av PGR1985:

Nå, svaret som alla har väntat på, är det grafiska bättre rent tekniskt än Breath of the Wild? 🤔

Känns inte som jättestora landvinningar, men svårt att dra slutsats efter så kort tid. Wii U är iaf inte längre en bromskloss, och det är ju lovande!

Men för mig handlar det mest om design och estetik. Där känns det, så här långt, som en homerun.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kavakava83:

Hur länge håller vapnen denna gång?

Tack vare Fuse: längre. Svårt att sia om vad snittet blir i praktiken men känslan var helt klart att Fuse gör en viktig skillnad.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kakan94:

Mitt största frågetecken kring spelet är ifall det är ett zelda spel eller bara ett rpg med zelda namnet stämplat på som BotW var.
Alltså ifall det finns riktiga tempel/dungeons?

Det känns som om TotK inte spelat ut alla sina kort. Vill också ha dungeons – en mix av gammalt och nytt, kort sagt. Det finns vissa rykten efter läckor men har inte dykt i dom. Håller på mig till 12 maj! 😀


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Känns inte som jättestora landvinningar, men svårt att dra slutsats efter så kort tid. Wii U är iaf inte längre en bromskloss, och det är ju lovande!

Men för mig handlar det mest om design och estetik. Där känns det, så här långt, som en homerun.

Absolut, och eftersom det laggar emellanåt så har nog Nintendo tagit i till bristningsgränsen för vad Switchen mäktar med.

Hur var det med allt menypillande? Såg några videos och blev lite orolig? Vill inte att det stör flytet i striderna, och här finns det ingen andra skärm att utveckla till (trots att Nintendo slopade all nyttjade av den i Wii-U utgåvan, bisarrt nog)

Medlem

Jag vill ha vapen som inte faller i bitar.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Jag vill ha vapen som inte faller i bitar.

Jag måste vara en av få som gillade vapensystemet i BotW. Var uppfriskande att hela tiden behöva ändra vapen beroende på hur svåra fiender jag mötte. Och att man aldrig egentligen blev ”maxad” med sin karaktär utan fortfarande blev glad när det droppade hyfsat bra svärd som skulle komma väl till pass sen.

Medlem
Skrivet av Pada-chan:

Jag måste vara en av få som gillade vapensystemet i BotW. Var uppfriskande att hela tiden behöva ändra vapen beroende på hur svåra fiender jag mötte. Och att man aldrig egentligen blev ”maxad” med sin karaktär utan fortfarande blev glad när det droppade hyfsat bra svärd som skulle komma väl till pass sen.

Håller med. Man tvingades använda alla verktyg i sin arsenal för att inte slösa på de bästa vapnen. Dessutom hör jag sällan folk klaga på ammunition i andra spel, eller consumables. Rent mekaniskt är det samma sak, förbrukar du ditt vapen får du använda ett annat tills du hittar rätt pickups. Icke-problem.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Jag vill ha vapen som inte faller i bitar.

Här kommer du kunna bygga vapen som håller längre, det vet vi, skulle inte förvåna mig om det finns kombinationer som gör att vissa vapen håller väldigt länge.

Medlem

Flyga som en fågel men inte dyka?
Jag tror inte det. Jag tror att sky islands och världen i himlen har liknande motsvarighet under hyrule.
Dungeons. Vattentempel etc
Classic Zelda

Kommer bli bra detta

Medlem

På tal om durability så verkar det nu som nu finns vapenkategorier "Sturdy", t.ex. sturdy wooden stick. Undrar hur mycket det påverkar durability. Vapen, inte minst typ trävapen och liknande, måste ju fortfarande gå sönder. Men vore ju intressant om man därmed kan härda inte minst metallvapen. Skulle personligen hoppas på att fuse gick att utnyttja till att helt enkelt reparera vapen, t.ex. genom att fuse:a svärd med matchande metallfragment.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Flyga som en fågel men inte dyka?
Jag tror inte det. Jag tror att sky islands och världen i himlen har liknande motsvarighet under hyrule.
Dungeons. Vattentempel etc
Classic Zelda

Kommer bli bra detta

Det kanske kommer i del 3. Zelda tears of water.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det kanske kommer i del 3. Zelda tears of water.

Nädå. Är ganska övertygad om att det finns med redan här. Förmodligen i form av en zora domain armour eller liknande. Eller varför inte simfötter?
Jag tror att mycket av det som gör ett zelda-spel är på plats den här gången.
Botw gav dig friheten att gå direkt till ganon om du ville. Den här gången kommer det bli i mer klassisk manér. Varje provins (8st minus ganons slott =7) har sin egen dungeon och boss som måste besegras innan du kan ge dig an ganon. Och med varje besegrad dungeon låser vi upp nya abilities. (Simfötter? 😅)
Majoriteten dungeons blir nog under hyrule, men säkert ett par stycken uppe i sky islands också.

Det här jävla spelet kommer bli så episkt att inget kommer kunna mäta sig med det på årtionden!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Här kommer du kunna bygga vapen som håller längre, det vet vi, skulle inte förvåna mig om det finns kombinationer som gör att vissa vapen håller väldigt länge.

Det skulle förvåna mig.


signatur

1338 - One Step Above

1
Skriv svar