Switch-spel till 5åring

Medlem

Tack för alla tips! Har landat på Mariokart och per Mario U deluxe

Medlem

Har börjat lira en hel del med sonen (fyra år) på sistone. Många har nämnt de gjutna spelen men ett jag verkligen saknar ett omnämnande för här är Rayman Legends. Det är så överlägset att jag blir frustrerad när jag plockar upp New Super Mario Bros efteråt.

Rayman har ett co-op-läge som är betydligt mer förlåtande än Super Mario Bros ("mellantider" i stort sett hela tiden istället för en gång per bana). Blev extremt imponerad av Rayman, jag har på något sätt alltid dodgat Rayman-spelen så jag blev tagen på sängen av hur bra Legends var.

Rayman Legends: 5/5 (Extremt bra co-op-plattformare)
Super Mario 3D World: 5/5 (Svårslagen introduktion till 3D, väldigt bra i Co-Op, enormt många banor med bonusvärldar och dylikt)
Super Mario Kart: 4/5 (Otroligt bra spel och det finns väldigt bra hjälpmedel för att hjälpa med styrningen och autogas. Tappar en poäng enbart på grund av att det onekligen blir lite repetitivt)
New Super Mario Bros U Deluxe: 4/5 (Bra spel men jag tycker att Co-Op-delen är betydligt sämre än Rayman som annars är ett väldigt likt spel - och jag avskyr verkligen freeze-framen som Mario har när någon dör, den kan sabba mycket).

Medlem
Skrivet av zlax:

Har börjat lira en hel del med sonen (fyra år) på sistone. Många har nämnt de gjutna spelen men ett jag verkligen saknar ett omnämnande för här är Rayman Legends. Det är så överlägset att jag blir frustrerad när jag plockar upp New Super Mario Bros efteråt.

+1 på Rayman Legends! Har spelat det co-op med båda mina barn. Superkul. Även det första Origins är superbra!

Samma sak med Lego-spelen. De första Star Wars (inte senaste, det är mer för större barn), Harry Potter m.fl. Riktigt bra i co-op.
Alla Lego är dock inte alltid så bra, kolla recensioner först. Men det är en generellt låg nivå på problemen som man löser och om man dör återföds man direkt, hur många liv som helst.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Rekommenderar stark Super Mario U Deluxe. Min son som är 4år (fyller 5 strax) spelade ut det nyligen. Riktigt bra spel i 2d och 3d. Har även ett easy mode, som dom kan köra i tills dom vant sig med kontrollen 😊 har även upp till 4pl coop om jag inte minns fel.

Samma, han är duktig, men fegspelar med den där kaninen, men bra för att lära sig.
Sedan hittade han super mario world på online-tjänsten som han gillar, men jag får göra en hel del banor.
Mario kart är given.

Tänkte uppgradera honom till super mario 3d world.
Progression
Han är sugen på kirby-spelet (senaste) och Luigis mansion.

Känns som en bra bas. Samt sanslöst roliga spel.

Har väntat tills han är 6 med att spela, för jäklar vad han blir klistrad vid den. Men det vet man ju själv hur man är Så länge han aktivt väljer bort den för att leka med lego eller liknande känns det lugnt.

12
Skriv svar